Κυριακή 25 Οκτωβρίου 2015

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ-ΕΤΗΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ, ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ

Το Α τμήμα και για φέτος υλοποιεί,στο πλαίσιο των δράσεων για το κοινωνικό σχολείο, το ετήσιο Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας:
ΘΕΜΑΤΙΚΗ:  ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΤΙΤΛΟΣ: ΑΝ ΚΑΙ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ΕΙΝΑΙ ΑΛΗΘΙΝΟ
Το πρόγραμμα στηρίζεται σe εκπαιδευτικό υλικό,το οποίο έχει παραχθεί από την νηπιαγωγό του τμήματος,κ. Αικατερίνη Ζούζουλα, η οποία είναι και μέλος της ΟΔΠ, ως υπεύθυνη για τη βία στο 10ο Ν/Γ/ Βόλου, η οποία, κανονικά ως όφειλε, έκανε την επιμορφωτική της πιστοποίηση του Β κύκλου επιμόρφωσης, στο INBULLING.gr.
EKΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ
Από την νηπιαγωγό

  • ΠΑΡΑΜΥΘΙ : ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ
  • ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗΣ-ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ:
  1.     ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ
  2.    Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ 
  • ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ:
  1. ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ
  2. ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ
  • ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ
    • Από τους μαθητές
  1. ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ-ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ΜΕ ΑΛΛΟ ΤΜΗΜΑ.
  2. ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ
  3. ΤΟ ΔΕΝΔΡΟ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ
  4. ΤΟ ΤΡΕΝΟ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ
  5. ΤΑ ΛΟΥΛΟΥΔΙΑ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ

  • ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ-ΕΠΙΛΥΣΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ

ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΣΠΙΤΙΟΥ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ-ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ
  1. ΕΝΤΟΠΙΣΜΟΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
  2. ΑΠΟΦΑΣΗ ΕΠΙΛΥΣΗΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ
  3. ΕΞΕΥΡΕΣΗ ΛΥΣΕΩΝ ΜΕΣΩ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΚΑΙ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ
  4. ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΤΑΣΕΩΝ-ΔΙΑΛΟΓΟΙ ΤΩΝ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ
  5. ΕΠΙΛΥΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ,
  6. ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΙΝΟΥΝ ΤΑ ΧΕΡΙΑ
  7. Η ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΡΑΓΟΥΔΑ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΗΣ ΦΙΛΙΑΣ

  • ΥΠΟΘΕΤΙΚΑ ΣΕΝΑΡΙΑ ΣΥΓΚΡΟΥΣΕΩΝ
  1. Από την νηπιαγωγό αρχικά, όπου ακολουθείται η παραπάνω φάση,μέσα από παιγνίδια ρόλων των εθελοντών μαθητών
  2. Από συνεργάτες μαθητές της Α τάξης, Β τάξης και Γ τάξης, όπου ακολουθείται η παραπάνω φάση,μέσα από παιγνίδια ρόλων των εθελοντών μαθητών
  3. Από συνεργάτες γονείς της τάξης.
Τ ο πρόγραμμα είναι συμβατό με το Α.Π., αφού υλοποιείται με τη Διαθεματικότητα, την ηλικία των μαθητών και την ομαδοσυνεργατική δράση σε ένα αλληλεπιδραστικό περιβάλλον μάθησης.
ΒΑΣΙΚΟΣ ΣΚΟΠΟΣ του προγράμματος είναι η ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ-ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ  ανάπτυξη και η Αποδόμηση της αρνητικής συμπεριφοράς των νηπίων.
ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:
  • Οι μαθητές να αναπτύσσουν επικοινωνιακές-συνεργατικές δεξιότητες-Διαπροσωπικές σχέσεις
  • Οι μαθητές να ενισχύσουν την αυτοεκτίμησή τους
  • Οι μαθητές να αναγνωρίζουν τις προβληματικές καταστάσεις(όρια-κανόνες)
  • Οι μαθητές να εκφράζουν τα συναισθήματά τους
  • Οι μαθητές να διαχειρίζονται με θετικό τρόπο διάφορες συγκρουσιακές σχέσεις(προτάσεις επίλυσης, να ανακοινώνουν το όποιο πρόβλημα στην τάξη η στο σπίτι)
Το πρόγραμμα θα αρχίσει από τα μισά του Οκτωβρίου και θα εξελλίσσεται σύμφωνα με τον Ετήσιο προγραμματισμό του Νηπιαγωγείου,όπου εμπεριέχονται και παράλληλες  υποστηρικτικές δράσεις(εκπαιδευτικές επισκέψεις, κάλεσμα ειδικού επιστήμονα στο σχολείο)

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου