Δευτέρα 26 Μαΐου 2014

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ - ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΟΝΕΩΝ

οι γονείς του Α τμήματος
ενημέρωση από τον φάκελο μαθητών
Στο νηπιαγωγείο μας, η επικοινωνία με τους γονείς και η ενημέρωσή τους για θέματα του σχολείου, για ψυχοπαιδαγωγικά - κοινωνικά ζητήματα αλλά και για την μαθησιακή πρόοδο των μαθητών αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του εκπαιδευτικού προγραμματισμού.
Ο κόκκινος φάκελος εμπεριέχει
τα διδακτικά σενάρια και την δράση
των μαθητών, σύμφωνα με το πρόγραμμα Σπουδών
Όπως είναι σε όλους γνωστό, στη συγκεκριμένη  σχολική βαθμίδα η επικοινωνία με τους γονείς των νηπίων, υφίσταται σε καθημερινή βάση, κατά την ώρα προσέλευσης και αποχώρησης των μαθητών, ωστόσο για να υπάρχει ολοκληρωμένη επικοινωνία και ενημέρωση των γονέων, η προσχολική μας μονάδα, έχει εντάξει στο οργανόγραμμά της συναντήσεις με τους γονείς.





Συγκεκριμένα, η ολομέλεια του συλλόγου διδασκόντων (2 νηπιαγωγοί, Α και Β τμήμα), έχει ορίσει η επικοινωνία με τους γονείς, να πραγματοποιείται μία φορά το μήνα, όπου η νηπιαγωγός και οι γονείς του κάθε τμήματος, συζητούν για θέματα που αφορούν , το κανονιστικό πλαίσιο λειτουργίας του σχολείου, τον εκπαιδευτικό σχεδιασμό και την οργάνωσή του, την συμμετοχή- συνεργασία των γονέων σε εκπαιδευτικές δράσεις του Προγράμματος Σπουδών, την αντιμετώπιση όποιων θεμάτων προκύπτουν κατά την σχολική περίοδο, την εξελικτική πορεία των μαθητών, την αξιολόγηση όλων των παραπάνω.

Η γονέας που αξιολογεί απευθυνόμενη
στους υπόλοιπους γονείς.( Α τμήμα)
Επίσης στο τέλος του κάθε τριμήνου, ορίζεται συνάντηση κατά την οποία αξιολογείται η υλοποίηση  και η επίτευξη των στόχων του τριμηνιαίου προγραμματισμού, αξιολόγηση που αφορά και τα δύο συνεργατικά εμπλεκόμενα μέλη(παιδαγωγοί-γονείς), ώστε στη συνέχεια να τίθενται οι νέοι στόχοι και οι εκπαιδευτικές δράσεις, που ως βασικό σκοπό τους έχουν, την  αποτελεσματικότητα του Προγράμματος Σπουδών, η οποία αφορά την πρόοδο των μαθητών.


Ακόμη, το σχολείο μας, στέκεται δίπλα στις διάφορες ανησυχίες και προβληματισμούς των γονέων, για διάφορα θέματα που τους
ενδιαφέρουν, οπότε προβαίνει σε προσκλήσεις ειδικού επιστημονικού προσωπικού, για την άρτια ενημέρωσή τους ή οι εκπαιδευτικοί οι ίδιοι αναζητούν την σχετική βιβλιογραφία και ενημερώνουν τους γονείς.

Επιπλέον η επικοινωνία με τους γονείς, μπορεί να υλοποιείται και σε προσωπικό επίπεδο με τον κάθε γονέα, ανάλογα με ότι μπορεί να το καθιστά αναγκαίο, και από τις δύο πλευρές.(παιδαγωγός- γονέας)
.
Επομένως, σύμφωνα με τα παραπάνω, το σχολείο μας, προσδίδοντας την πρέπουσα και ουσιαστική σημασία,  στην επικοινωνία- ενημέρωση των γονέων, επιτρέπει και δημιουργεί ένα τέτοιο σχολικό περιβάλλον, το οποίο σέβεται, συνυπολογίζει, ενδιαφέρεται και στηρίζει, αναγνωρίζοντας τον παράγοντα γονέα, ως ένα ισότιμο μέλος, στην αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού έργου. Η οικοσυστημική προσέγγιση που υιοθετούμε, θεωρούμε ,αλλά  και το διαπιστώνουμε στην πράξη, ότι οδηγεί στην αποτελεσματικότητα του θεσμού, που λέγεται σχολείο, δηλαδή στο να εξυπηρετεί τις ανάγκες της κοινωνίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου