ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ-ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΤΙΤΛΟΣ: ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ.
Tο πρόγραμμα περιλαμβάνει τρείς φάσεις:η
1.Φάση προετοιμασίας
2.Κύρια δράση
3.Αξιολόγηση
Το πρόγραμμα είναι συμβατό με το Α.Π.,αφού η προσέγγιση είναι διαθεματικού χαρακτήρα και οι γνωστικές περιοχές-πεδία που εμπλέκονται είναι τα εξής:
1.Παιδί/ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ
2.Παιδί/ΓΛΩΣΣΑ
3.Παιδί/ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΗΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ:PROGECT,Ομαδοσυνεργατική μέθοδος
4.ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:Ανομοιογενείς ομάδες ανά ηλικία,φύλλο και γνωστικό επίπεδο.
Η νηπιαγωγός στηρίζει και υλοποιεί το πρόγραμμα σε ένα δικό της παραμύθι,το οποίο αποτελεί και την αφόρμηση του όλου προγράμματος αλλά ταυτόχρονα φανερώνει και τον βασικό σκοπό του προγράμματος.Επίσης τα ποιήματα που εμπεριέχονται στο πρόγραμμα,είναι γραμμένα από την νηπ/γωγό και αφορούν:Την Συνεργασία,τη Φιλία και την Αγάπη.
Οι δράσεις που υλοποιούνται αποσκοπούν και σε επιμέρους διδακτικούς-εκπαιδευτικούς στόχους:
1.Ανάπτυξη στις Επικοινωνιακές Δεξιότητες
2.Προσέγγιση-κατανόηση των εννοιών:Συνεργασία,εμπιστοσύνη,υπομονή,σεβασμός και αποδοχή,φιλία και Αγάπη.
2. Ανάπτυξη της Αυτοεκτίμησης και ενδυνάμωση του Αυτοσυναισθήματος
3.Αναγνώριση των Συναισθημάτων
4.Έκφραση των Συναισθημάτων με θετικό τρόπο
5.Επίλυση προβλημάτων και συγκρούσεων
6. Άσκηση στη διαμεσολάβηση
Η νηπ/γωγός αφού φέτος δεν ήταν εφικτή η συνεργασία με την δασκάλα της Α τάξης,για την υλοποίηση προγράμματος Ομαλής Μετάβασης,λόγω άλλων προγραμμάτων που έχει αναλάβει,για να εξυπηρετήσει την Συνεργασία των 2 βαθμίδων,εμπλέκει στο πρόγραμμα ως συνεργάτες περσινούς μαθητές της,οι οποίοι φέτος φοιτούν στην Α τάξη του συστεγαζόμενου 29ου Δημοτικού σχολείου,εκτός του διδακτικού ωραρίου τους και υλοποιεί με τα νήπια μικρής διάρκειας επισκέψεις στην Α τάξη,ύστερα από συννενόηση με την δασκάλα.Έτσι με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζει την συνέχεια της συνεργασίας των δύο βαθμίδων και κατά ένα μέρος την Ομαλή Μετάβαση των νηπίων στην επόμενη βαθμίδα.
Ακόμη, θέλοντας να δώσει την ανάλογη έμφαση στην συνεργασία,σύμφωνα με τον ετήσιο προγραμματισμό προβλέπεται να υλοποιηθεί στο πρόγραμμα και συνεργασία με το συστεγαζόμενο 32ο Ολοήμερο Νηπ/γωγείο Βόλου.
Συμφωνα με το νέο θεσμικό πλαίσιο περί ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, το παραπάνω πρόγραμμα εντάσσεται σε αυτό,και επομένως έχοντας και την στήριξη της Σχολικής συμβούλου αλλά και ως υπεύθυνη για το παρατηρητήριο για την βία,προβλέπεται να υλοποιηθούν και κάποιες προσκλήσεις ειδικών επιστημόνων και αντιίστοιχων φορέων προς ενημέρωση των μαθητών και των γονέων,σχετικά με το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας.
ΤΙΤΛΟΣ: ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ.
Tο πρόγραμμα περιλαμβάνει τρείς φάσεις:η
τα νήπια στο γραφείο των δι/ντών |
2.Κύρια δράση
3.Αξιολόγηση
τα νήπια γνωρίζουν το σχολικό τους περιβάλλον |
στο εργαστήριο πληροφορικής |
1.Παιδί/ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ
2.Παιδί/ΓΛΩΣΣΑ
3.Παιδί/ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΗΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ:PROGECT,Ομαδοσυνεργατική μέθοδος
1η επίσκεωη στην Α Τάξη |
στην αίθουσα πολλαπλών δραστηριοτήτω |
στην αίθουσα βιβλιοθήκης |
4.ΟΜΑΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ:Ανομοιογενείς ομάδες ανά ηλικία,φύλλο και γνωστικό επίπεδο.
Συνεργασία με μαθητή της Α τάξης, διήγηση παραμυθιού |
το περσινό σπίτι της Αγάπης το φανερώνει ο μαθητής της Α τάξης στην τάξη μας. Δραματοποίηση |
ο μαθητής της Α τάξης αγκαλιάζει τα νήπια |
Η νηπιαγωγός στηρίζει και υλοποιεί το πρόγραμμα σε ένα δικό της παραμύθι,το οποίο αποτελεί και την αφόρμηση του όλου προγράμματος αλλά ταυτόχρονα φανερώνει και τον βασικό σκοπό του προγράμματος.Επίσης τα ποιήματα που εμπεριέχονται στο πρόγραμμα,είναι γραμμένα από την νηπ/γωγό και αφορούν:Την Συνεργασία,τη Φιλία και την Αγάπη.
Συνεργασία με την μαθήτρια της Α τάξης Σχεδιασμός του σπιτιού |
Οι δράσεις που υλοποιούνται αποσκοπούν και σε επιμέρους διδακτικούς-εκπαιδευτικούς στόχους:
1.Ανάπτυξη στις Επικοινωνιακές Δεξιότητες
2.Προσέγγιση-κατανόηση των εννοιών:Συνεργασία,εμπιστοσύνη,υπομονή,σεβασμός και αποδοχή,φιλία και Αγάπη.
2. Ανάπτυξη της Αυτοεκτίμησης και ενδυνάμωση του Αυτοσυναισθήματος
3.Αναγνώριση των Συναισθημάτων
4.Έκφραση των Συναισθημάτων με θετικό τρόπο
5.Επίλυση προβλημάτων και συγκρούσεων
6. Άσκηση στη διαμεσολάβηση
Συνεργασία με την μαθήτρια της Α τάξης,εκμάθησηντραγουδιού |
Παιγνίδια συνεργασίας που συντονίζει η μαθήτρια της Α τάξης. |
Τα νήπια παρουσιάζουν τα επιλεγμένα χρώματά τους για το σπίτι της Αγάπης,στην μαθήτρια της Α τάξης |
Τα νήπια δημιουργούν το σπίτι της Αγάπης |
Ακόμη, θέλοντας να δώσει την ανάλογη έμφαση στην συνεργασία,σύμφωνα με τον ετήσιο προγραμματισμό προβλέπεται να υλοποιηθεί στο πρόγραμμα και συνεργασία με το συστεγαζόμενο 32ο Ολοήμερο Νηπ/γωγείο Βόλου.
Το σπίτι της Αγάπης ενεργοποιείται |
Συμφωνα με το νέο θεσμικό πλαίσιο περί ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ, το παραπάνω πρόγραμμα εντάσσεται σε αυτό,και επομένως έχοντας και την στήριξη της Σχολικής συμβούλου αλλά και ως υπεύθυνη για το παρατηρητήριο για την βία,προβλέπεται να υλοποιηθούν και κάποιες προσκλήσεις ειδικών επιστημόνων και αντιίστοιχων φορέων προς ενημέρωση των μαθητών και των γονέων,σχετικά με το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου