Παρασκευή 25 Μαρτίου 2022

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 3ος Θεματικός άξονας (ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ-ΜΑΡΤΙΟΥ), Υλοποίηση 4ου Εργαστηρίου(3 τρεις ώρες)

   Ως προς την θεματική ενότητα: Ζω καλύτερα – Ευ Ζην

Με τίτλο: : Δεν μαλώνω, δεν μαλώνω, αγκαλιά μεγάλη απλώνω

Δεξιότητες: κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, συνεργασία, επικοινωνία.

Μάθηση μέσω διερεύνησης προβλήματος.

Δεξιότητες του νου.

Δεξιότητες του 21ου αιώνα.

Δεξιότητες ζωής.

Ψηφιακές δεξιότητες.


Διάρκεια: 7 εβδομάδες κατά την περίοδο του Β Τριμήνου(ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ-ΜΑΡΤΙΟΣ 2022)

3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ( τρεις ώρες)

ΤΙΤΛΟΣ: Τα μαγικά καπέλα εν δράση!!!!!


Ενεργοποίηση εργαστηρίου: Σας έχω μία έκπληξη!!λέει η νηπιαγωγός στην ολομέλεια. Ένα καινούργιο παζλ, στον υπολογιστή, αλλά δεν σας το μαρτυρώ..

Έπειτα η νηπιαγωγός καλεί τρία παιδιά, που θα ήθελαν να παίξουν στον υπολογιστή με το καινούργιο παζλ και μετά θα το φανερώσουν στα παιδιά της τάξης. Τα υπόλοιπα παιδιά περιμένουν με αγωνία να τελειώσει η δημιουργία του νέου παζλ και να το δουν.

Εμφανίζεται το ολοκληρωμένο παζλ στην τάξη, το οποίο απεικονίζει τον πίνακα του Matt Mahurin με τίτλο «Bullying»(παρέμβαση νηπιαγωγού)




Ένας μαθητής από την ομάδα του παζλ παρουσιάζει τον πίνακα στην ολομέλεια.(παρέμβαση νηπιαγωγού)



Τα παιδιά χωρίζονται σε τρεις ομάδες και παρατηρούν προσεκτικά τον πίνακα.





1 η Δραστηριότητα Επεξεργαζόμαστε με τη ρουτίνα του έντεχνου συλλογισμού Βλέπω- Σκέφτομαι- Αναρωτιέμαι τον πίνακα του Matt Mahurin με τίτλο «Bullying»

Το έργο τεμαχίζεται σε τρεις επιμέρους λεπτομέρειες με τρόπο που επιτρέπει την απομόνωση των τριών βασικών ρόλων, του θύτη, του θύματος και των παρατηρητών και προσφέρεται για δραματοποίηση.

Συζήτηση: ερώτηση -απάντηση


 Ενεργοποίηση της 2ης δραστηριότητας: Η Νηπιαγωγός εμφανίζει στην τάξη τα 6 χρωματιστά καπέλα, τα παιδιά ενθουσιάζονται, αποζητούν τα καπέλα, τα φορούν. Η νηπιαγωγός εξηγεί ότι τα 6 μαγικά καπέλα είναι μία τεχνική που χρησιμοποιείται από μικρούς και μεγάλους, όταν θέλουν να επιλύσουν ένα πρόβλημα και να σκεφτούν δημιουργικές λύσεις. Θέλετε να τα χρησιμοποιήσουμε στην δική μας περίπτωση?Τα παιδιά με χαρά είπαν: Ναι!!!!(παρέμβαση νηπιαγωγού)







2η Δραστηριότητα Στη συνέχεια εμβαθύνουμε περισσότερο στο θέμα με τη μεθοδολογία των 6 καπέλων της σκέψης.

ΜΠΛΕ ΚΑΠΕΛΟ: Γιατί είμαστε εδώ, ποιο είναι το ζήτημα με το οποίο θα σχοληθούμε; Ορισμός της κατάστασης ή του προβλήματος; Τι θέλουμε να πετύχουμε; που θέλουμε να καταλήξουμε

Το Άσπρο Καπέλο - Τι συμβαίνει σε αυτό το παιδί; Με ποιες λέξεις θα μπορούσες να το περιγράψεις; Του λείπει άραγε κάτι; Τι;

Το Κόκκινο Καπέλο - Τι νιώθεις όταν βλέπεις ένα παιδί έτσι; Μπορείς να περιγράψεις πως αισθάνεται; Μήπως νιώθουν και άλλοι συμμαθητές σου όπως κι αυτό το παιδί;





Το Κίτρινο Καπέλο - Τι λύσεις μπορούμε να βρούμε για να βοηθήσουμε αυτό το παιδί; Με ποιο τρόπο μπορούμε να το βοηθήσουμε; Τι θα αλλάξει εάν βρούμε λύση για το πρόβλημά του;

Το Μαύρο Καπέλο Η νηπιαγωγός διαβάζει στα παιδιά τις καταγραφές του προηγούμενου καπέλου

και τα ξανακαλεί να σκεφτούν πάνω στις ακόλουθες ερωτήσεις: Μπορείτε να πραγματοποιήσετε όλες τις ιδέες σας; Ποιες δυσκολίες έχετε; Μήπως κάποια από τις ιδέες σας δεν είναι χρήσιμη σε αυτό το παιδί;

Δραματοποίηση κάποιων προτάσεων:





Το Πράσινο Καπέλο Είναι βέβαιο ότι μπορείτε να τα καταφέρετε. Μπορείτε να σκεφτείτε καινούριες ιδέες. Προσπαθήστε να βρείτε λύσεις που μπορείτε να τις πραγματοποιήσετε.(Τα παιδιά λένε: ότι δεν έχουν άλλες λύσεις να προτείνουν, και κάθε παιδί ζωγραφίζει την λύση που πρότεινε). Επίσης το κάθε παιδί γίνεται ζωγράφος και ζωγραφίζει τον πίνακα του ζωγράφου Matt Mahurin.(παρέμβαση νηπιαγωγού)






 Το Μπλε Καπέλο Στην ολομέλεια τα παιδιά καλούνται να αξιολογήσουν τα ακόλουθα: Μπόρεσα τελικά να βοηθήσω; Λύθηκε το πρόβλημα; Αισθάνομαι ότι μπορώ να αντιμετωπίσω παρόμοιο πρόβλημα?


προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Να αποκτήσουν ψυχική ανθεκτικότητα και να μπορούν να ανταποκριθούν σε αγχoγόνες καταστάσεις και σε ενδεχόμενες καταστάσεις βίας ή θυμού ως θύματα ή παρατηρητές.

Να αναπτύξουν ενσυναίσθηση για τον θύτη και το θύμα.

Να αντιληφθούν τη σπουδαιότητα του ρόλου του παρατηρητή και πόσο σημαντική είναι η δύναμη της ομάδας

. Να ασκηθούν σε καταστάσεις συμπεριφοράς.

Να συνειδητοποιήσουν τη σπουδαιότητα του παρατηρητή στην αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού.

Να κατανοήσουν τις αρνητικές επιπτώσεις της συγκεκριμένης συμπεριφοράς.

Να αντιμετωπίζουν αυτά τα περιστατικά με τον κατάλληλο τρόπο.

Να αποκτήσουν την ετοιμότητα να υπερασπίζονται τον εαυτό τους και τους άλλους όταν εκφοβίζονται.


ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΣ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Τα παιδιά ήταν συμμετοχικά, συνεργάστηκαν όπου χρειάστηκε.

Απέκτησαν ψυχική ανθεκτικότητα, ανταποκρίθηκαν σε αγχογόνες καταστάσεις-ενδεχόμενες καταστάσεις βίας ή θυμού για τον θύτη και το θύμα. Συνειδητοποίησαν την σπουδαιότητα του παρατηρητή και ασκήθηκαν σε καταστάσεις αντιμετώπισης -αποφυγής της σχολικής βίας. Κατανόησαν τις αρνητικές επιπτώσεις της συγκεκριμένης συμπεριφοράς. Ασκήθηκαν στην αντιμετώπιση βίαιων συμπεριφορών και απέκτησαν την αυτοπεποίθηση- ενδυνάμωση και ετοιμότητα ώστε να μπορούν να υπερασπίζονται τον εαυτό τους και τους άλλους όταν εκφοβίζονται.

Μπράβο στα παιδιά μας!!

Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ

Ζούζουλα Αικατερίνη



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου