Παρασκευή 1 Ιανουαρίου 2016

ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΜΑΘΗΣΗΣ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ

Κατά τη διάρκεια του Α τριμήνου, αρχικά κάποιοι περσινοί μου μαθητές, προς τα τέλη του Σεπτεμβρίου, άρχισαν να φέρνουν κάποιες δημιουργίες τους από το σπίτι. Αυτό για να είμαι ειλικρινής το περίμενα, εφόσον ως περσινά προνήπια, το είχαν ήδη κάνει από πέρισυ,αφού επηρεάστηκαν από κάποια νήπια, η ανακύκλωση αυτή δεν άργησε και μάλιστα οδήγησε σιγά σιγά και σταδιακά και άλλα νήπια-προνήπια να δημιουργούν στο σπίτι τους και με λαχτάρα να φέρνουν τις δράσεις τους στο σχολείο,κρατώντας τες στο χέρι, ώστε αμέσως μετά από το καλημέρα, με ενθουσιασμό και καμάρι να μου τις δείξουν.
Από πέρισυ ήδη είχα προσδώσει έμφαση σε αυτή τη γωνιά της τάξης, δημιουργίες στο σπίτι, πράγμα το οποίο συνέχισα και φέτος,αμέσως μόλις ήρθαν στο σχολείο οι πρώτες δημιουργίες, αφού αυτόματα οι μαθητές είχαν αυτοορίσει ξανά τη συγκεκριμένη γωνιά.
Απλώς φρόντισα να αξιοποιήσω παιδαγωγικά στην τάξη αυτές τις δράσεις, προσφέροντας ευκαιρίες στους μαθητές στον προφορικό λόγο, μιλώντας μέσα από τα δικά τους έργα,στην τάξη και ταυτόχρονα να επιβραβεύω τις δημιουργίες τους.
Άρα δημιουργήθηκε ένα ενισχυτικό περιβάλλον, ώστε σιγά σιγά τα περισσότερα νήπια να βρίσκουν κάποιο νόημα για δράση στο σπίτι,αφού ήδη γνώριζαν μέσω των άλλων νηπίων, ότι και αυτά θα επιβραβευθούν και θα αναρτηθούν στην τάξη τους.

Πραγματικά, εν καιρώ σχεδόν όλα τα νήπια, άρχισαν να δημιουργούν και στο σπίτι, είτε με συνεργασία των γονέων,των μεγαλύτερων αδελφών τους είτε μόνα τους, αξιοποιώντας τις προυπάρχουσες γνώσεις τους, χωρίς τελικά κανείς να τα πιέζει,αλλά ελεύθερα και αβίαστα.
Σύμφωνα με τις θεωρίες μάθησης και τον ορισμό της μάθησης, ο οποίος δίνει έμφαση στη δυνητική αλλαγή της συμπεριφοράς, η ανάπτυξη εσωτερικών κινήτρων ως προς τη μάθηση, είναι κατά τη γνώμη μου, ίσως το πιο ουσιαστικό, για τη ζωή και την πορεία των ανθρώπων γενικότερα,ανεξαρτήτως ηλικίας.


Αποτελεί όντως το θεμέλιο για την ανάπτυξη κάθε ανθρώπου και ειδικότερα για τα νήπια είναι η ουσιαστική βάση για ομαλή και αποτελεσματική ανέλιξη, στις επόμενες βαθμίδες αλλά και για την εν συνεχεία πορεία της ενηλικίωσής τους.










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου