ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
Το ετήσιο πρόγραμμα Αγωγής Υγείας, συνεχίζεται κανονικά στην τάξη μας και εκείνο που είναι αξιοσημείωτο είναι ότι τα νήπια έχουν εμπλουτίσει το λεξιλόγιό τους με τις λέξεις αγάπη,φιλαράκο, τις εκφράσεις σε αγαπάω, σε χρειάζομαι,κατανοώ,είμαστε όλοι φίλοι,μη στενοχωριέσαι λέει το νήπιο στο προνήπιο θα σε στηρίξω εγώ.
Επίσης το τελευταίο διάστημα από τα περισσότερα παιδιά της τάξης,δημιουργούνται είτε στο σπίτι είτε στο σχολείο, με ζωγραφική διάφορα σπίτια της Αγάπης, όπου οι μαθητές με έντονη επιθυμία και χαρά τα δημιουργούν και με μεγάλο ενθουσιασμό τα παρουσιάζουν στην τάξη μας..
Έτσι η τάξη μας ηχεί από όμορφες εκφράσεις και όμορφες δημιουργίες αλλά και σε κινησιακό επίπεδο είναι διάχυτη από αγκαλιές, χάδια, και χαμόγελα.
Η αίσθηση αυτή αντανακλά στα μάτια των γονέων, όπου και αυτοί εκφράζουν την χαρά τους που τα παιδιά τους τα ίδια,περνούν την καθημερινότητά τους σε ένα τέτοιο σχολικό περιβάλλον και μάλιστα είναι έκθαμποι όταν τα παιδιά τους χρησιμοποιούν τις παραπάνω εκφράσεις(ζωγραφιές,λέξεις,εκφράσεις) και εκτός σχολικού περιβάλλοντος.
Το πρόγραμμα χτίζεται και εξελίσσεται μέσα από την βιωματική επικοινωνιακή διδασκαλία και οδηγεί τα νήπια στην μάθηση μέσω της βιωματικής εμπειρίας, μάθηση που σχετίζεται κυρίως με την συναισθηματική νοημοσύνη(επικοινωνιακές δεξιότητες,ενίσχυση αυτοσυναισθήματος και δημιουργία αυτοπεποίθησης,θετική προσέγγιση των δύσκολων καταστάσεων και διαχείριση των συναισθημάτων) αλλά και κάτω από την ομπρέλα της Διαθεματικότητας, οι μαθητές ασκούνται σε διάφορα γνωστικά πεδία όπως της Γλώσσας,των Μαθηματικών, και της Δημιουργικής έκφρασης.
Τ ο πρόγραμμα συνδέεται και με θεματικές του Ετήσιου προγραμματισμού, όπως πρόσφατα συνδέθηκε με την θεματική:Το Βιβλίο,Δημιουργία του βιβλίου της Αγάπης.
Το κίνητρο ενδιαφέροντος που λειτούργησε ως αφόρμηση .ήταν όταν η Νηπιαγωγός είπε στους μαθητές της ότι πέρισυ είχαν δημιουργήσει την εφημερίδα της Αγάπης η οποία βραβεύτηκε από το Δήμο Βόλου και τους πρότεινε αν θέλουν και φέτος να πάρουμε κάποιο βραβείο, θα μπορούσαμε να δημιουργήσουμε το Βιβλίο της Αγάπης.Τα νήπια έδειξαν μεγάλο ενθουσιασμό και έτσι ξεκίνησε η δημιουργική δράση των μαθητών, με προτάσεις και ιδέες που εξέφρασαν.
Η μέθοδος ήταν η Ομαδοσυνεργατική, κατά την οποία είχαμε τον σχηματισμό ανομοιογενών ομάδων ανά ηλικία,φύλλο και γνωστικό επίπεδο.
Η όλη δράση είχε δύο στάδια όπου οι μαθητές αρχικά δούλεψαν σε φύλλα προεργασίας και έπειτα από την επεξεργασία των φύλλων προεργασίας κατέληξαν στην κυρίως δράση.
Έτσι πράγματι οι μαθητές έγιναν οι δημιουργοί του βιβλίου της Αγάπης και περιμένουν με λαχτάρα να πάρουν και φέτος το βραβείο από τον Δήμο Βόλου.
Σας παρουσιάζω το βιβλίο μας και θα θέλαμε τα σχόλιά σας ή τη γνώμη σας αλλά και τις υποθέσεις σας, αν πράγματι θα βραβευτούμε.
Επομένως το παραπάνω πρόγραμμα Πρώιμης Παρέμβασης στην ενδοσχολική βία,το οποίο εντάσσεται σύμφωνα με το νέο θεσμικό πλαίσιο στο ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, υλοποιείται με μεγάλο ενθουσιασμό από τα νήπια, έχει φανερώσει εμπράκτως τους διδακτικούς και μαθησιακούς του στόχους, και έχει δημιουργήσει την κατάλληλη παιδαγωγική ατμόσφαιρα,όπου οι μαθητές μέσα από δημιουργικές και βιωματικές εμπειρίες μάθησης, έχουν καταφέρει να χτίσουν ένα δικό τους περιβάλλον αγάπης(το σπίτι της Αγάπης),όπου εκεί στο χώρο τους , μαθητές και νηπιαγωγός επιλύουν με ασφάλεια και αγάπη κάθε πρόβλημά τους.
Αρα η προσχολική μας τάξη,αν και μικρή έχει καταφέρει να τους χωρεί όλους τους συνεργάτες στην αγκαλιά της και ταυτόχρονα να προσφέρει την σιγουριά της συναισθηματικής ασφάλειας και αγάπης,όπου κάθε μέλος εκφράζεται και δρα ελεύθερα, αλλά και μαθαίνει συγχρόνως την παιδαγωγική αξία του όποιου λάθους,γιατί κατακτά σιγά σιγά την ικανότητα της μεταγνώσης, η οποία οδηγεί στην αποδόμηση και στην κατανόηση του εαυτού(ταυτότητα-ετερότητα).
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου