1η Εβδομαδιαία διδασκαλία φοιτήτριας, του ΠΤΕΑ, Π.Θ.
Ενεργοποίηση ομάδας: Ένα κουτί στη γωνιά παρατήρησης, το οποίο το είδαν οι μαθητές και άρχισαν να ρωτούν τι έχει μέσα. Έκαναν διάφορες μαντεψιές και η ολομέλεια αποφάσισε να ανοιχτεί στο τέλος της εβδομάδας.
Παρουσίαση των ανοιξιάτικων φρούτων μέσα από το κουκλοθέατρο: Φρουτο-ιστορία
Διαθεματική δραστηριότητα: Το αγαπημένο φρούτο της τάξης.
Τα παιδιά αρχικά ζωγραφίζουν το αγαπημένο τους ανοιξιάτικο φρούτο, έπειτα μία ομάδα παιδιών κάνει την καταμέτρηση-καταγραφή των φρούτων που ζωγραφίστηκαν, έπειτα μία άλλη ομάδα ανακοινώνει το αποτέλεσμα. Η ολομέλεια της τάξης ηχογραφεί ποιο είναι το αγαπημένο ανοιξιάτικο φρούτο της τάξης.
Τα παιδιά αναγνωρίζουν και παίρνουν τα φρούτα της Άνοιξης μέσα από το καλάθι, επίσης και από τη βιβλιοθήκη του Tux Paint.
Βιωματικό παιχνίδι: Το Φρουτοπωλείο. Ποιο φρούτο είχε τις περισσότερες πωλήσεις?
Τα παιδιά ονομάζουν το μαγαζάκι τους: Φρουτοπωλείο, Κάποιοι γίνονται πωλητές και αρχίζουν να πωλούν ανοιξιάτικα φρούτα στα παιδιά πελάτες. Καταγράφουν τα φρούτα, τις τιμές πώλησης στον τιμοκατάλογο, τσεκάρουν τις πωλήσεις. Στο τέλος κάποια άλλα παιδιά κάνουν καταμέτρηση των συνολικών πωλήσεων ανά φρούτο και ανακοινώνουν στην ολομέλεια ποιο φρούτο είχε τις περισσότερες πωλήσεις. Στο τέλος όλη η τάξη ηχογραφεί το προιόν που είχε τις περισσότερες πωλήσεις.
Το δεκατιανό μας με φρούτα της άνοιξης
Ενεργοποίηση ομάδας: Η φοιτήτρια με την κιθάρα της παίζει και τραγουδά στην τάξη, ένα ποίημα της νηπιαγωγού με τίτλο: Τα Ανοιξιάτικα φρούτα,που το μελοποίησε. Τα παιδιά μαθαίνουν και τραγουδούν το τραγούδι.
Δραστηριότητα: Κάθε παιδί παρουσιάζει το δεκατιανό του και μετά ζωγραφίζει τη φρουτοσαλάτα του.
Διαθεματική Δραστηριότητα: Τα παιδιά με ομαδοσυνεργατικό τρόπο γράφουν το ποίημα και το διακοσμούν.
Η ΚΑΡΔΙΑ ΤΗΣ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
Ενεργοποίηση ομάδας: Η ολομέλεια της τάξης τραγουδά το τραγούδι: Τα Ανοιξιάτικα φρούτα.
Διαθεματική δραστηριότητα: Τα παιδιά καλούνται να δημιουργήσουν την καρδιά της υγιεινής διατροφής με ομαδοσυνεργατικό τρόπο. Κάποια παιδιά κόβουν με το ψαλίδι τα φρούτα και τα ονόματά τους, κάποια άλλα παιδιά γράφουν τον τίτλο της δραστηριότητας, κάποια ζωγραφίζουν την καρδιά ,κάποια άλλα παιδιά κάνουν αντιστοίχιση φρούτο-όνομα και κάποια κολλούν τα φρούτα-ονόματα μέσα στην καρδιά. Τα παιδιά προτείνουν για τη διακόσμηση του τελικού προιόντος να αξιοποιήσουν και το ποίημα διακόσμησης για τα Ανοιξιάτικα φρούτα.
Σύνδεση της θεματικής με την Παγκόσμια ημέρα Παιδικού Βιβλίου.
Δημιουργία ενός εξώφυλλου για βιβλίο
Ενεργοποίηση ομάδας:
Η φοιτήτρια φανερώνει στην τάξη ένα βιβλίο σχετικό με τα φρούτα και ζητά από τα παιδιά να το παρατηρήσουν καλά. Έπειτα γίνεται συζήτηση μέσα από την μαιευτική μέθοδο: ερωτήσεις - απαντήσεις όπου τα παιδιά καλούνται να απαντήσουν τί βλέπουν στην εικόνα, να βρουν τον τίτλο του βιβλίου, πως ονομάζουμε την έξω εικόνα ενός βιβλίου, κ.λ.π.
Διαθεματική δραστηριότητα: Τα παιδιά δημιουργούν το εξώφυλλο ενός βιβλίου, μία ομάδα βρίσκει όνομα για τον συγγραφέα, μία άλλη ομάδα βρίσκει τον τίτλο, μία άλλη ομάδα ζωγραφίζει μία εικόνα για το εξώφυλλο, μία άλλη ομάδα γράφει την έκδοση του βιβλίου. Στο τέλος ένα παιδί διαβάζει ότι έχει γραφτεί στο εξώφυλλο.
Μετά η φοιτήτρια λέει στα παιδιά: νομίζω ότι ήρθε η ώρα να ανοίξουμε το κουτί μας.. τι λέτε? Τα παιδιά με χαρά είπαν ναι και αφού άνοιξε το κουτί τα παιδιά άρχιζαν να λένε τι υπάρχει στο κουτί.
Τα παιδιά συνειδητοποίησαν την αλλοίωση των φρούτων και διατύπωσαν προτάσεις- συμπεράσματα για την συντήρησή τους.
Έπειτα όλοι μαζί τραγουδούν το τραγούδι: Τα Ανοιξιάτικα φρούτα.
Εδώ τελειώνει η εβδομαδιαία διδασκαλία της αγαπημένης μας φοιτήτριας!!
Μπράβο στη φοιτήτριά μας και ένα μεγαλύτερο μπράβο στα παιδιά μας που συνεργάστηκαν όμορφα μαζί της!!
Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΗ
Ζούζουλα Αικατερίνη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου