Τα παιδιά κατά την ώρα των ελεύθερων δραστηριοτήτων ελεύθερα και αβίαστα κάνοντας τις επιλογές τους σε διάφορα γνωστικά πεδία είτε μόνα είτε σε ολιγομελή ομάδα, με εργαλεία και εποπτικά μέσα με χαρά παίζουν και δημιουργούν, αξιοποιώντας προυπάρχουσες γνώσεις.
Αξιοσημείωτο είναι η δημιουργία ενός προνηπίου, που ήθελε να ζωγραφίσει και όταν η νηπιαγωγός το ρώτησε τι δημιούργησες , το προνήπιο απάντησε :την Οικογένειά μου. Η νηπιαγωγός αξιοποιώντας την δημιουργία αυτή παρακίνησε το παιδί να την δείξει στην ολομέλεια των παιδιών με αποτέλεσμα να εισπράξει το χειροκρότημα της τάξης!Η νηπιαγωγός είπε στο παιδί μπράβο και ότι θα την αξιοποιήσει όταν θα μιλήσουμε για την Οικογένεια.
Η νηπιαγωγός επίσης παρατηρεί, καταγράφει τις δραστηριότητες των παιδιών, συζητά μαζί τους, λειτουργεί υποστηρικτικά αν της ζητηθεί, συμμετέχει σε κάποια παιχνίδια ή επινοεί και αυτή με την σειρά της κάποιο παιχνίδι δημιουργώντας έτσι μία κατάλληλη παιδαγωγική ατμόσφαιρα, ένα πλαίσιο ισοτιμίας, επικοινωνίας και κοινωνικής αμοιβαιότητας.
Μπράβο στα παιδιά μας!!
Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου