Παρασκευή 10 Μαρτίου 2017

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΝΤΟΡΩΝ,ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΟΙΤΗΤΡΙΑΣ

Στις 9-3-2017, υλοποιήθηκε κανονικά η διδασκαλία της φοιτήτριας, στη θεματική: ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ.
Το πλάνο της διδασκαλίας ήταν το εξής:










ΘΕΜΑ: Νότες

Πρώτη ώρα: Υποδοχή μαθητών και ελεύθερο παιχνίδι στις γωνιές





Δεύτερη  ώρα:
Στόχοι:
Εμπλουτισμός λεξιλογίου
Συμμετοχή σε συζητήσεις παίρνοντας διαδοχικά το λόγο
Βελτίωση προφορικής έκφρασης
Ικανότητα αρίθμησης
Οριοθέτηση σε πλαίσια
Κατανόηση της χρησιμότητας της τεχνολογίας
Γραφή
Διασκέδαση
Γνωστικές περιοχές :Παιδί και τέχνες (μουσική-xoρός- ζωγραφική)- Γλώσσα- Μαθηματικά- Πληροφορική
Μέθοδοι:  Παρουσίαση από τη νηπιαγωγό, βίντεο υπολογιστή
Υλικά: Πίνακας, Καρτέλες στον πίνακα , υπολογιστής, μαρκαδόροι
Αφόρμηση:  Ερώτηση: Τι ακούγεται όταν παίζουμε τα μουσικά όργανα;
Ανάπτυξη δραστηριότητας:
Ποιες είναι οι νότες; ανεβοκατεβαίνουμε τη σκάλα που είναι κολλημένη στον τοίχο- Τραγούδι στο youtube ¨οι νότες είναι 7¨-τις τραγουδάμε .. –Τους ζητάμε να ζωγραφίσουν τη σκάλα και να προσπαθήσουν να γράψουν τις νότες...στο τέλος τις αριθμούν
Φωτοτυπία πίνακα διπλής εισόδου με μουσικά όργανα








Διάλλειμα
Τρίτη ώρα:
Στόχοι:
Καλλιέργεια ακουστικής µνήµης
Καλλιέργεια πνεύματος συνεργασίας
Γραφή
Διασκέδαση
Ικανότητα απεικόνισης σε χαρτί των όσων ακούνε
Οριοθέτηση σε πλαίσια
Ενδυνάμωση αυτοπεποίθησης
Μουσικοκινητικός συντονισμός
Παιχνίδι ρόλων
Γνωστικές περιοχές: Γλώσσα- Μαθηματικά -Τέχνες
Μέθοδοι: Παιχνίδι σε ομάδες
Υλικά: Μουσικά όργανα, μαρκαδόρος, χαρτί
Αφόρμηση: Ερώτηση: Θέλετε να παίξουμε το παιχνίδι της ορχήστρας πάλι;
Ανάπτυξη δραστηριότητας:
Τα παιδιά χωρίζονται σε 3 ομάδες..Της ορχήστρας, της συγγραφικής ομάδας και της ομάδας ελέγχου. Στην ορχήστρα μπαίνουν 3 παιδιά. Το ένα κρατά το τύμπανο, το άλλο τα πιάτα και το τρίτο τις κλακέτες.  Ο μαέστρος δείχνει ένα όργανο κάθε φορά αυτό με τη σειρά του χτυπά το όργανο, όσες φορές ο μαέστρος το δείχνει. Η ομάδα συγγραφής καλείται να σημειώσει στο χαρτί  με το κατάλληλο σύμβολο(μεγάλη κουκίδα, κουκίδα που σβήνει και παύλες) στο κουτάκι κάθε παιδιού πόσες φορές αυτό ακούστηκε. Η ομάδα ελέγχου παρακολουθεί αν τα σημείωσαν σωστά. Όταν ολοκληρωθεί  η διαδικασία οι ομάδες αλλάζουν ρόλους με σκοπό να παίξουν όλα τα παιδιά. Στο τέλος έχει προκύψει μία παρτιτούρα την οποία καλείται να παίξει η ορχήστρα.



















Πέμπτη ώρα
Στόχοι:
Διασκέδαση
Καλλιέργεια ακουστικής µνήµης
Συμμετοχή σε συζητήσεις
Εμπλουτισμός λεξιλογίου
Ενσυναίσθηση
Καλλιέργεια φαντασίας






Γνωστικές περιοχές: Παιδί και τέχνες
Μέθοδοι: Ανάγνωση παραμυθιού
Υλικά: Παραμύθι
Αφόρμηση:  Θέλετε να μάθουμε τη συνέχεια του παραμυθιού; Τι να έγινε άραγε με τον Βάτραχο;( κάνουμε μια επανάληψη όσων είχαμε διαβάσει)
Ανάπτυξη δραστηριότητας:
Τα παιδιά μαζεύονται στον κύκλο και γίνεται ανάγνωση ενός παραμυθιού σε μορφή ποιήματος από τη νηπιαγωγό. Γίνονται συνεχείς παύσεις  με σκοπό να εξηγήσουμε στα παιδιά όσα ακούνε ή και να προβλέψουν τη συνέχεια. Σύνδεση του παραμυθιού με άγνωστες λέξεις όπως ορχήστρα, όπερα αλλά και κατανόηση των συναισθημάτων που νιώθουν τα ζωάκια που πρωταγωνιστούν στο παραμύθι.


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου