Κυριακή 19 Δεκεμβρίου 2021

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2ος Θεματικός άξονας (ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ-ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ), Υλοποίηση 3ου Εργαστηρίου(3η εβδομάδα τρεις ώρες

  Ως προς τη Θεματική Ενότητα: Φροντίζω το Περιβάλλον

 Με τίτλο: «Υπεύθυνα παιδιά-Υπερασπιστές των ζώων» Υποθεματική :«Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά»

Σύνδεση με την βασική θεματική: Τα δικαιώματα των ζώων και η αειφορία

3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

Τίτλος: Ο ζωγράφος Σαγκάλ μας μιλάει για την σχέση αλληλεξάρτησης μεταξύ ανθρώπου και  ζώων.



1.Ο/Η εκπαιδευτικός προβάλλει στην  ολομέλεια  τον  πίνακα ζωγραφικής του Σαγκάλ «Εγώ και το χωριό». Ως μεθοδολογικό εργαλείο  χρησιμοποιείται  η στοχαστική προσέγγιση έργων τέχνης: «μοντέλο» D.Perkins για την συστηματική παρατήρηση και ανάλυση του  μέσα από τέσσερις διαδοχικές φάσεις: παρατηρώ ««σκέφτομαι  κριτικά»  και «σκέφτομαι  ολιστικά».  Κάθε φάση  ενεργοποιεί  με διαφορετικό  τρόπο  τη στοχαστική  διάθεση  του μαθητή/τριας.  Μετά την επεξεργασία του έργου τέχνης, οι μαθητές/τριες  απέδωσαν  το μήνυμα που θέλει να στείλει ο Σαγκάλ «Υπάρχει μία σχέση αλληλεξάρτησης  μεταξύ ανθρώπου και ζώων»




2. Οι μαθητές/τριες σε ομάδες αποφασίζουν με ποιο τρόπο θα αποτυπώσουν το μήνυμα που θέλει να μας στείλει ο Σαγκάλ.


 








Στο τέλος του εργαστηρίου

γίνεται αξιολόγηση από τα ίδια τα παιδιά.

 

προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

 

Οι μαθητές/τιες να αντιληφθούν τη σχέση  αλληλεξάρτησης  μεταξύ

ανθρώπου και ζώου μέσα από έργο τέχνης

Να  εφαρμόσουν  διεργασίες παρατήρησης έργων τέχνης μέσα στο

πλαίσιο της διδακτικής πράξης , αξιοποιώντας το «μοντέλο» του Perkins ώστε να καλλιεργήσουν τη νοοτροπία του στοχασμού.

Καλλιέργούνται οι εξής δεξιότητες:

 Δεξιότητες μάθησης:

Επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα

 Δεξιότητες Ζωής: Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και

ευαισθησία, Υπευθυνότητα

 Δεξιότητες του νου:

Δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη,ρουτίνες σκέψης, αναστοχασμός.

 Ψηφιακές δεξιότητες 

Αξιολόγηση-Αναστοχασμός του εργαστηρίου:

Οι μαθητές ήταν συμμετοχικοί, συνεργάστηκαν καλά, μπόρεσαν να διακρίνουν εικόνες στον πίνακα του Σαγκάλ που φανερώνουν τη σχέση μεταξύ ανθρώπου και ζώων, να αντιληφθούν το μήνυμα του πίνακα, να διατυπώσουν το μήνυμα, να δημιουργήσουν με δικό τους τρόπο το μήνυμα του πίνακα. Οι ομάδες είχαν καλή επικοινωνία μεταξύ τους, έλεγαν τη γνώμη τους όπου χρειάστηκε και στο τέλος η ολομέλεια αποτύπωσε το μήνυμα του πίνακα που απορρέει από όλα τα έργα των ομάδων φανερώνοντας την δημιουργική-παραγωγική-ολιστική σκέψη τους.Τα παιδιά ευχαριστήθηκαν το εργαστήριο.

Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ 

Ζούζουλα Αικατερίνη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου