Στις 9-3-2017, υλοποιήθηκε κανονικά η διδασκαλία της φοιτήτριας, στη θεματική: ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ.
Το πλάνο της διδασκαλίας ήταν το εξής:
ΘΕΜΑ: Νότες
Πρώτη ώρα: Υποδοχή μαθητών και ελεύθερο παιχνίδι στις γωνιές
Δεύτερη ώρα:
Στόχοι:
Εμπλουτισμός λεξιλογίου
Συμμετοχή σε συζητήσεις παίρνοντας διαδοχικά το λόγο
Βελτίωση προφορικής έκφρασης
Ικανότητα αρίθμησης
Οριοθέτηση σε πλαίσια
Κατανόηση της χρησιμότητας της τεχνολογίας
Γραφή
Διασκέδαση
Γνωστικές περιοχές :Παιδί και τέχνες (μουσική-xoρός- ζωγραφική)- Γλώσσα- Μαθηματικά- Πληροφορική
Μέθοδοι: Παρουσίαση από τη νηπιαγωγό, βίντεο υπολογιστή
Υλικά: Πίνακας, Καρτέλες στον πίνακα , υπολογιστής, μαρκαδόροι
Αφόρμηση: Ερώτηση: Τι ακούγεται όταν παίζουμε τα μουσικά όργανα;
Ανάπτυξη δραστηριότητας:
Ποιες είναι οι νότες; ανεβοκατεβαίνουμε τη σκάλα που είναι κολλημένη στον τοίχο- Τραγούδι στο youtube ¨οι νότες είναι 7¨-τις τραγουδάμε .. –Τους ζητάμε να ζωγραφίσουν τη σκάλα και να προσπαθήσουν να γράψουν τις νότες...στο τέλος τις αριθμούν
Φωτοτυπία πίνακα διπλής εισόδου με μουσικά όργανα
Διάλλειμα
Τρίτη ώρα:
Στόχοι:
Καλλιέργεια ακουστικής µνήµης
Καλλιέργεια πνεύματος συνεργασίας
Γραφή
Διασκέδαση
Ικανότητα απεικόνισης σε χαρτί των όσων ακούνε
Οριοθέτηση σε πλαίσια
Ενδυνάμωση αυτοπεποίθησης
Μουσικοκινητικός συντονισμός
Παιχνίδι ρόλων
Γνωστικές περιοχές: Γλώσσα- Μαθηματικά -Τέχνες
Μέθοδοι: Παιχνίδι σε ομάδες
Υλικά: Μουσικά όργανα, μαρκαδόρος, χαρτί
Αφόρμηση: Ερώτηση: Θέλετε να παίξουμε το παιχνίδι της ορχήστρας πάλι;
Ανάπτυξη δραστηριότητας:
Τα παιδιά χωρίζονται σε 3 ομάδες..Της ορχήστρας, της συγγραφικής ομάδας και της ομάδας ελέγχου. Στην ορχήστρα μπαίνουν 3 παιδιά. Το ένα κρατά το τύμπανο, το άλλο τα πιάτα και το τρίτο τις κλακέτες. Ο μαέστρος δείχνει ένα όργανο κάθε φορά αυτό με τη σειρά του χτυπά το όργανο, όσες φορές ο μαέστρος το δείχνει. Η ομάδα συγγραφής καλείται να σημειώσει στο χαρτί με το κατάλληλο σύμβολο(μεγάλη κουκίδα, κουκίδα που σβήνει και παύλες) στο κουτάκι κάθε παιδιού πόσες φορές αυτό ακούστηκε. Η ομάδα ελέγχου παρακολουθεί αν τα σημείωσαν σωστά. Όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία οι ομάδες αλλάζουν ρόλους με σκοπό να παίξουν όλα τα παιδιά. Στο τέλος έχει προκύψει μία παρτιτούρα την οποία καλείται να παίξει η ορχήστρα.
Πέμπτη ώρα
Στόχοι:
Διασκέδαση
Καλλιέργεια ακουστικής µνήµης
Συμμετοχή σε συζητήσεις
Εμπλουτισμός λεξιλογίου
Ενσυναίσθηση
Καλλιέργεια φαντασίας
Γνωστικές περιοχές: Παιδί και τέχνες
Μέθοδοι: Ανάγνωση παραμυθιού
Υλικά: Παραμύθι
Αφόρμηση: Θέλετε να μάθουμε τη συνέχεια του παραμυθιού; Τι να έγινε άραγε με τον Βάτραχο;( κάνουμε μια επανάληψη όσων είχαμε διαβάσει)
Ανάπτυξη δραστηριότητας:
Τα παιδιά μαζεύονται στον κύκλο και γίνεται ανάγνωση ενός παραμυθιού σε μορφή ποιήματος από τη νηπιαγωγό. Γίνονται συνεχείς παύσεις με σκοπό να εξηγήσουμε στα παιδιά όσα ακούνε ή και να προβλέψουν τη συνέχεια. Σύνδεση του παραμυθιού με άγνωστες λέξεις όπως ορχήστρα, όπερα αλλά και κατανόηση των συναισθημάτων που νιώθουν τα ζωάκια που πρωταγωνιστούν στο παραμύθι.
Το πλάνο της διδασκαλίας ήταν το εξής:
ΘΕΜΑ: Νότες
Πρώτη ώρα: Υποδοχή μαθητών και ελεύθερο παιχνίδι στις γωνιές
Δεύτερη ώρα:
Στόχοι:
Εμπλουτισμός λεξιλογίου
Συμμετοχή σε συζητήσεις παίρνοντας διαδοχικά το λόγο
Βελτίωση προφορικής έκφρασης
Ικανότητα αρίθμησης
Οριοθέτηση σε πλαίσια
Κατανόηση της χρησιμότητας της τεχνολογίας
Γραφή
Διασκέδαση
Γνωστικές περιοχές :Παιδί και τέχνες (μουσική-xoρός- ζωγραφική)- Γλώσσα- Μαθηματικά- Πληροφορική
Μέθοδοι: Παρουσίαση από τη νηπιαγωγό, βίντεο υπολογιστή
Υλικά: Πίνακας, Καρτέλες στον πίνακα , υπολογιστής, μαρκαδόροι
Αφόρμηση: Ερώτηση: Τι ακούγεται όταν παίζουμε τα μουσικά όργανα;
Ανάπτυξη δραστηριότητας:
Ποιες είναι οι νότες; ανεβοκατεβαίνουμε τη σκάλα που είναι κολλημένη στον τοίχο- Τραγούδι στο youtube ¨οι νότες είναι 7¨-τις τραγουδάμε .. –Τους ζητάμε να ζωγραφίσουν τη σκάλα και να προσπαθήσουν να γράψουν τις νότες...στο τέλος τις αριθμούν
Φωτοτυπία πίνακα διπλής εισόδου με μουσικά όργανα
Διάλλειμα
Τρίτη ώρα:
Στόχοι:
Καλλιέργεια ακουστικής µνήµης
Καλλιέργεια πνεύματος συνεργασίας
Γραφή
Διασκέδαση
Ικανότητα απεικόνισης σε χαρτί των όσων ακούνε
Οριοθέτηση σε πλαίσια
Ενδυνάμωση αυτοπεποίθησης
Μουσικοκινητικός συντονισμός
Παιχνίδι ρόλων
Γνωστικές περιοχές: Γλώσσα- Μαθηματικά -Τέχνες
Μέθοδοι: Παιχνίδι σε ομάδες
Υλικά: Μουσικά όργανα, μαρκαδόρος, χαρτί
Αφόρμηση: Ερώτηση: Θέλετε να παίξουμε το παιχνίδι της ορχήστρας πάλι;
Ανάπτυξη δραστηριότητας:
Τα παιδιά χωρίζονται σε 3 ομάδες..Της ορχήστρας, της συγγραφικής ομάδας και της ομάδας ελέγχου. Στην ορχήστρα μπαίνουν 3 παιδιά. Το ένα κρατά το τύμπανο, το άλλο τα πιάτα και το τρίτο τις κλακέτες. Ο μαέστρος δείχνει ένα όργανο κάθε φορά αυτό με τη σειρά του χτυπά το όργανο, όσες φορές ο μαέστρος το δείχνει. Η ομάδα συγγραφής καλείται να σημειώσει στο χαρτί με το κατάλληλο σύμβολο(μεγάλη κουκίδα, κουκίδα που σβήνει και παύλες) στο κουτάκι κάθε παιδιού πόσες φορές αυτό ακούστηκε. Η ομάδα ελέγχου παρακολουθεί αν τα σημείωσαν σωστά. Όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία οι ομάδες αλλάζουν ρόλους με σκοπό να παίξουν όλα τα παιδιά. Στο τέλος έχει προκύψει μία παρτιτούρα την οποία καλείται να παίξει η ορχήστρα.
Πέμπτη ώρα
Στόχοι:
Διασκέδαση
Καλλιέργεια ακουστικής µνήµης
Συμμετοχή σε συζητήσεις
Εμπλουτισμός λεξιλογίου
Ενσυναίσθηση
Καλλιέργεια φαντασίας
Γνωστικές περιοχές: Παιδί και τέχνες
Μέθοδοι: Ανάγνωση παραμυθιού
Υλικά: Παραμύθι
Αφόρμηση: Θέλετε να μάθουμε τη συνέχεια του παραμυθιού; Τι να έγινε άραγε με τον Βάτραχο;( κάνουμε μια επανάληψη όσων είχαμε διαβάσει)
Ανάπτυξη δραστηριότητας:
Τα παιδιά μαζεύονται στον κύκλο και γίνεται ανάγνωση ενός παραμυθιού σε μορφή ποιήματος από τη νηπιαγωγό. Γίνονται συνεχείς παύσεις με σκοπό να εξηγήσουμε στα παιδιά όσα ακούνε ή και να προβλέψουν τη συνέχεια. Σύνδεση του παραμυθιού με άγνωστες λέξεις όπως ορχήστρα, όπερα αλλά και κατανόηση των συναισθημάτων που νιώθουν τα ζωάκια που πρωταγωνιστούν στο παραμύθι.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου