Κυριακή 29 Μαΐου 2022

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 4ος Θεματικός άξονας (ΜΑΙΟΥ-ΙΟΥΝΙΟΥ), Υλοποίηση 3ου Εργαστηρίου(3 τρεις ώρες)

 Υλοποίηση   των εργαστηρίων από την εκπαιδευτικό Ζούζουλα Αικατερίνη ως προς την θεματική ενότητα: Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία.

Με τίτλο: STEAM και η ΓΗ γυρίζει….”

Δεξιότητες δημιουργικής σκέψης, ψηφιακών εργαλείων και καινοτομίας.

Διάρκεια 3 εβδομάδες κατά την περίοδο του Γ Τριμήνου(ΜΑΙΟΣ)

Σύνδεση με τη βασική θεματική: STEAM και η ΓΗ γυρίζει….”

Υπήρξε συνεργασία και με τη φοιτήτρια που υλοποιούσε την πρακτική της άσκηση(Εβδομαδιαίες διδασκαλίες)

3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ(3η εβδομάδα τρεις ωρες)


Σύμπτηξη εργαστηρίων-παρεμβάσεις νηπιαγωγού


Τίτλος: Ο ήλιος μας πηγή ζωής-Ήλιε, Γη, Σελήνη Μέρα ή Νύχτα;


Ενεργοποίηση

Τα παιδιά γίνονται ήλιοι μέσα από τη ζωγραφιά τους, ακούν μουσική του Μότσαρτ και κινούνται στο χώρο.






Παρακολούθηση βίντεο για την κίνηση του ήλιου: https://solarsystem.nasa.gov/planets/sun/basic

Ερωτήσεις προς την ολομέλεια

Τι βλέπετε εδώ; Πώς κινείται ο Ήλιος; Παρατηρείστε και δείτε πως είναι η επιφάνεια του Ήλιου; Με τι μοιάζει ο Ήλιος;




Παρακολούθηση βίντεο με το μύθο του Φαέθωνα στο yuo tube.

1.Συζήτηση για το φως και τη θερμότητα του Ήλιου και οφέλη και συνέπειες (Φύλλο εργασίας : με τον ήλιο χαρούμενο, τον ήλιο λυπημένο σχετικά με τις συνέπειές του)


2,κίνηση της Γης γύρω από τον άξονά της μέσα από το Artificial Intelligence βίντεο προσομοίωσης NASA Visualization Technology Applications and Development (VTAD) (Science- Technology)

Τα παιδιά με την υδρόγειο υλοποιούν τις κινήσεις της Γης γύρω από τον ήλιο και τον άξονά της.





3.Πείραμα με φακό και τη Γη για κατανόηση της εναλλαγής μέρας και νύχτας που προκαλείται από την περιστροφή της Γης γύρω από τον άξονά της. Χρήση της μεθοδολογίας IBSE που εξηγείται παρακάτω (Science) http://vivifoti.blogspot.com/2016/01/blog-post_7.html





Με αφόρμηση την Διεθνή  ημέρα φωτός(16-5-2022), δόθηκε στα παιδιά φύλλο εργασίας, όπου θα έπρεπε να τσεκάρουν φυσικές πηγές φωτός.


 4.Συζήτηση με την ολομέλεια για το πως περνάμε τη μέρα και τη νύχτα.

-Αναζήτηση στο Google εικόνων(ημέρα-νύχτα).

- Ζωγραφική με στιγμές της ημέρας νύχτας σε μικρά χαρτάκια και πλαστικοποίηση.








- Δημιουργία μακέτας(ημέρα-νύχτα) από τα παιδιά και αξιοποίησή της: Τα παιδιά ανά ζευγάρια μιλούν για τον εαυτό τους τι κάνουν την ημέρα-τι κάνουν τη νύχτα με αντιστοίχιση των  καρτελών(ήλιος-φεγγάρι) στα καρτελάκια της μακέτας τους.








Προσδοκόμενα αποτελέσματα

 

-Να γνωρίσουν τον Ήλιο και τα χαρακτηριστικά του, τις συνέπειές του(οφέλη-βλάβες)

-Να συνδέσουν τον Ήλιο με τη Μυθολογία

-Εξοικείωση με τις ΨηφιακέςΤεχνολογίες, δημιουργία και διαμοιρασμό ψηφιακού υλικού

-Να προσεγγίσουν έννοιες κωδικοποίησης και μαθηματικών  

-Να γνωρίσουν την κίνηση της Γης

 -Να κατανοήσουν μέσα από πειραματισμό, την εναλλαγή ημέρας και νύχτας 

-Να οπτικοποιήσουν την ημέρα τους

 -Να κατανοήσουν την πορεία του Ήλιου και τις σκιές στα αντικείμενα 

-Να εξοικειωθούν με ψηφιακά εργαλεία.

ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΣ-ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Με την ολοκλήρωση του 3ου εργαστηρίου

Τα παιδιά γνωρίζουν: 

α. Τα χαρακτηριστικά του ήλιου και τις συνέπειές τους.

β. Την κίνηση της γης

Τα παιδιά παρατήρησαν, πειραματίστηκαν και κατανόησαν:

α. Την πορεία του ήλιου και τις σκιές στα αντικείμενα

β. Την εναλλαγή ημέρας-νύχτας

Τα παιδιά εξοικειώθηκαν:

α. Με τα ψηφιακά εργαλεία

β. Με τη δημιουργία -διαμοιρασμό και χρήση του ψηφιακού υλικού.

Τα παιδιά μέσα από ενεργοποίηση-βιωματική μάθηση κατάφεραν:

α. Να οπτικοποιήσουν και  να μιλήσουν για την ημέρα τους.

β.. να προσεγγίσουν έννοιες κωδικοποίησης και μαθηματικών

Επίσης κατανόησαν τη σύνδεση του ήλιου με τη Μυθολογία.

Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ

Ζούζουλα Αικατερίνη






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου