Παρασκευή 2 Ιανουαρίου 2015

ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ.

Η νηπ/γωγός,στην αρχή της χρονιάς, αφού έχει παραδώσει στους γονείς να συμπληρώσουν τα φύλλα συνεργασίας,στη συνέχεια τα αξιοποιεί και εντάσσει τους γονείς που εξέφρασαν την επιθυμία να συνεργαστούν, στον προγραμματισμό του εκπαιδευτικού έργου.Έτσι λοιπόν για φέτος τρεις γονείς,στον Α ΤΡΙΜΗΝΙΑΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ συμμετείχαν στις εξής θεματικές:
1.ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ,στα υποθέματα Τα φρούτα του Φθινοπώρου-Τρύγος
2.Η ΕΛΙΑ, στο υπόθεμα Μεσογειακή διατροφή
Η νηπ/γωγός σε συννενόηση με τον κάθε γονέα ορίζει την ημέρα, τί ακριβώς θα κάνει στην εκπαιδευτική διαδικασία,τον τρόπο υλοποίησης,πάντοτε σε συνεργασία με την νηπ/γωγό.
η μητέρα συνεργάζεται με το παιδί της











Η συμμετοχή αυτή του γονέα αποτελεί υποστηρικτικό παράγοντα του εκπαιδευτικού έργου,συντελεί θετικά στην επικοινωνία όλων
των εμπλεκόμενων μελών και κυρίως διευκολύνει να κατανοήσουν τα νήπια-προνήπια,την σύνδεση της οικογένειας-σχολείου,ως βασικούς παράγοντες που συντελούν στην διαμόρφωση των αυριανών πολιτών της κοινωνίας μας.

η μητέρα συνεργάζεται με το παιδί της















Ακόμη από αυτή την συνεργασία διευκολύνεται ο γονέας να κατανοήσει το πως υπηρετεί η νηπ/γωγός την νηπιακή τάξη και ταυτόχρονα ο ίδιος ο γονέας μεταφέροντας την εμπειρία του στους υπόλοιπους γονείς, αυτομάτως να εντάσσεται ισότιμα στο πλαίσιο της Αξιολόγησης και στην παρότρυνση της συμμετοχής των υπολοίπων γονέων αλλά κυρίως ότι αρχίζει να ομιλεί εκτός από την νηπ/γωγό ως προς τους γονείς,πλέον γονέας ως προς τους γονείς,για την πορεία και την  αποτελεσματικότητα του Εκπαιδευτικού έργου

.










Η παραπάνω συμμετοχική διαδικασία των γονέων φανερώνει το  οικοσυστημικό προφίλ του νηπιαγωγείου,κατά το οποίο η υιοθάτηση του ανοικτού σχολείου στην κοινωνία μέσα από συνεργατικές δράσεις,αναδεικνύει τη δια βίου Εκαίδευση,η οποία βασίζεται στο τρίπτυχο Δράση-Αναστοχασμός-Δράση,τρίπτυχο που μας ασκεί όλους σε μεταγνωστικές δεξιότητες,ώστε να κατανοούμε τον εαυτό μας,μέσω της δια βίου σχέσης ταυτότητας-ετερότητας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου