Σάββατο 21 Νοεμβρίου 2015

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ, ΔΗΜΙΟΥΡΓΊΑ ΝΗΠΙΩΝ: ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ, ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ 4 ΗΜΕΡΩΝ, ΑΠΟ 9-11-2015 ΕΩΣ 12-11-2015.


ΚΟΙΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ Α ΚΑΙ Β ΤΜΗΜΑ










Σύμφωνα με τον Προγραμματισμό του Α τριμήνου, τα δύο τμήματα του Νηπιαγωγείου, μέσα από ένα σχέδιο εργασίας τεσσάρων ημερών, συνεργάστηκαν ομαδοσυνεργατικά με σκοπό να υλοποιήσουν το κοινό Σπίτι της Αγάπης.






















Στο σχέδιο δράσης οι μαθητές σταδιακά είχαν την ευκαιρία να γνωριστούν και να επικοινωνήσουν, να οικειοποιηθούν από κοινού την τάξη τους αλλά και την αίθουσα πολλαπλών δράσεων των συστεγαζόμενων Δημοτικών Σχολείων, με παιχνίδια γνωριμίας και εμπιστοσύνης.
Ακόμη πριν τη δράση τους είχαν την ευκαιρία να κάνουν υποθέσεις και προτάσεις ώστε μετά τη δράση τους να προβούν σε επαληθεύσεις και αξιολογήσεις του Σχεδίου Εργασίας, σχετικές με τον αρχικό σκοπό και το τελικό προιόν.









Η μεθοδολογία ήταν η Βιωματική Επικοινωνιακή Διδασκαλία και η Ομαδοσυνεργατική που προάγουν την ενεργητική μάθηση μέσα σε ένα αλληλεπιδραστικό περιβάλλον μάθησης όπου όλα τα εμπλεκόμενα μέλη έχουν το ζωτικό χώρο τους για δημιουργία και έκφραση, για ενεργοποίηση της κριτικής σκέψης.








Η προσέγγιση ήταν συμβατή με το Α.Π. , αφού ήταν η Διαθεματική, όπου αξιοποιήθηκαν οι προυπάρχουσες γνώσεις των νηπίων και οι δράσεις τους σχετίζονταν με διάφορα γνωστικά πεδία, όπως: Π/ΓΛΩΣΣΑ(προφορικός-γραπτός λόγος), Π/ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ(ποίημα ενδυνάμωσης,παραμύθι-αναδιήγηση παραμυθιού), Π/ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ(σωματική έκφραση,τραγούδι,ζωγραφική), Π/ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ(σχήματα, χρώματα, κατηγοριοποίηση,σύγκριση).





Οι μαθητές χωρίστηκαν σε 8 ανομοιογενείς  ομάδες των 3 και 4 μαθητών ανάλογα με το φύλλο, ηλικία και γνωστικό επίπεδο, όπου η κάθε ομάδα πήρε το ονομά της από τα μέρη του σπιτιού(σκεπή, πορτα, παράθυρα, διακόσμησης κ.λ.π.). Αρχικά δούλεψαν σε φύλλα προετοιμασίας, τα οποία θα ήταν και τα δεδομένα τους για την υλοποίηση του τελικού προιόντος. 
Η αφόρμηση για το σχέδιο εργασίας ήταν η παρουσίαση του περσινού κοινού Σπιτιού της Αγάπης, του Α τμήματος με το 32ο ΟΛΟΗΜΕΡΟ, όπου τα νήπια εξέφρασαν τις απόψεις τους για το Σπίτι( ότι τους άρεσε, αναγνώρισαν χρώματα,σχήματα,μέγεθος και ότι θα ήθελαν να δημιουργήσουν και αυτοί  καιότι μάλιστα το δικό τους θα είναι πιο ωραίο).
Οπότε οι νηπιαγωγοί αξιοποιώντας τον ενθουσιασμό των μαθητών, προχώρησαν στην υλοποίηση του σχεδίου εργασίας, όπου είχαν καθαρά ρόλο εμψυχωτών και συντονιστών των δράσεων των μαθητών.











Στο τέλος του Σχεδίου εργασίας έγινε η Αξιολόγηση: Ποσοτική((από μαθητές-γονείς) και η Ποιοτική( από τους μαθητές, όπου απάντησαν στα εξής: Αν συνεργάστηκαν, αν έκαναν προτάσεις και υποθέσεις,επαληθεύσεις, αν περίμεναν υπομονετικά τη σειρά τους, αν στήριξαν κάποια άλλη ομάδα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου