Σάββατο 11 Δεκεμβρίου 2021

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2ος Θεματικός άξονας (ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ-ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ), Υλοποίηση 2ου Εργαστηρίου(2η εβδομάδα τρεις ώρες

 Ως προς τη Θεματική Ενότητα: Φροντίζω το Περιβάλλον

 Με τίτλο: «Υπεύθυνα παιδιά-Υπερασπιστές των ζώων» Υποθεματική :«Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά»

Σύνδεση με την βασική θεματική: Τα δικαιώματα των ζώων και η αειφορία

2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

 Τίτλος: Άνθρωποι και ζώα-μία σχέση αλληλεξάρτησης



 1.Το εργαστήριο ξεκινάει στην ολομέλεια  με  ένα  παιχνίδι ενεργοποίησης της ομάδας των μαθητών για τη δημιουργία ενός ευχάριστου  κλίματος συνεργασίας και μάθησης. Σε επόμενο  χρόνο  ο/ηεκπαιδευτικός στην ολομέλεια καλεί τους μαθητές/τριες να σκεφθούν  κάποια  ζώα  που προσφέρουν  τροφή  στον άνθρωπο και ποιά είναι αυτή; 





Με την τεχνική της ιδεοθύελλας δημιουργείται  ο  αρχικός εννοιολογικός  χάρτης  με κεντρικό ερώτημα «Ζώα που μαςπροσφέρουν  τροφή».  Ο/Ηεκπαιδευτικός διαμοιράζει στις ομάδες εικόνες με τα προϊόντα των ζώων και καλεί την κάθε ομάδα να διερευνήσει μετά από προσεκτική παρατήρηση με ποια ζώα σχετίζονται οι εικόνες. Στη συνέχεια  δημιουργείται  ο δεύτερος εννοιολογικός χάρτης«Τι προσφέρει ο άνθρωπος στα ζώα» Από τη σύγκριση των δύο χαρτών  καταλήγουμε  στο συμπέρασμα ότι υπάρχει μια πολύ στενή και αλληλένδετη σχέση ανάμεσα στον άνθρωπο, στα ζώα και στο περιβάλλον.





2. Η κάθε ομάδα καλείται να επιλέξει ένα ζώο που προσφέρει στον άνθρωπο και να αναζητήσει στο διαδίκτυο εικόνες για τα προϊόντα που προσφέρει το ζώο που επέλεξε. Όλες οι ομάδες δημιουργούν ένα κολάζ από τα έργα τους.

Στο  τέλος  του  εργαστηρίου γίνεται αξιολόγηση από τα ίδια τα παιδιά.

 Προσδοκόμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

  Οι μαθητές/τριες να κατανοήσουν ότι υπάρχει μια πολύ στενή και αλληλένδετη σχέση ανάμεσα στον άνθρωπο και τα ζώα

-Καλλιέργούνται οι εξής δεξιότητες:

 Δεξιότητες μάθησης:

Επικοινωνία, συνεργασία,

κριτική σκέψη,

δημιουργικότητα

 Δεξιότητες Ζωής: Κοινωνικές

δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και

ευαισθησία, Υπευθυνότητα

 Δεξιότητες του νου:

δημιουργική, παραγωγική,

ολιστική σκέψη,

αναστοχασμός.

Αξιολόγηση-Αναστοχασμός του εργαστηρίου:

Τα παιδιά ήταν συμμετοχικά, συνεργάστηκαν καλά, με την κριτική τους σκέψη μπόρεσαν να οδηγηθούν σε συμπεράσματα, ευχαριστήθηκαν το εργαστήριο.

Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ

Ζούζουλα Αικατερίνη

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου