Σύμφωνα με τον ετήσιο προγραμματισμό, το ετήσιο πρόγραμμα Αγωγής Υγείας, που προτάθηκε από την Νηπιαγωγό και το οποίο αφορά την Πρώιμη παρέμβαση στην Ενδοσχολική βία,συνεχίστηκε κανονικά και στον Γ Τριμηνιαίο προγραμματισμό,όπου μάλιστα συσχετίστηκε και ολοκληρώθηκε με την γιορτή λήξης του Α τμήματος.
Ως νηπιαγωγός του τμήματος,για φέτος,πρότεινα στους γονείς,κάτι αρκετά τολμηρό,το οποίο και εγώ για πρώτη φορά θα υλοποιούσα,να αποφασίσουν τα ίδια τα παιδιά,για το τί θα ήθελαν να παρουσιάσουν στη γιορτή λήξης.Οι γονείς με εμπιστεύτηκαν με ενθουσιασμό και έτσι λοιπόν όταν το είπα και στους μικρούς μου συνεργάτες,το δέχθηκαν με χαρά.
Ως συντονίστρια και εμψυχώτρια της προσχολικής μου τάξης,έθεσα το πλαίσιο αναφοράς,προσδίδοντας τον τίτλο της γιορτής:Στο σχολείο της Αγάπης θα παρουσιάσω ότι μου αρέσει και αγαπώ.
Επίσης είπα στους συνεργάτες μου,,όπως και στους γονείς,ότι το σκηνικό της γιορτής μας,είναι έτοιμο από τις δημιουργίες τους,που προέκυψαν εξελικτικά κατά την υλοποίηση του προγράμματος Αγωγής Υγείας: Τα σπίτια της Αγάπης,το βιβλίο της Αγάπης,το δένδρο της Αγάπης και το τρένο της Αγάπης .
Μ ε αυτά λοιπόν τα δεδομένα,ελεύθερα και αβίαστα,οι μαθητές άρχισαν σιγά σιγά να καταθέτουν τις προτάσεις τους,εκ των οποίων κάποιες αφορούσαν ατομικές και κάποιες συνεργατικές παρουσιάσεις.
Ακολούθησαν και εντάχθηκαν στο ημερήσιο πρόγραμμα η προετοιμασία-πρόβα των προτάσεων,μέσα από τις προτάσεις των μαθητών δημιουργήθηκε το πρόγραμμα της γιορτής και γενικότερα αναπτύχθηκε στην τάξη μας ένα κλίμα κοινωνικής αμοιβαιότητας και αλληλοσεβασμού και το πιο σπουδαίο είναι ότι κατά το χρονικό πλαίσιο της προετοιμασίας,μέσα από τη δυναμική αλληλεπίδραση της ομάδας προέκυψαν και εμπλουτισμοί στο πρόγραμμα,όπως για παράδειγμα :η πρόταση ένός προνηπίου,Αλβανικής καταγωγής, που εμπεριείχε την παρουσίαση ενός τραγουδιού από την Αλβανία στην Αλβανική γλώσσα,οδήγησε ένα νήπιο που έμαθε μέσα από τις πρόβες το συγκεκριμένο τραγούδι,να θέλει να το παρουσιάσει και αυτό επιπροσθέτως.
Οι προτάσεις των παιδιών ήταν ευρηματικές και αφορούσαν :δημιουργία ιστορίας και αναδιήγηση, κουκλοθέατρο,τραγούδι,χορό,μουσική ορχήστρα,ζωγραφική, ήταν δράσεις που εν τέλει ευχαρίστησαν όλους:νηπιαγωγό-μαθητές-γονείς.
Η γιορτή λήξης υλοποιήθηκε στις 15-6-2015, ημέρα Δευτέρα,εντός διδακτικού ωραρίου,στην αίθουσα πολλαπλών δραστηριοτήτων των συστεγαζόμενων Δημοτικών Σχολείων.
Την γιορτή παρακολούθησαν οι γονείς των νηπίων και ο Παπά Νικόλαςαπό την ενορία μας.
Αμέσως μετά τη γιορτή , παραδόθηκαν οι φάκελοι και τα ενθύμια των μαθητών και όλοι με χαρά ευχηθήκαμε ο ένας στον άλλο καλό Καλοκαίρι!!
Το εγχείρημα αν και τολμηρό τελικά πέτυχε,ήταν μεγάλη εμπειρία και για μένα την ίδια,και θεωρώ ότι πραγματικά όταν ένας εκπαιδευτικός που έχει φροντίσει ουσιαστικά να οικοδομήσει το πως της γνώσης στους μαθητές του,το καλύτερο που έχει να κάνει είναι να τους εμπιστευτεί και να τους αφήσει ελεύθερους να εκφραστούν στη γιορτή λήξης, η οποία προσωπικά για μένα είναι και ένα βασικό κριτήριο αξιολόγησης της όλης εκπαιδευτικής διαδικασίας,της εν γένει σχολικής περιόδου.
Ομολογώ ότι σκέφτομαι να υιοθετήσω από δω και πέρα, αυτή την πρακτική επειδή θεωρώ πλέον ότι η παραπάνω εκπαιδευτική επιλογή, εξελίσσει και εμένα την ίδια πρωτίστως ως άνθρωπο και έπειτα ως επιστήμονα.Ας μη ξεχνούμε τί έλεγε ο Αριστοτέλης: Η επιστήμη για να είναι επιστήμη, οφείλει πρωτίστως να είναι ανθρώπινη!!
Καλό Καλοκαίρι σε όλους σας..ραντεβού το Σεπτέμβρη!!
Ως νηπιαγωγός του τμήματος,για φέτος,πρότεινα στους γονείς,κάτι αρκετά τολμηρό,το οποίο και εγώ για πρώτη φορά θα υλοποιούσα,να αποφασίσουν τα ίδια τα παιδιά,για το τί θα ήθελαν να παρουσιάσουν στη γιορτή λήξης.Οι γονείς με εμπιστεύτηκαν με ενθουσιασμό και έτσι λοιπόν όταν το είπα και στους μικρούς μου συνεργάτες,το δέχθηκαν με χαρά.
Ως συντονίστρια και εμψυχώτρια της προσχολικής μου τάξης,έθεσα το πλαίσιο αναφοράς,προσδίδοντας τον τίτλο της γιορτής:Στο σχολείο της Αγάπης θα παρουσιάσω ότι μου αρέσει και αγαπώ.
Επίσης είπα στους συνεργάτες μου,,όπως και στους γονείς,ότι το σκηνικό της γιορτής μας,είναι έτοιμο από τις δημιουργίες τους,που προέκυψαν εξελικτικά κατά την υλοποίηση του προγράμματος Αγωγής Υγείας: Τα σπίτια της Αγάπης,το βιβλίο της Αγάπης,το δένδρο της Αγάπης και το τρένο της Αγάπης .
Μ ε αυτά λοιπόν τα δεδομένα,ελεύθερα και αβίαστα,οι μαθητές άρχισαν σιγά σιγά να καταθέτουν τις προτάσεις τους,εκ των οποίων κάποιες αφορούσαν ατομικές και κάποιες συνεργατικές παρουσιάσεις.
Ακολούθησαν και εντάχθηκαν στο ημερήσιο πρόγραμμα η προετοιμασία-πρόβα των προτάσεων,μέσα από τις προτάσεις των μαθητών δημιουργήθηκε το πρόγραμμα της γιορτής και γενικότερα αναπτύχθηκε στην τάξη μας ένα κλίμα κοινωνικής αμοιβαιότητας και αλληλοσεβασμού και το πιο σπουδαίο είναι ότι κατά το χρονικό πλαίσιο της προετοιμασίας,μέσα από τη δυναμική αλληλεπίδραση της ομάδας προέκυψαν και εμπλουτισμοί στο πρόγραμμα,όπως για παράδειγμα :η πρόταση ένός προνηπίου,Αλβανικής καταγωγής, που εμπεριείχε την παρουσίαση ενός τραγουδιού από την Αλβανία στην Αλβανική γλώσσα,οδήγησε ένα νήπιο που έμαθε μέσα από τις πρόβες το συγκεκριμένο τραγούδι,να θέλει να το παρουσιάσει και αυτό επιπροσθέτως.
Οι προτάσεις των παιδιών ήταν ευρηματικές και αφορούσαν :δημιουργία ιστορίας και αναδιήγηση, κουκλοθέατρο,τραγούδι,χορό,μουσική ορχήστρα,ζωγραφική, ήταν δράσεις που εν τέλει ευχαρίστησαν όλους:νηπιαγωγό-μαθητές-γονείς.
Η γιορτή λήξης υλοποιήθηκε στις 15-6-2015, ημέρα Δευτέρα,εντός διδακτικού ωραρίου,στην αίθουσα πολλαπλών δραστηριοτήτων των συστεγαζόμενων Δημοτικών Σχολείων.
Την γιορτή παρακολούθησαν οι γονείς των νηπίων και ο Παπά Νικόλαςαπό την ενορία μας.
Αμέσως μετά τη γιορτή , παραδόθηκαν οι φάκελοι και τα ενθύμια των μαθητών και όλοι με χαρά ευχηθήκαμε ο ένας στον άλλο καλό Καλοκαίρι!!
Το εγχείρημα αν και τολμηρό τελικά πέτυχε,ήταν μεγάλη εμπειρία και για μένα την ίδια,και θεωρώ ότι πραγματικά όταν ένας εκπαιδευτικός που έχει φροντίσει ουσιαστικά να οικοδομήσει το πως της γνώσης στους μαθητές του,το καλύτερο που έχει να κάνει είναι να τους εμπιστευτεί και να τους αφήσει ελεύθερους να εκφραστούν στη γιορτή λήξης, η οποία προσωπικά για μένα είναι και ένα βασικό κριτήριο αξιολόγησης της όλης εκπαιδευτικής διαδικασίας,της εν γένει σχολικής περιόδου.
Ομολογώ ότι σκέφτομαι να υιοθετήσω από δω και πέρα, αυτή την πρακτική επειδή θεωρώ πλέον ότι η παραπάνω εκπαιδευτική επιλογή, εξελίσσει και εμένα την ίδια πρωτίστως ως άνθρωπο και έπειτα ως επιστήμονα.Ας μη ξεχνούμε τί έλεγε ο Αριστοτέλης: Η επιστήμη για να είναι επιστήμη, οφείλει πρωτίστως να είναι ανθρώπινη!!
Καλό Καλοκαίρι σε όλους σας..ραντεβού το Σεπτέμβρη!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου