Η νηπιαγωγός,αφού πλέον έχει οικειοποιηθεί με τους μαθητές της,έχει ανιχνεύσει τις υπάρχουσες γνώσεις τους,έχει δημιουργήσει πια κώδικα επικοινωνίας με τα παιδιά της τάξης και αφού κάποιοι μαθητές εκφράζουν την επιθυμία να γίνουν βοηθοί της,αρχίζει να ορίζει σταδιακά τους βοηθούς της.Οι βοηθοί επιβραβεύονται από την νηπ/γωγό και αποτελούν ταυτόχρονα πρότυπα μίμησης για τα υπόλοιπα παιδιά,κυρίως για τα προνήπια,που και αυτά αρχίζουν να διεκδικούν την θέση του βοηθού. Η νηπ/γωγός ορίζει και προνήπια ως βοηθούς,τα επιβραβεύει και ενδυναμώνει το αυτοσυναίσθημά τους.
|
Το νήπιο κάνει μάθημα |
Μερικοί μαθητές ως βοηθοί μιμούνται την νηπ/γωγό λέγοντας εκφράσεις δικές της, χρησιμοποιούν κλειδιά κώδικες-κόλπα που ήδη έχουν δημιουργηθεί στην τάξη κατά την διαδικασία μάθησης από την νηπ/γωγό,οπότε με τον καλύτερο τρόπο αξιοποιούν τα παρεχόμενα υποβοηθήματα ως βοηθοί στους υπόλοιπους μαθητές. Η Νηπ/γωγός αναγνωρίζοντας τις κατακτημένες γνωστικές δεξιότητες αυτών των μαθητών,ως προς το πως της γνώσης,δηλαδή στην οικοδόμηση της γνώσης,αξιοποιεί παιδαγωγικά αυτή την γνωστική συμπεριφορά των μαθητών και με εμπιστοσύνη τους
|
το προνήπιο κάνει μάθημα |
παραχωρεί τη θέση της,ως δάσκαλοι πλέον στην τάξη.
Επομένως οι μαθητές θέτουν ερωτήσεις για την ημερομηνία,τον καιρό και αξιοποιούνται στο έπακρο στην επανατροφοδότηση -επανάληψη των γνώσεων των υπολοίπων μαθητών,παρέχοντας έτσι την ευκαιρία στην νηπ/γωγό να παρατηρεί και να αξιολογεί καλύτερα τους μαθητές της,πράγμα για το οποίο εκφράζει την ευγνωμοσύνη της και την χαρά της,στους δασκάλους μαθητές κάθε φορά.
Εκείνο που είναι αξιοσημείωτο είναι το πως τα παιδιά της τάξης,συμμετέχουν με ενδιαφέρον κατά την διαδικασία αυτή,την στιγμή που βλέπουν και την δασκάλα τους να γίνεται μαθήτρια και μάλιστα να ζητά και την βοήθειά τους,σκόπιμη ενέργεια ώστε να τους επισημάνει την αξία της δια βίου μάθησης,η οποία αφορά όλους μας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου