Κατάσταση Προβληματισμού-Διαθεματική Προσέγγιση
Ένα σημαντικό κομμάτι του Αναλυτικού Προγράμματος για το Νηπιαγωγείο, είναι εκείνο , το οποίο αναφέρεται στη δημιουργία καταστάσεων προβληματισμού-επίλυση προβλημάτων για τα νήπια, συνθήκη η οποία ενεργοποιεί-ενισχύει την λογικομαθηματική -κριτική τους σκέψη, με στόχο την ανάπτυξη των αντιληπτικών τους δεξιοτήτων
Η νηπιαγωγός διαβάζει στα νήπια το πρόβλημα και καλεί αρχικά τους μαθητές να αναγνωρίσουν τα δεδομένα του.Κατόπιν τους λέει, με τη χρήση των δεδομένων να βρουν τρόπους επίλυσης του προβλήματος.Αφού τα νήπια ενεργοποίησαν τη σκέψη τους, άρχισαν να εκφράζουν τρόπους επίλυσης, που όλοι κατέληγαν στη μέτρηση των λουλουδιών του παρτεριού.(αντιστοίχιση μαθητή-λουλούδι)
Σε πρώτη φάση παρατηρούν το παρτέρι καλά και μετά απαντούν σε ερωτήσεις επανατροφοδότησης που τους θέτει η νηπιαγωγός: ποιά λουλούδια αναγνωρίζετε, τι χρώμα εχουν, τι πρέπει να κάνουμε για να διατηρηθούν τα λουλούδια κ.λ.π.)
Ένα νήπιο κάνει την καταμέτρηση των λουλουδιών ενώ τα άλλα νήπια
Έπειτα η νηπιαγωγός ξαναδιαβάζει το πρόβλημα.παρατηρούν και έπειτα αρχίζουν τη δράση τους επί χάρτου, η οποία περιλαμβάνει τον σχεδιασμό και την αρίθμηση των λουλουδιών , σύμφωνα με τον αριθμό της πρότερης μέτρησης, γράφουν το αριθμητικό σύνολο και τον τρόπο επίλυσης.
Στο τέλος επισκεφτήκαμε την τάξη του συστεγαζόμενου 32ου Ν/Γ, ρωτήσαμε αν το σύνολο των μαθητών στην τάξη τους είναι αυτός που βρήκαμε, μας είπαν ναι, και έτσι κάναμε την επαλήθευση του προβλήματος.
Στο τέλος η νηπιαγωγός έδωσε συγχαρητήρια στα παιδιά, αφού απέδειξαν στην πράξη ότι μπορούν να αξιοποιούν προυπάρχουσες γνώσεις τους και να επιλύουν προβλήματα και τους τόνισε για άλλη μία φορά, ότι στη ζωή τους θα έρχονται συχνά στιγμές που θα πρέπει να επιλύουν προβλήματα, άρα να τηρούν το τρίπτυχο: Δράση-Αναστοχασμός-Δράση.
Και η δράση ολοκληρώθηκε με την κλασσική ερώτηση ενδυνάμωσης της νηπιαγωγού: Τι είμαστε? και όλα τα παιδιά απαντούν: Δύναμη!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου