ΝΕΟ
ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΠΛΑΊΣΙΟ ΔΡΆΣΕΩΝ
που αφορά:
Α. ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ
ΙΣΧΎΣΕΙ-ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ
ΜΟΝΑΔΑΣ(παιδαγωγοί-μαθητές-γονείς) και
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ-ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ.
Β.ΟΜΑΛΗ
ΕΝΤΑΞΗ-ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ-ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ
ΣΤΗΝ
Α ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ.
ΚΑΙΝΟΤΟΜΟ
ΜΟΝΤΕΛΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗΣ
ΣΤΗΝ
ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ
ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Η Ομαλή Μετάβαση
συνδέεται άμεσα με τους όρους:
ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ-ΕΝΤΑΞΗ.
Το παραπάνω
τρίπτυχο σημειοδοτεί τη δυναμική
διαμόρφωση του κοινωνικοοικονομικού-
πολιτισμικού γίγνεσθαι.
Ο Mallinofski ορίζει
την έννοια του πολιτισμού ως μία
πετυχημένη προσαρμογή σε κάθε εξέλιξη
του ιστορικού γίγνεσθαι. Η κάθε εξέλιξη
εμπεριέχει την παράδοση και την μετάδοση
του πολιτισμού η οποία οδηγεί στη
μετάβαση μιας νέας πολιτισμικής περιόδου.
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΙ ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ.
Το νέο Αναλυτικό
πρόγραμμα, το οποίο ήδη εφαρμόζεται
πειραματικά σε κάποια νηπιαγωγεία της
χώρας μας και που θα εφαρμοστεί από του
χρόνου σε όλα τα νηπιαγωγεία, σύμφωνα
με το προσχέδιο για την παιδεία που
είναι να ψηφιστεί τον
Μάρτιο του
2013, αναφέρεται σε ξεχωριστό κεφάλαιο,
το οποίο αφορά την ομαλή μετάβαση των
νηπίων στην Α τάξη του Δημοτικού Σχολείου.
Οι παιδαγωγοί
που υπηρετούν την προσχολική ηλικία,
οφείλουν να είναι ενήμεροι του νέου
Αναλυτικού προγράμματος και με διάκριση,
γνώση κι ευελιξία, να προ-
σπαθούν να
ενεργοποιούν στη διδασκαλία τους κάθε
νέα παιδαγωγική προσέγγιση-μοντέλο,
όπως την ομαλή μετάβαση, η οποία αφορά
όλη την κοινωνία.
ΟΜΑΛΗ ΜΕΤΑΒΑΣΗ.
Η Ομαλή μετάβαση
προϋποθέτει τους εξής παράγοντες:
-Νά μαι καλά.
-Να Πιστεύω
στον εαυτό μου.
-Να Επικοινωνώ.
-Να Συνεργάζομαι.
-Να Αποδέχομαι
το ότι σε ΧΡΕΙΑΖΟΜΑΙ.
Ποιόν χρειάζομαι:
όλα τα εμπλεκόμενα μέλη(παιδιά-γονείς-παιδαγωγοί).
Έτσι δημι-
ουργείται ένα
εγκάρσιο πλαίσιο,όπου ο ένας παράγοντας
συμπληρώνει τον άλλο-το
ένα πρόσωπο
συμπληρώνει το άλλο πρόσωπο.
Η υλοποίηση
της ομαλής μετάβασης σχετίζεται πρωτίστως
με την εσωτερική οργάνωση της σχολικής
μονάδας αλλά συγχρόνως και με την
εξωτερική οργάνωση
της σχολικής
μονάδας, η οποία συνδέεται με φορείς
που περιβάλλουν κάθε σχολική
κοινότητα(Δήμος, Εκκλησία, Πανεπιστήμια
κ. λ. π.)
Το σχολείο ως
θεσμός, έχει δημιουργηθεί .ώστε να
εξυπηρετεί τις ανάγκες της κοινωνίας
και των εκπαιδευομένων.
Στο παραπάνω
προτεινόμενο διδακτικό μοντέλο
διακρίνονται ξεκάθαρα αυτές οι ανάγκες:
ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ-ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ-ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ-ΑΠΟΔΟΧΗ
ΤΟΥ ΆΛΛΟΥ(ΤΑΥΤΌΤΗΤΑ-ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ).
Αυτή η διδακτική
προσέγγιση διευκολύνει σε βραχυπρόθεσμο
χρόνο την ομαλή μετάβαση των νηπίων και
σε μακροπρόθεσμο χρόνο πετυχαίνει την
αποδόμηση του κοινωνικού-ιστορικού
γίγνεσθαι.
ΔΙΕΥΡΥΝΣΗ
ΚΑΙ ΕΔΡΑΙΩΣΗ ΤΟΥ ΜΟΝΤΕΛΟΥ.
Οι φοιτητές
των Παιδαγωγικών και Ανθρωπιστικών
Σπουδών, θα μπορούσαν στις πρακτικές
τους ασκήσεις στα νηπιαγωγεία αλλά και
στην παιδαγωγική αξιοποίηση της
διπλωματικής τους, να δοκιμάσουν την
παραπάνω διδακτική πρόταση στα νηπιαγωγεία
που τους υποδέχονται.
Σας ευχαριστώ.
Η
Παιδαγωγός
Ζούζουλα
Αικατερίνη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου