Υλοποίηση των εργαστηρίων από την εκπαιδευτικό Ζούζουλα Αικατερίνη ως προς την θεματική ενότητα: Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία.
Με τίτλο: STEAM και η ΓΗ γυρίζει….”
Δεξιότητες δημιουργικής σκέψης, ψηφιακών εργαλείων και καινοτομίας.
Διάρκεια 3 εβδομάδες κατά την περίοδο του Γ Τριμήνου(ΜΑΙΟΣ)
Σύνδεση με τη βασική θεματική: STEAM και η ΓΗ γυρίζει….”
1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ
ΤΙΤΛΟΣ: 1.Γνωριζόμαστε από κάπου; Το παιχνίδι με τις ερωτήσεις.
1 Παιχνίδι γνωριμίας με μουσική. Τα παιδιά κάθονται στα τραπεζάκια τους, ακούν μουσική και ανταλλάσσουν συναισθήματα.Τα παιδιά γίνονται ζευγάρια και χορεύουν κρατώντας κάρτες με εικόνες από πλανήτες του ηλιακού συστήματος. Μουσική προτεινόμενη από το The Internet Archive πηγή ανοιχτού περιεχομένο παγκοσμίως ελεύθερο https://archive.org/details/MozartComplete9Vol44FullCD.Flac/ Mozart/Volume+1(CD01)+Symphonies+KV+16-19-19A-22-43- 45.flac (Arts, Ψηφιακές Δεξιότητες, Ασφάλεια).Τα παιδιά πειραματίζονται με τις εικόνες των πλανητών: Τους παρουσιάζουν σε τυχαία σειρά μαζί με τον ήλιο, τους τοποθετούν στο τραπέζι.
2.Διερευνούμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών, συζητάμε τι γνωρίζουν οι μαθητές για το διάστημα και τι θα ήθελαν να μάθουν και γράφουμε σε χαρτόνι ή στον πίνακα (ή και διαδραστικό πίνακα εάν υπάρχει) όλες τις ιδέες που έχουν οι μαθητές.
3.Βλέπουμε το βίντεο από το YouTube «National Geographic | Επιστήμη 101 | To Ηλιακό Σύστημα» και μιλούμε για τον Ήλιο και τους πλανήτες (Ψηφιακές Δεξιότητες – DigComp Edu -Γνώσεις Πληροφορησης και Δεδομένων)
4.Δίνεται στα παιδιά μία καρτέλα εικόνων ονομάτων με τους πλανήτες του ηλιακού συστήματος – καρτελάκια της εικόνας.Τα παιδιά ανά ζευγαράκια την παρατηρούν καλά και καλούνται να δημιουργήσουν την ίδια την εικόνα βάζοντας τα καρτελάκια τους στη σωστή θέση.
Μετρούν τα καρτελάκια και ανακαλύπτουν τον πλανήτη Πλούτωνα.
Συνεργατικό πάζλ
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες τριών - τεσσάρων ατόμων. Κάθε ομάδα έχει ένα τουλάχιστον νήπιο το οποίο δημιουργεί στον υπολογιστή το παζλ, τα προνήπια της κάθε ομάδας παρατηρούν τη διαδικασία.και έπειτα παίζουν συνεργατικά το παζλ .
Ανεστραμμένη μάθηση: Τα παιδιά μπορούν να παίζουν στο σπίτι τους τα παζλ στα παρακάτω λινκ:
ΗΛΙΟΣ
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=235851f09b1a
ΓΗ-ΣΕΛΗΝΗ
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3bb5f550f6d8
Η ΓΗ
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0b9f066aa48a
ΟΙ ΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΣΕΛΗΝΗΣ
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=1b23dd27a549
ΠΡΟΣΔΟΚΟΜΕΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Α)Παιχνίδι γνωριμίας που στόχο έχει τη δημιουργία ενός κλίματος συναισθηματικής ασφάλειας και φροντίδας
Β)Γνωριμία σε δυάδες με την τυχαία επιλογή καρτών πλανητών
Γ)Πρόκληση ενδιαφέροντος, περιέργειας και εσωτερικού κινήτρου αναφορικά με το υποδιερεύνηση θέμα.
Δ) Σύνδεση με την τεχνολογία (Flynn,1999) και προβολή βίντεο από το YouTube προετοιμάζοντας σωστά τους μαθητές στην ορθή και παραγωγική χρήση του διαδικτύου.
ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΣ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Τα παιδιά απόλαυσαν τη μουσική του Μότσαρτ, αντάλλαξαν συναισθήματα χόρεψαν σε ζευγαράκια με τις εικόνες πλανητών του ηλιακού συστήματος κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα κλίμα συναισθηματικής ασφάλειας. Δημιουργήθηκε στην τάξη η κατάλληλη παιδαγωγική ατμόσφαιρα η οποία ενεργοποίησε το ενδιαφέρον, την περιέργεια-εσωτερικό κίνητρο αναφορικά με τη διεερεύνηση θέμα. Τα παιδιά προετοιμάστηκαν για την ορθή και παραγωγική χρήση του διαδικτύου. Παρακολούθησαν το βίντεο στο Yuo tube, αναζήτησαν φωτογραφίες στο Google, δημιούργησαν παζλ στο ψηφιακό εργαλείο https://www.jigsawplanet.com/.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου