Η νηπιαγωγός του Α τμήματος, όπως ορίζει η εγκύκλιος για την οργάνωση-λειτουργία του σχολείου 2014-2015, μέχρι τις 30-9-2014,αφού διένυσε με τους μαθητές της,την περίοδο προσαρμογής και ανίχνευσε την μαθησιακή ετοιμότητα και το μαθησιακό προφίλ των μαθητών,συνέταξε και απέστειλε στην Σχολική Σύμβουλο, τον σχεδιασμό του Α Τριμηνιαίου Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού,o οποίος αποτελεί ένα μέρος του ετήσιου προγραμματισμού της προσχολικής μονάδας.
Στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό περιλαμβάνονται :
ΟΙ θεματικές του Α τριμήνου:1. Το Σχολείο μου με υπόθεμα: Η Τάξη μου
2. Το Φθινόπωρο με υποθέματα: Τα φρούτα του Φθινοπώρου,
Ο Τρύγος και τα παράγωγα αγαθά
3.28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ, εκκλησιασμός(κοινός με Β τμήμα και με το συστεγαζόμενο 32ο Ολοήμερο νηπ/γωγείο Βόλου)- εορτασμός στην τάξη.
4. Ο Εαυτός μου
5. Η Οικογένειά μου
6. Το Πολυτεχνείο(κοινές εκδηλώσεις 10ου και 32ου στην τάξη του 32ου Ολοήμερου Νηπ/γωγείου.
7. Η Ελιά με υποθέματα:Το Λάδι
Μεσογειακή διατροφή.
Στις παραπάνω θεματικές εμπεριέχονται προγραμματισμένες δράσεις με Διαθεματική προσέγγιση από όλα τα γνωστικά πεδία του Α.Π.,, οι οποίες υλοποιούνται είτε από την ολομέλεια,είτε ομαδοσυνεργατκά και εξυπηρετούν συγκεκριμένους διδακτικούς και μαθησιακούς στόχους,σύμφωνα με το αναπτυξιακό προφίλ των μαθητών.
Επίσης, κάποιοι γονείς ως συνεργάτες, ύστερα από την επιθυμία τους να ενταχθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία, συμμετέχουν σε κάποιες θεματικές, κατόπιν συνεννόησης με την νηπ/γωγό του τμήματος.
Την υλοποίηση Προγράμματος Αγωγής Υγείας, με τίτλο: ΑΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΙΝΟ, το οποίο εντάσσεται στην θεματολογία της Ψυχική ςΥγείας: ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ-ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ.
Η νηπιαγωγός ως υπεύθυνη για το παρατηρητήριο της σχολικής βίας επέλεξε να σχεδιάσει και να υλοποιήσει ένα πρόγραμμα, που θα στηρίζει και θα ενδυναμώνει τις σχέσεις της σχολικής κοινότητας.
ΤΟ πρόγραμμα είναι ετήσιο,βασίζεται σε παραμύθι,τραγούδια και ποιήματα που έχει γράψει η νηπιαγωγός του τμήματος και στοχεύει στην δημιουργία του σπιτιού της Αγάπης από τα παιδιά, όπου εκεί θα αναπτυχθούν οι διαπροσωπικές δεξιότητες των νηπίων,το αυτοσυναισθημά τους, η κριτική τους σκέψη και η επίλυση των όποιων προβλημάτων ως προς τις μεταξύ τους σχέσεις,μέσα από μιά θετική προσέγγιση αλλά και πρώιμη παρέμβαση ως προς το κοινωνικό φαινόμενο της θυματοποίησης-σχολικής βίας.
Επιπλέον στην υλοποίηση του παραπάνω προγράμματος,έχουμε συνεργατικές δράσεις με μαθητές της Α Τάξης ύστερα από την άδεια των γονέων τους,όταν το τμήμα μας είναι στην απογευματινή βάρδια, ώστε να μην δημιουργείται δυσλειτουργία στο μαθησιακό πρόγραμμα των συνεργατών μαθητών.
Κατά την εξέλιξη του προγράμματος, θα έχουμε συνεργατική δράση με το τμήμα του συστεγαζόμενου Ολοήμερου νηπ/γωγείου(δημιουργία του κοινού σπιτιού της Αγάπης,των δύο νηπ/γωγείων),δράση που θα υλοποιηθεί στην αίθουσα δραστηριοτήτων των συστεγαζόμενων Δημοτικών σχολείων.
Πρόταση για συνεργασία των δύο βαθμίδων, όπως και τις προηγούμενες χρονιές έγινε, αλλά δυστυχώς για φέτος, η δασκάλα της Α τάξης, λόγω άλλων προγραμμάτων που ανέλαβε,δεν θα μπορέσει να συνεργαστεί. Ωστόσο αξιοποιώντας την πρώτη θεματική:Το Σχολείο μου, σε συνεννόηση με την δασκάλα της Α τάξης του 29ου Δημοτικού σχολείου,πραγματοποιήθηκε επίσκεψη των νηπίων στην Α τάξη, όπου οι μαθητές των δύο βαθμίδων γνωρίστηκαν και τα νήπια είχαν την ευκαιρία να δουν το περιβάλλον της πρωτοσχολικής τάξης.
Επιπλέον τα νήπια επισκέφθηκαν και οικειοποιήθηκαν τους χώρους των συστεγαζόμενων Δημοτικών σχολείων όπως:το εργαστήριο Πληροφορικής-Νέων Τεχνολογιών,την αίθουσα των Δραστηριοτή-
των, της Βιβλιοθήκης,τάξεις των Δημοτικών,το Γραφείο των Διευθυντών,την τάξη του Ολοήμερου Δημοτικού,τις βιβλιοθήκες Γεωγραφικών και Φυσικών-Χημικών οργάνων,τον αύλειο χώρο των Δημοτικών Σχολείων, ώστε να έχουν μία ολοκληρωμένη εικόνα ως προς το περιβάλλον του ενιαίου σχολικού συγκροτήματος,στο οποίο φοιτούν.Οι παραπάνω προγραμματισμένες δράσεις συμβάλλουν στην Ομαλή Μετάβαση των νηπίων στην επόμενη βαθμίδα,παράγοντας βασικός για την πετυχημένη προσαρμογή τους,στην πρωτοσχολική τάξη.
Την υλοποίηση Εκπαιδευτικής επίσκεψης στην θεατρική παράσταση του θιάσου ΛΩΤΙΝΟΣ ΗΛΙΟΣ, με τίτλο Πετώντας για την ειρήνη, στην Παλιά Ηλεκτρική του Δήμου Βόλου.(κοινή επίσκεψη των συστεγαζόμενων Νηπ/γείων).
Σύμφωνα με τα παραπάνω,ο προγραμματισμός του Α Τριμήνου βασίζεται στην οικοσυστημική προσέγγιση,κατά την οποία όλα τα εμπλεκόμενα μέλη,μαθητές-εκπαιδευτικοί-γονείς και τοπική κοινωνία,ως ισότιμα μέλη συμβάλλουν στη δια βίου μάθηση,στην γνώση,στην ψυχική-κοινωνική και δημιουργική ανάπτυξη,μέσα σε ένα αλληλεπιδραστικό περιβάλλον.
Στο τέλος του τριμήνου, η νηπιαγωγός μαζί με τους γονείς καλείται να κάνει τον απολογισμό του Α Τριμήνου,διαδικασία απαραίτητη για την εξέλιξη και αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού σχεδιασμού.
,
Στον εκπαιδευτικό σχεδιασμό περιλαμβάνονται :
ΟΙ θεματικές του Α τριμήνου:1. Το Σχολείο μου με υπόθεμα: Η Τάξη μου
2. Το Φθινόπωρο με υποθέματα: Τα φρούτα του Φθινοπώρου,
Ο Τρύγος και τα παράγωγα αγαθά
3.28η ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ, εκκλησιασμός(κοινός με Β τμήμα και με το συστεγαζόμενο 32ο Ολοήμερο νηπ/γωγείο Βόλου)- εορτασμός στην τάξη.
4. Ο Εαυτός μου
5. Η Οικογένειά μου
6. Το Πολυτεχνείο(κοινές εκδηλώσεις 10ου και 32ου στην τάξη του 32ου Ολοήμερου Νηπ/γωγείου.
7. Η Ελιά με υποθέματα:Το Λάδι
Μεσογειακή διατροφή.
Στις παραπάνω θεματικές εμπεριέχονται προγραμματισμένες δράσεις με Διαθεματική προσέγγιση από όλα τα γνωστικά πεδία του Α.Π.,, οι οποίες υλοποιούνται είτε από την ολομέλεια,είτε ομαδοσυνεργατκά και εξυπηρετούν συγκεκριμένους διδακτικούς και μαθησιακούς στόχους,σύμφωνα με το αναπτυξιακό προφίλ των μαθητών.
Επίσης, κάποιοι γονείς ως συνεργάτες, ύστερα από την επιθυμία τους να ενταχθούν στην εκπαιδευτική διαδικασία, συμμετέχουν σε κάποιες θεματικές, κατόπιν συνεννόησης με την νηπ/γωγό του τμήματος.
Την υλοποίηση Προγράμματος Αγωγής Υγείας, με τίτλο: ΑΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΙΝΟ, το οποίο εντάσσεται στην θεματολογία της Ψυχική ςΥγείας: ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ-ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ.
Η νηπιαγωγός ως υπεύθυνη για το παρατηρητήριο της σχολικής βίας επέλεξε να σχεδιάσει και να υλοποιήσει ένα πρόγραμμα, που θα στηρίζει και θα ενδυναμώνει τις σχέσεις της σχολικής κοινότητας.
ΤΟ πρόγραμμα είναι ετήσιο,βασίζεται σε παραμύθι,τραγούδια και ποιήματα που έχει γράψει η νηπιαγωγός του τμήματος και στοχεύει στην δημιουργία του σπιτιού της Αγάπης από τα παιδιά, όπου εκεί θα αναπτυχθούν οι διαπροσωπικές δεξιότητες των νηπίων,το αυτοσυναισθημά τους, η κριτική τους σκέψη και η επίλυση των όποιων προβλημάτων ως προς τις μεταξύ τους σχέσεις,μέσα από μιά θετική προσέγγιση αλλά και πρώιμη παρέμβαση ως προς το κοινωνικό φαινόμενο της θυματοποίησης-σχολικής βίας.
Επιπλέον στην υλοποίηση του παραπάνω προγράμματος,έχουμε συνεργατικές δράσεις με μαθητές της Α Τάξης ύστερα από την άδεια των γονέων τους,όταν το τμήμα μας είναι στην απογευματινή βάρδια, ώστε να μην δημιουργείται δυσλειτουργία στο μαθησιακό πρόγραμμα των συνεργατών μαθητών.
Κατά την εξέλιξη του προγράμματος, θα έχουμε συνεργατική δράση με το τμήμα του συστεγαζόμενου Ολοήμερου νηπ/γωγείου(δημιουργία του κοινού σπιτιού της Αγάπης,των δύο νηπ/γωγείων),δράση που θα υλοποιηθεί στην αίθουσα δραστηριοτήτων των συστεγαζόμενων Δημοτικών σχολείων.
Πρόταση για συνεργασία των δύο βαθμίδων, όπως και τις προηγούμενες χρονιές έγινε, αλλά δυστυχώς για φέτος, η δασκάλα της Α τάξης, λόγω άλλων προγραμμάτων που ανέλαβε,δεν θα μπορέσει να συνεργαστεί. Ωστόσο αξιοποιώντας την πρώτη θεματική:Το Σχολείο μου, σε συνεννόηση με την δασκάλα της Α τάξης του 29ου Δημοτικού σχολείου,πραγματοποιήθηκε επίσκεψη των νηπίων στην Α τάξη, όπου οι μαθητές των δύο βαθμίδων γνωρίστηκαν και τα νήπια είχαν την ευκαιρία να δουν το περιβάλλον της πρωτοσχολικής τάξης.
Επιπλέον τα νήπια επισκέφθηκαν και οικειοποιήθηκαν τους χώρους των συστεγαζόμενων Δημοτικών σχολείων όπως:το εργαστήριο Πληροφορικής-Νέων Τεχνολογιών,την αίθουσα των Δραστηριοτή-
των, της Βιβλιοθήκης,τάξεις των Δημοτικών,το Γραφείο των Διευθυντών,την τάξη του Ολοήμερου Δημοτικού,τις βιβλιοθήκες Γεωγραφικών και Φυσικών-Χημικών οργάνων,τον αύλειο χώρο των Δημοτικών Σχολείων, ώστε να έχουν μία ολοκληρωμένη εικόνα ως προς το περιβάλλον του ενιαίου σχολικού συγκροτήματος,στο οποίο φοιτούν.Οι παραπάνω προγραμματισμένες δράσεις συμβάλλουν στην Ομαλή Μετάβαση των νηπίων στην επόμενη βαθμίδα,παράγοντας βασικός για την πετυχημένη προσαρμογή τους,στην πρωτοσχολική τάξη.
Την υλοποίηση Εκπαιδευτικής επίσκεψης στην θεατρική παράσταση του θιάσου ΛΩΤΙΝΟΣ ΗΛΙΟΣ, με τίτλο Πετώντας για την ειρήνη, στην Παλιά Ηλεκτρική του Δήμου Βόλου.(κοινή επίσκεψη των συστεγαζόμενων Νηπ/γείων).
Σύμφωνα με τα παραπάνω,ο προγραμματισμός του Α Τριμήνου βασίζεται στην οικοσυστημική προσέγγιση,κατά την οποία όλα τα εμπλεκόμενα μέλη,μαθητές-εκπαιδευτικοί-γονείς και τοπική κοινωνία,ως ισότιμα μέλη συμβάλλουν στη δια βίου μάθηση,στην γνώση,στην ψυχική-κοινωνική και δημιουργική ανάπτυξη,μέσα σε ένα αλληλεπιδραστικό περιβάλλον.
Στο τέλος του τριμήνου, η νηπιαγωγός μαζί με τους γονείς καλείται να κάνει τον απολογισμό του Α Τριμήνου,διαδικασία απαραίτητη για την εξέλιξη και αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού σχεδιασμού.
,
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου