Το 1981 όταν ταξίδεψα σε μία επαρχιακή πόλη της Γαλλίας, όπου φιλοξενήθηκα από μία γαλλική οικογένεια, στο πλαίσιο ενός προγράμματος ανταλλαγής φιλοξενιών, του Γαλλικού Ινστιτούτου Βόλου με το Δήμο LEMAN, επισκέφθηκα τότε ένα σχολείο της επαρχιακής αυτής πόλης και τότε για πρώτη φορά είδα πως το Γαλλικό εκπαιδευτικό σύστημα, εξίσου συγκεντρωτικό με το δικό μας, επένδυε στη συνεργασία των δύο βαθμίδων, μέσα από μία προπαρεσκευαστική τάξη, κατά την οποία νηπιαγωγός και δασκάλα, συνεργάζονταν στην ίδια τάξη, ώστε να διευκολύνουν την μετάβαση των νηπίων στην κανονική Α τάξη. Έτσι λοιπόν από τότε είχε αποτυπωθεί μέσα μου, η συνεργασία των δύο βαθμίδων,πράγμα που με οδήγησε σιγά σιγά στην υλοποίηση συνδιδασκαλιών με την Α τάξη, κάτι καινοτόμο για την εκπαιδευτική μας δράση, αφού ακόμα το ισχύον Αναλυτικό πρόγραμμα, δεν περιλαμβάνει κάτι τέτοιο στην δομή του.
Κατά την υλοποίηση της διπλωματικής μου, στο διδασκαλείο του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου, προσέδωσα την ίδια βαρύτητα, κάνοντας παιδαγωγική αξιοποίηση της ιστορικής μου μελέτης, προτάσσοντας και υλοποιώντας την παιδαγωγική μου πρόταση, βασιζόμενη στην συνεργασία των βαθμίδων, με ακόμα ένα βηματισμό παραπάνω, τόσο της Α/θμιας Εκπ/σης όσο και της Β/θμιας Εκπ/σης, αφού επέλεξα κατά την υλοποίηση της παιδαγωγικής αξιοποίησης της ιστορικής μου μελέτης, ως συνεργάτες μου, ένα αγόρι της Γ τάξης του Δημοτικού και ένα κορίτσι του Γυμνασίου, όπου όλοι μαζί, μέσα από συνεργασία και μελέτη, καταφέραμε να δημιουργήσουμε δύο ιστορίες και ένα παραμύθι, δημιουργίες που αποτελούν ένα κάλλιστα παιδαγωγικά αξιοποιήσιμο υλικό, στο οποίο μπορούν να δράσουν όλες οι βαθμίδες καθώς επίσης και οι γονείς των μαθητών.
|
10ο Νηπιαγωγείο- 29ο Δημοτικό,2012-2013
Α Συνδιδασκαλία |
Παρακάτω λοιπόν σας παραθέτω την προσπάθειά μου, η οποία υλοποιείται σύμφωνα με την συνεργασία και στήριξη της Σχολικής μου Συμβούλου,κατά τα τελευταία δύο χρόνια. Ωστόσο η προσπάθειά μου άρχισε δειλά από το 2006, όταν υπηρετούσα στο νησί της Σκιάθου και συνεχίζει μέχρι σήμερα, στο νηπιαγωγείο που υπηρετώ, το οποίο είναι συστεγαζόμενο, με δύο Δημοτικά σχολεία, τα 18ο και 29ο, παράγοντας που διευκολύνει την όλη δράση μου, έως τώρα, ξεπερνώντας τις όποιες δυσκολίες..
|
Β Συνδιδασκαλία, 2012-2013 |
|
Ομαδοσυνεργατική δράση, 2012-2013
|
|
Ομαδοσυνεργατική δράση, Α Συνδιδασκαλία
2012-2013
|
|
Γ Συνδιδασκαλία, 2012-2013 |
|
Δ Συνδιδασκαλία,2012-2013 |
|
Τα νήπια στο Δημοτικό(Σκιάθος),2006
|
|
Ομαδοσυνεργατική δράση, Β Συνδιδασκαλία,
2012-2013
|
|
Σκιάθος 2006 |
|
10o Νηπιαγωγείο, -18ο Δημοτικό
Ομαδοσυνεργατική δράση, 2010-2011
|
|
Νήπια- Α Τάξη, Βόλος 2010-2011
|
|
Ομαδοσυνεργατική δράση
Β Συνδιδασκαλία, 2012-2013
|
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου