Η νηπιαγωγός ενθαρρύνει,καθοδηγεί και εμψυχώνει την ελεύθερη δράση των νηπίων,είτε σε ατομικό είτε σε ομαδοσυνεργατικό πλαίσιο,όπου όλοι οι μαθητές βρίσκουν το ζωτικό τους χώρο για δημιουργία και προσωπική εξέλιξη,δημιουργώντας έτσι την κατάλληλη παιδαγωγική ατμόσφαιρα της νηπιακής τάξης.Η ώρα των ελεύθερων δράσεων στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου,αξιοποιείται παιδαγωγικά και οδηγεί τους μαθητές στο να εκφράσουν τον ψυχισμό τους,μέσα από φαντασία και διάφορες ανακαλύψεις,όπου η νηπιαγωγός τις αξιοποιεί κατάλληλα για την αυτοενίσχυση-αυτοπεποίθηση όλων των μαθητών,ώστε να βοηθήσει το μαθητικό δυναμικό της νηπιακής τάξης να ανακαλύψει τις ικανότητες-δεξιότητές του.
Επίσης η νηπιαγωγός αποσκοπεί και καλλιεργεί το ομαδοσυνεργατικό πνεύμα των μαθητών,ενισχύοντας θετικά τις ομαδοσυνεργατικές προσπάθειες δίνοντας έμφαση στην αποτελεσματικότητα των δράσεων και επιτονίζοντας την αξία της συνεργασίας τους.
Όπως βλέπετε οι μαθητές δημιουργούν ελεύθερα και αβίαστα στο ζωτικό χώρο της νηπιακής τάξης,όπου ασκούνται κυρίως στο ομαδοσυνεργατικό πνεύμα.
Επίσης οι μαθητές μαθαίνουν να παρατηρούν, να συζητούν και να περιμένουν υπομονετικά τη σειρά τους.
Παρακάτω θα δείτε κάποιες από τις δημιουργίες των μαθητών όπου διαφαίνεται η ομαλή και πετυχημένη εξελικτική μαθησιακή τους πορεία .
Στη γωνιά της βιβλιοθήκης
Στη γωνιά των μαθηματικών και της γλώσσας,του οικοδομικού υλικού
Τα νήπια αγόρια παίζουν και επινοούν παραλλαγές διάφορων παιγνιδιών,όπως του μπιλιάρδου,παιγνίδια που γίνονται αποδεκτά και από τα κορίτσια της τάξης,πράγμα που μαρτυρεί την σημαντική επιρροή της ομάδας των συνομηλίκων σε μαθητές της τάξης.
Ελπίζουμε να σας ταξιδέψαμε όμορφα μέσα από τις ελεύθερες δράσεις των μαθητών μας,να σας εμπνεύσαμε για δημιουργία και προσωπική ενασχόληση στον ελεύθερο χρόνο σας,αφού η παιδαγωγική επιστήμη δεν περιορίζεται στα στενά πλαίσια της σχολικής τάξης,αλλά αφορά την δια βίου μάθηση και καθημερινότητα του ανθρώπου.,άρα την ίδια την Ζωή..
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου