Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να προσεγγίσουν- διερευνήσουν διαθεματικά την συγκεκριμένη θεματική και με τη λειτουργική τους δράση να γνωρίσουν το δένδρο της ελιάς.
Έτσι λοιπόν αρχικά τα παιδιά βγήκαν έξω από το σχολείο τους για να πάνε στην ελιά που υπάρχει στο πεζοδρόμιο του σχολείου τους, να την παρατηρήσουν καλά και να συλλέξουν μόνα τους το κλαδί της ελιάς και τον καρπό της, δημιουργώντας τα ίδια το αυθεντικό εποπτικό υλικό για την τάξη τους.
Το εποπτικό υλικό αξιοποιήθηκε κατάλληλα στην τάξη, όπου τα παιδιά μίλησαν για το μέγεθος-χρώμα των φύλλων καθώς και για τον καρπό της. Επίσης με τον καρπό πειραματίστηκαν στα μαθηματικά όπου π.χ. ένα παιδί έλεγε στο άλλο βγάλε από τα βαζάκι τρεις ελιές πάνω στο δίσκο.
Επίσης παρακολούθησαν από το yuo tube τραγούδια για την ελιά, που μελοποίησαν άλλα σχολεία, καθώς και βίντεο από το μάζεμα της ελιάς στον ελαιώνα, και την μεταφορά- πάτημα της ελιάς στο ελαιοτριβείο, διαδικασία που μας οδηγεί στην παραγωγή του λαδιού.
Ακόμη μέσα από την λαογραφία-αίνιγμα- ανακάλυψαν - ζωγράφισαν κλαδί ελιάς, έπαιξαν ένα παραδοσιακό παιχνίδι για την ελιά, έμαθαν διάφορες λαϊκές εκφράσεις και το νόημά τους όπως μου έβγαλες το λάδι κ.λ.π.
Πειραματίστηκαν με το σταυρόλεξο στις λέξεις ελιά και λάδι.
Επίσης όπως θα δείτε σε νέες μας αναρτήσεις, η θεματική θα αξιοποιηθεί και θα συνδεθεί με το πρόγραμμα e-twinning, που υλοποιούμε.
Μπράβο στα παιδιά μας!!
Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ
Ζούζουλα Αικατερίνη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου