Κατά τη διάρκεια του Α Τριμήνου, οι θεματικές που προγραμματίστηκαν, σύμφωνα με τον Ετήσιο Προγραμματισμό του Νηπιαγωγείου μας, ήταν συμβατές με το Α.Π., αφού η προσέγγιση ήταν διαθεματική και αντίστοιχη με την ηλικία των μαθητών της προσχολικής ηλικίας.
Η ανάπτυξη των δραστηριοτήτων, ήταν εκλεκτικιστικού χαρακτήρα, δηλαδή υπήρχαν προγραμματισμένες δράσεις από τη νηπιαγωγό που απευθύνονταν προς την ολομέλεια, προς ανομοιογενείς ομάδες κατά ηλικία-φύλλο-γνωστικό επίπεδο και εξατομικευμένες δράσεις, έτσι όλοι οι μαθητές να μπορούν να εκφραστούν ελεύθερα και αβίαστα,στο πλαίσιο μίας τάξης που εξασφαλίζει τον προσωπικό ζωτικό χώρο για δράση, που στηρίζεται στον άξονα της ισοτιμίας των μαθητών και στην παροχή ίσων ευκαιριών στην ολόπλευρη-ισόπλευρη ανάπτυξή τους.
Ταυτόχρονα, μέσα σε ένα πλαίσιο κοινωνικής αλληλεπίδρασης, ενθαρρύνθηκαν και αξιοποιήθηκαν παιδαγωγικά, από τη νηπιαγωγό, οι όποιες προτάσεις και δράσεις των νηπίων αλλά και των συνεργατών γονέων, εξασφαλίζοντας έτσι τις κατάλληλες συνθήκες, για ενεργητική-συνεργατική μάθηση, όπου ένα δημοκρατικού χαρακτήρα σχολικό περιβάλλον, προετοιμάζει τους αυριανούς πολίτες της κοινωνίας.
Η παραπάνω ολιστική-οικοσυστημική προσέγγιση, αναπτύχθηκε μέσα από την αξιοποίηση των μέσων και πόρων, αλλά και των χώρων της σχολικής μας κοινότητας, αναδεικνύοντας έτσι το πνεύμα συνεργασίας, όλων των εμπλεκόμενων μελών(μαθητών-εκπαιδευτικών-γονέων), συνεργασία που μας καθιστά όλους συνευπεύθυνους στην Αξιολόγηση της πορείας του Εκπαιδευτικού Έργου αλλά και στην αποτελεσματικότητα των βασικών στόχων, υιοθετώντας από κοινού τις όποιες αναγκαίες παρεμβάσεις-προτάσεις, για ένα καλύτερο αποτέλεσμα σε βάθος χρόνου, το οποίο θα εξασφαλίζει το ουσιαστικό όφελος-συμφέρον των μαθητών μας, ως προοπτική και επένδυση σε αυριανούς ενεργούς πολίτες.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε λοιπόν στην ανάπτυξη του ομαδοσυνεργατικού πνεύματος των μαθητών, στη συλλογικότητα-συνεργασία των υποθέσεων-προτάσεων-δράσεων, ώστε να ενισχυθεί το αυτοσυναίσθημά τους και να κατανοήσουν την αξία του συναγωνίζεσθαι και του στηρίζειν, αποδίδοντας έτσι ουσιαστικό νόημα στην πορεία της προσωπικής τους δράσης, στο πλαίσιο της Δια Βίου Εκπαίδευσης-Μάθησης.
Σας παραθέτω λοιπόν ένα δείγμα των δράσεων ομαδοσυνεργατικού χαρακτήρα, το οποίο θα σας το συνδέσω αργότερα, σε άλλη ανάρτηση, με ένα άλλο εξίσου ουσιαστικό κεφάλαιο, της Ανάπτυξης των Εσωτερικών Κινήτρων Μάθησης, των μαθητών, κατά την προσχολική ηλικία
Η ανάπτυξη των δραστηριοτήτων, ήταν εκλεκτικιστικού χαρακτήρα, δηλαδή υπήρχαν προγραμματισμένες δράσεις από τη νηπιαγωγό που απευθύνονταν προς την ολομέλεια, προς ανομοιογενείς ομάδες κατά ηλικία-φύλλο-γνωστικό επίπεδο και εξατομικευμένες δράσεις, έτσι όλοι οι μαθητές να μπορούν να εκφραστούν ελεύθερα και αβίαστα,στο πλαίσιο μίας τάξης που εξασφαλίζει τον προσωπικό ζωτικό χώρο για δράση, που στηρίζεται στον άξονα της ισοτιμίας των μαθητών και στην παροχή ίσων ευκαιριών στην ολόπλευρη-ισόπλευρη ανάπτυξή τους.
Ταυτόχρονα, μέσα σε ένα πλαίσιο κοινωνικής αλληλεπίδρασης, ενθαρρύνθηκαν και αξιοποιήθηκαν παιδαγωγικά, από τη νηπιαγωγό, οι όποιες προτάσεις και δράσεις των νηπίων αλλά και των συνεργατών γονέων, εξασφαλίζοντας έτσι τις κατάλληλες συνθήκες, για ενεργητική-συνεργατική μάθηση, όπου ένα δημοκρατικού χαρακτήρα σχολικό περιβάλλον, προετοιμάζει τους αυριανούς πολίτες της κοινωνίας.
Η παραπάνω ολιστική-οικοσυστημική προσέγγιση, αναπτύχθηκε μέσα από την αξιοποίηση των μέσων και πόρων, αλλά και των χώρων της σχολικής μας κοινότητας, αναδεικνύοντας έτσι το πνεύμα συνεργασίας, όλων των εμπλεκόμενων μελών(μαθητών-εκπαιδευτικών-γονέων), συνεργασία που μας καθιστά όλους συνευπεύθυνους στην Αξιολόγηση της πορείας του Εκπαιδευτικού Έργου αλλά και στην αποτελεσματικότητα των βασικών στόχων, υιοθετώντας από κοινού τις όποιες αναγκαίες παρεμβάσεις-προτάσεις, για ένα καλύτερο αποτέλεσμα σε βάθος χρόνου, το οποίο θα εξασφαλίζει το ουσιαστικό όφελος-συμφέρον των μαθητών μας, ως προοπτική και επένδυση σε αυριανούς ενεργούς πολίτες.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε λοιπόν στην ανάπτυξη του ομαδοσυνεργατικού πνεύματος των μαθητών, στη συλλογικότητα-συνεργασία των υποθέσεων-προτάσεων-δράσεων, ώστε να ενισχυθεί το αυτοσυναίσθημά τους και να κατανοήσουν την αξία του συναγωνίζεσθαι και του στηρίζειν, αποδίδοντας έτσι ουσιαστικό νόημα στην πορεία της προσωπικής τους δράσης, στο πλαίσιο της Δια Βίου Εκπαίδευσης-Μάθησης.
Σας παραθέτω λοιπόν ένα δείγμα των δράσεων ομαδοσυνεργατικού χαρακτήρα, το οποίο θα σας το συνδέσω αργότερα, σε άλλη ανάρτηση, με ένα άλλο εξίσου ουσιαστικό κεφάλαιο, της Ανάπτυξης των Εσωτερικών Κινήτρων Μάθησης, των μαθητών, κατά την προσχολική ηλικία
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου