4η ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
θΕΜΑΤΙΚΗ: ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
Κατά την προετοιμασία της 4ης συνδιδασκαλίας,είναι αξιοισημείωτο να αναφερθεί, πως αξιοποιήθηκε η μεντορική σχέση,σύμφωνα με την οποία η νηπ/γωγός πρότεινε η επαφή και η επικοινωνία να γίνει κατά την ώρα του συμφάγειν,σε κάποιο τσιπουράδικο του Βόλου,όπου αμέσως μετά την επιτυχημένη 3η συνδιδασκαλία των φοιτητριών,όλοι θα μπορούσαν να χαλαρώσουν και ταυτόχρονα να συζητήσουν για την επόμενη πρακτική δράση.Στις φοιτήτριες άρεσε πολύ η ιδέα,μόνο που λόγω υποχρεώσεων,η πρόταση θα μπορούσε να υλοποιηθεί μόνο με την μία φοιτήτρια,όπως ακριβώς και έγινε.Όσες ιδέες θα προέκυπταν θα τις συζητούσαμε,όλα τα μέλη της ομάδας μαζί,σε προγραμματισμένη συνάντηση.
Πράγματι λοιπόν,μεταξύ των όμορφων μεζέδων και του άγιου τσιπουράκι,ήρθαν και οι πιο όμορφες εμπνεύσεις..οι οποίες παρουσιάζονται παρακάτω,αλλά ταυτόχρονα και ίσως το πιο σημαντικό ήταν ότι η φοιτήτρια στήριξε με τις προτάσεις της και τις ιδέες της την νηπ/γωγό,στην σύνδεση που ήθελε να κάνει της θεματικής: Το Βιβλίο, με το πρόγραμμα Αγωγής Υγείας,που υλοποιείται στο νηπ/γωγείο.(Δημιουργία του βιβλίου της Αγάπης)
Η παραπάνω περιγραφή φανερώνει και αναδεικνύει,την ουσιαστική και σημαντική επίδραση του προγράμματος της πρακτικής των φοιτητών-καθήκοντα μέντορα από την νηπ/γωγό,ως προς την βελτίωση,ανανέωση του Ετήσιου προγραμματισμού του νηπ/γωγείου,ο οποίος ως βασικό σκοπό του έχει την συμβατή,ομαλή και ολόπλευρη αναπτυξιακή πορεία των νηπίων,καθώς και την δημιουργία ενός ανοικτού σχολείου που προσφέρει με μεράκι και αγάπη, ευκαιρίες μάθησης στα νήπια,στο πλαίσιο ενός συνεργατικού,αλληλεπιδραστικού περιβάλλοντος,των δύο βαθμίδων.
Έτσι λοιπόν,ύστερα από κοινή συμφωνία και ανταλλαγή των απόψεων,των φοιτητριών με την νηπ/γωγό,σε δεύτερη προγραμματισμένη επικοινωνία,προέκυψαν οι παρακάτω οργανωμένες δράσεις της 4ης διδασκαλίας,στο νηπ/γωγείο μας,οι οποίες υλοποιήθηκαν στις 20/3/2015,ημέρα Παρασκευή και σύμφωνα με το Ωρολόγιο πρόγραμμα.
1η Οργανωμένη δράση
Θεματική : Το βιβλίο
Δραστηριότητα: Μετακόμιση των βιβλίων μου στο καινούργιο μου δωμάτιο
Κέντρο Αφόρμησης και Ενδιαφέροντος: Χαρτόκουτες και βιβλία, Ερωτήσεις των νηπίων.
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΥ των νηπίων και ενεργοποίηση της κριτικής τους σκέψης,μέσα από το υποθετικό σενάριο,που δημιούργησε η φοιτήτρια και παρουσίασε στην προσχολική τάξη.
Κύριος στόχος: Να ερμηνεύουν οι μαθητές γενικά στοιχεία του κόσμου που τα περιβάλλει μάσα από διαδικασίες παρατήρησης,υπόθεσης,σύγκρισης,ταξινόμησης,συμβολικής αναπαράστασης και επαλήθευσης των της υπόθεσης.
Δευτερεύοντες στόχοι:.1. Να αναπτύσσουν τα νήπια συνεργατικές και επικοινωνιακές δεξιότητες.
2. Να ασκηθούν τα νήπια στη βιωματική μάθηση.
Γνωστικά πεδία:
Π/ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Π/ΓΛΩΣΣΑ
Π/ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ
Μέθοδοι:
Εργασία σε ομάδες,Παρατήρηση, Προβληματισμός-Συζήτηση-Υποθέσεις, Επαλήθευση.
Υλικά:
6 χαρτόκουτες
Βιβλία
8 φύλλα Α4 παρατήρησης και δημιουργικής δράσης.
Μολύβια
Μαρκαδόροι.
Ομάδες εργασίας:μεικτές,ανομοιογενείς ανά ηλικία,φύλλο και γνωστικό επίπεδο.
Ανάπτυξη δραστηριότητας:
1. Δημιουργία 4 ομάδων
2.Σε κάθε ομάδα υπάρχει 1 χαρτόκουτα,μία στοίβα βιβλία και δύο φύλλα παρατήρησηςΑ4( 1 γραφής για τα νήπια και 1 Μαθηματικών-Δημ. έκφρασης για τα προνήπια). Η φοιτήτρια ζητάει από τα παιδιά να φέρουν αντιστοίχως νήπια-προνήπια, μολύβια και μαρκαδόρους.
1η φάση:Δημιουργία κατάστασης προβληματισμού με ερωτήσεις της φοιτήτριας,π.χ. Χωράνε τα βιβλία σας στην κούτα σας? Παρατήρηση,συζήτηση της ομάδας και καταγραφή των υποθέσεων στο αντίστοιχο φύλλο από τα νήπια.
Η φοιτήτρια ζητάει από την κάθε ομάδα να χωρίσουν τα βιβλία σε 3 στοίβες, με βάση το μέγεθός τους.
Δουλεύει με διαφοροποιημένη:
Α. Ζητάει από τα νήπια της κάθε ομάδας να συμπληρώσουν το 1ο φύλλο παρατήρησης,στο οποίο καταγράφουν το πλήθος των αντικειμένων μπροστά τους και κάνουν υποθέσεις σχετικά με την χωρητικότητα της κούτας σε σχέση με τα βιβλία.
Β. Ζητάει από τα προνήπια να συμπληρώσουν το 2ο φύλλο παρατήρησης,στο οποίο ζητάει να αποτυπώσουν στην κατάλληλη στήλη:μικρό-μεσαίο-μεγάλο) τα εξώφυλλα των βιβλίων, και στη συνέχεια, να αριθμήσουν το πλήθος των βιβλίων της κάθε στήλης.
Τέλος, τα νήπια καταγράφουν το συνολικό αριθμό των βιβλίων,κάνοντας πρόσθεση
2η φάση: Πειραματισμός,επαλήθευση.
Δουλεύει διαφοροποιημένα:
Ζητάει από τα νήπια της κάθε ομάδας να ξεκινήσουν τις δοκιμές να χωρέσουν τα βιβλία στην κούτα μπροστά τους,και, στη συνέχεια, να συμπληρώσουν στο 1ο φύλλο παρατήρησης τη στήλη Επαλήθεση.
Με την κατάλληλη επιλογή κούτας και βιβλίων, η φοιτήτρια έχει δημιουργήσει τα παρακάτω σενάρια:
1η Ομάδα: Τα μικρά και μεσαία βιβλία χωράνε στην κούτα,ενώ για τα μεγαλύτερα θα χρειαστεί μία δεύτερη.
2η Ομάδα: Όλα τα βιβλία χωράνε στην κούτα.Περισσεύει ελάχιστος έως καθόλου χώρος στην κούτα.
3η Ομάδα: Όλα τα βιβλία χωράνε στην κούτα.Περισσεύει αρκετός χώρος στην κούτα.
4η Ομάδα: Κανένα βιβλίο δεν χωράει στην κούτα.
Στην τάξη υπάρχουν κούτες διαφορετικών μεγεθών τις οποίες μπορούν να πάρουν τα παιδιά,εφόσον χρειάζονται,δεύτερη,μεγαλύτερη κούτα.
Ζητάει από τα προνήπια να ζωγραφίσουν τι άλλο θα έβαζαν στην κούτα.
3η Φάση:Παρουσίαση εργασίας ομάδων στην παρεούλα και αξιολόγηση.
Με τη σειρά, κάθε ομάδα,με την βοήθεια των φύλλων Πρατήρησης,παρουσιάζει τη δουλειά της: το πλήθος και το μέγεθος των βιβλίων, το πλήθος και την χωρητικότητα των κουτιών αποθήκευσης,τις υποθέσεις,τις δοκιμές και την επαλήθευση των υποθέσεων.
2η Δράση
Θεματική: Το βιβλίο
Τίτλος δραστηριότητας: ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΣΤΕ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΚΡΟΑΣΗ
Κύριος στόχος: Να καλλιεργήσουν τα νήπια τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους.
Επιμέρους στόχοι:1. Να ασκηθούν τα νήπια στην ακρόαση(ποίηση-μουσική).
2. Να εκφραστούν με το σώμα τους(χοροκίνηση).
Μέθοδοι: Ακρόαση,συζήτηση,παρατήρηση και δουλειά σε ομάδες.
Υλικά:1.Από το διαδίκτυο,ακουστικό υλικό: Ποιήματα της Κικής Δημουλά(Τα πάθη της βροχής και Αφέτε τα παιδιά ελεύθερα.
Μουσική από τον Σταμάτη Σπανουδάκη τα ΚΥΜΑΤΑ και του Βαγγέλη Παπαθανασίου Η ΑΠΟΛΥΤΗ ΕΥΤΥΧΙΑ.
2.Χαρτιά Α4
3.Μαρκαδόροι
ΑΦΟΡΜΗΣΗ: Η ποιητική και η μουσική ακρόαση των νηπίων και η χοροκίνησή τους.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
Αρχικά τα νήπια ξαπλώνουν όλα στην μοκέτα και κλείνοντας τα μάτια τους κάνουν την ακρόαση. Έπειτα η νηπ.γωγός τα προτρέπει να πουν τί φαντάστηκαν,τα νήπια εκφράζουν την εικόνα τους και μετά με παρότρυνση της φοιτήτριας τα νήπια ξαναακούγοντας το ακουστικό υλικό κινήθηκαν με το σώμα τους στο χώρο της τάξης.
.
Κατόπιν η φοιτήτρια χωρίζει τα νήπια σε ομάδες των 2 παιδιών(νήπιο-προνήπιο),με στόχο να δημιουργηθεί ένα καλλιτεχνικό βιβλίο, το οποίο θα προκύψει αφού δημιουργήσουν ξεχωριστά,με ζωγραφική την εικόνα που φαντάζονται ,ενώ ακούνε τα κύματα του Σπανουδάκη.Στα νήπια άρεσε η ιδέα της φοιτήτριας και οι ομάδες άρχισαν να δημιουργούν,οπότε στο τέλος δημιουργήθηκαν από τα παιδιά πολύ όμορφες ζωγραφιές, όπου έχουν και τον τίτλο τους.
Εκείνο που αξίζει να αναφερθεί, είναι ότι τα νήπια και οι δύο φοιτήτριες,έχουν κατορθώσει πραγματικά να συνεργάζονται και ταυτόχρονα έχουν πετύχει να έχουν μία πολύ καλή επικοινωνία, η οποία διαφαίνεται στις συχνές ερωτήσεις των νηπίων:
Πότε θα ξανασυνεργαστούμε με τις φοιτήτριες αλλά και ειδικά κατά την 4η διδασκαλία, τα νήπια να εκφράζουν τα συναισθήματά τους με σφικτοαγκαλιάσματα,χαμόγελα,επικοινωνιακό λόγο, συμπεριφορά η οποία με χαροποιεί ιδιαιτέρως,αφού με αυτό τον τρόπο,διακρίνω ως προς τους μικρούς μου συνεργάτες,να αναπτύσσουν τις διαπροσωπικές τους σχέσεις,τις συνεργατικές-
επικοινωνιακές τους δεξιότητες,πέρα από την νηπ/γωγό τους,άρα σε επίπεδο μεταγνώσης και αυτοαξιολόγησης ,να εισπράττω ότι οι μικροί μου συνεργάτες είναι πλέον ανεξάρτητοι από εμένα,έπομένως ήδη ενδυναμωμένοι κοινωνικά-συναισθηματικά,να προχωρήσουν στην ζωή τους, πράγμα το οποίο ίσως είναι και το σημαντικότερο σε κάθε ανθρώπινη υπόσταση!!
Αισθάνομαι ευγνώμων στην κ. Καφένια Μπότσογλου,η οποία μου προσφέρει την ευκαιρία να ασκούμαι στη θέση του μέντορα αλλά και στις δύο συνεργάτιδες φοιτήτριες,από τις οποίες εξελλίσομαι κυρίως ως άνθρωπος-εκπ/κός!!! Αλλά και ένα μεγάλο ευχαριστώ στους γονείς - μαθητές συνεργάτες,που όλοι μαζί προσπαθούμε για ένα καλύτερο και ελπιδοφόρο μέλλον!!!
θΕΜΑΤΙΚΗ: ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ
Κατά την προετοιμασία της 4ης συνδιδασκαλίας,είναι αξιοισημείωτο να αναφερθεί, πως αξιοποιήθηκε η μεντορική σχέση,σύμφωνα με την οποία η νηπ/γωγός πρότεινε η επαφή και η επικοινωνία να γίνει κατά την ώρα του συμφάγειν,σε κάποιο τσιπουράδικο του Βόλου,όπου αμέσως μετά την επιτυχημένη 3η συνδιδασκαλία των φοιτητριών,όλοι θα μπορούσαν να χαλαρώσουν και ταυτόχρονα να συζητήσουν για την επόμενη πρακτική δράση.Στις φοιτήτριες άρεσε πολύ η ιδέα,μόνο που λόγω υποχρεώσεων,η πρόταση θα μπορούσε να υλοποιηθεί μόνο με την μία φοιτήτρια,όπως ακριβώς και έγινε.Όσες ιδέες θα προέκυπταν θα τις συζητούσαμε,όλα τα μέλη της ομάδας μαζί,σε προγραμματισμένη συνάντηση.
Πράγματι λοιπόν,μεταξύ των όμορφων μεζέδων και του άγιου τσιπουράκι,ήρθαν και οι πιο όμορφες εμπνεύσεις..οι οποίες παρουσιάζονται παρακάτω,αλλά ταυτόχρονα και ίσως το πιο σημαντικό ήταν ότι η φοιτήτρια στήριξε με τις προτάσεις της και τις ιδέες της την νηπ/γωγό,στην σύνδεση που ήθελε να κάνει της θεματικής: Το Βιβλίο, με το πρόγραμμα Αγωγής Υγείας,που υλοποιείται στο νηπ/γωγείο.(Δημιουργία του βιβλίου της Αγάπης)
Η παραπάνω περιγραφή φανερώνει και αναδεικνύει,την ουσιαστική και σημαντική επίδραση του προγράμματος της πρακτικής των φοιτητών-καθήκοντα μέντορα από την νηπ/γωγό,ως προς την βελτίωση,ανανέωση του Ετήσιου προγραμματισμού του νηπ/γωγείου,ο οποίος ως βασικό σκοπό του έχει την συμβατή,ομαλή και ολόπλευρη αναπτυξιακή πορεία των νηπίων,καθώς και την δημιουργία ενός ανοικτού σχολείου που προσφέρει με μεράκι και αγάπη, ευκαιρίες μάθησης στα νήπια,στο πλαίσιο ενός συνεργατικού,αλληλεπιδραστικού περιβάλλοντος,των δύο βαθμίδων.
Έτσι λοιπόν,ύστερα από κοινή συμφωνία και ανταλλαγή των απόψεων,των φοιτητριών με την νηπ/γωγό,σε δεύτερη προγραμματισμένη επικοινωνία,προέκυψαν οι παρακάτω οργανωμένες δράσεις της 4ης διδασκαλίας,στο νηπ/γωγείο μας,οι οποίες υλοποιήθηκαν στις 20/3/2015,ημέρα Παρασκευή και σύμφωνα με το Ωρολόγιο πρόγραμμα.
1η Οργανωμένη δράση
Θεματική : Το βιβλίο
Δραστηριότητα: Μετακόμιση των βιβλίων μου στο καινούργιο μου δωμάτιο
Κέντρο Αφόρμησης και Ενδιαφέροντος: Χαρτόκουτες και βιβλία, Ερωτήσεις των νηπίων.
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΥ των νηπίων και ενεργοποίηση της κριτικής τους σκέψης,μέσα από το υποθετικό σενάριο,που δημιούργησε η φοιτήτρια και παρουσίασε στην προσχολική τάξη.
Κύριος στόχος: Να ερμηνεύουν οι μαθητές γενικά στοιχεία του κόσμου που τα περιβάλλει μάσα από διαδικασίες παρατήρησης,υπόθεσης,σύγκρισης,ταξινόμησης,συμβολικής αναπαράστασης και επαλήθευσης των της υπόθεσης.
Δευτερεύοντες στόχοι:.1. Να αναπτύσσουν τα νήπια συνεργατικές και επικοινωνιακές δεξιότητες.
2. Να ασκηθούν τα νήπια στη βιωματική μάθηση.
Γνωστικά πεδία:
Π/ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Π/ΓΛΩΣΣΑ
Π/ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ
Μέθοδοι:
Εργασία σε ομάδες,Παρατήρηση, Προβληματισμός-Συζήτηση-Υποθέσεις, Επαλήθευση.
Υλικά:
6 χαρτόκουτες
Βιβλία
8 φύλλα Α4 παρατήρησης και δημιουργικής δράσης.
Μολύβια
Μαρκαδόροι.
Ομάδες εργασίας:μεικτές,ανομοιογενείς ανά ηλικία,φύλλο και γνωστικό επίπεδο.
Ανάπτυξη δραστηριότητας:
1. Δημιουργία 4 ομάδων
2.Σε κάθε ομάδα υπάρχει 1 χαρτόκουτα,μία στοίβα βιβλία και δύο φύλλα παρατήρησηςΑ4( 1 γραφής για τα νήπια και 1 Μαθηματικών-Δημ. έκφρασης για τα προνήπια). Η φοιτήτρια ζητάει από τα παιδιά να φέρουν αντιστοίχως νήπια-προνήπια, μολύβια και μαρκαδόρους.
1η φάση:Δημιουργία κατάστασης προβληματισμού με ερωτήσεις της φοιτήτριας,π.χ. Χωράνε τα βιβλία σας στην κούτα σας? Παρατήρηση,συζήτηση της ομάδας και καταγραφή των υποθέσεων στο αντίστοιχο φύλλο από τα νήπια.
Η φοιτήτρια ζητάει από την κάθε ομάδα να χωρίσουν τα βιβλία σε 3 στοίβες, με βάση το μέγεθός τους.
Δουλεύει με διαφοροποιημένη:
Α. Ζητάει από τα νήπια της κάθε ομάδας να συμπληρώσουν το 1ο φύλλο παρατήρησης,στο οποίο καταγράφουν το πλήθος των αντικειμένων μπροστά τους και κάνουν υποθέσεις σχετικά με την χωρητικότητα της κούτας σε σχέση με τα βιβλία.
Β. Ζητάει από τα προνήπια να συμπληρώσουν το 2ο φύλλο παρατήρησης,στο οποίο ζητάει να αποτυπώσουν στην κατάλληλη στήλη:μικρό-μεσαίο-μεγάλο) τα εξώφυλλα των βιβλίων, και στη συνέχεια, να αριθμήσουν το πλήθος των βιβλίων της κάθε στήλης.
Τέλος, τα νήπια καταγράφουν το συνολικό αριθμό των βιβλίων,κάνοντας πρόσθεση
2η φάση: Πειραματισμός,επαλήθευση.
Δουλεύει διαφοροποιημένα:
Ζητάει από τα νήπια της κάθε ομάδας να ξεκινήσουν τις δοκιμές να χωρέσουν τα βιβλία στην κούτα μπροστά τους,και, στη συνέχεια, να συμπληρώσουν στο 1ο φύλλο παρατήρησης τη στήλη Επαλήθεση.
Με την κατάλληλη επιλογή κούτας και βιβλίων, η φοιτήτρια έχει δημιουργήσει τα παρακάτω σενάρια:
1η Ομάδα: Τα μικρά και μεσαία βιβλία χωράνε στην κούτα,ενώ για τα μεγαλύτερα θα χρειαστεί μία δεύτερη.
2η Ομάδα: Όλα τα βιβλία χωράνε στην κούτα.Περισσεύει ελάχιστος έως καθόλου χώρος στην κούτα.
3η Ομάδα: Όλα τα βιβλία χωράνε στην κούτα.Περισσεύει αρκετός χώρος στην κούτα.
4η Ομάδα: Κανένα βιβλίο δεν χωράει στην κούτα.
Στην τάξη υπάρχουν κούτες διαφορετικών μεγεθών τις οποίες μπορούν να πάρουν τα παιδιά,εφόσον χρειάζονται,δεύτερη,μεγαλύτερη κούτα.
Ζητάει από τα προνήπια να ζωγραφίσουν τι άλλο θα έβαζαν στην κούτα.
3η Φάση:Παρουσίαση εργασίας ομάδων στην παρεούλα και αξιολόγηση.
Με τη σειρά, κάθε ομάδα,με την βοήθεια των φύλλων Πρατήρησης,παρουσιάζει τη δουλειά της: το πλήθος και το μέγεθος των βιβλίων, το πλήθος και την χωρητικότητα των κουτιών αποθήκευσης,τις υποθέσεις,τις δοκιμές και την επαλήθευση των υποθέσεων.
2η Δράση
Θεματική: Το βιβλίο
Τίτλος δραστηριότητας: ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΣΤΕ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΠΟΙΗΤΙΚΗ ΚΑΙ ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΚΡΟΑΣΗ
Κύριος στόχος: Να καλλιεργήσουν τα νήπια τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους.
Επιμέρους στόχοι:1. Να ασκηθούν τα νήπια στην ακρόαση(ποίηση-μουσική).
2. Να εκφραστούν με το σώμα τους(χοροκίνηση).
Μέθοδοι: Ακρόαση,συζήτηση,παρατήρηση και δουλειά σε ομάδες.
Υλικά:1.Από το διαδίκτυο,ακουστικό υλικό: Ποιήματα της Κικής Δημουλά(Τα πάθη της βροχής και Αφέτε τα παιδιά ελεύθερα.
Μουσική από τον Σταμάτη Σπανουδάκη τα ΚΥΜΑΤΑ και του Βαγγέλη Παπαθανασίου Η ΑΠΟΛΥΤΗ ΕΥΤΥΧΙΑ.
2.Χαρτιά Α4
3.Μαρκαδόροι
ΑΦΟΡΜΗΣΗ: Η ποιητική και η μουσική ακρόαση των νηπίων και η χοροκίνησή τους.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ
Αρχικά τα νήπια ξαπλώνουν όλα στην μοκέτα και κλείνοντας τα μάτια τους κάνουν την ακρόαση. Έπειτα η νηπ.γωγός τα προτρέπει να πουν τί φαντάστηκαν,τα νήπια εκφράζουν την εικόνα τους και μετά με παρότρυνση της φοιτήτριας τα νήπια ξαναακούγοντας το ακουστικό υλικό κινήθηκαν με το σώμα τους στο χώρο της τάξης.
.
Κατόπιν η φοιτήτρια χωρίζει τα νήπια σε ομάδες των 2 παιδιών(νήπιο-προνήπιο),με στόχο να δημιουργηθεί ένα καλλιτεχνικό βιβλίο, το οποίο θα προκύψει αφού δημιουργήσουν ξεχωριστά,με ζωγραφική την εικόνα που φαντάζονται ,ενώ ακούνε τα κύματα του Σπανουδάκη.Στα νήπια άρεσε η ιδέα της φοιτήτριας και οι ομάδες άρχισαν να δημιουργούν,οπότε στο τέλος δημιουργήθηκαν από τα παιδιά πολύ όμορφες ζωγραφιές, όπου έχουν και τον τίτλο τους.
Εκείνο που αξίζει να αναφερθεί, είναι ότι τα νήπια και οι δύο φοιτήτριες,έχουν κατορθώσει πραγματικά να συνεργάζονται και ταυτόχρονα έχουν πετύχει να έχουν μία πολύ καλή επικοινωνία, η οποία διαφαίνεται στις συχνές ερωτήσεις των νηπίων:
Πότε θα ξανασυνεργαστούμε με τις φοιτήτριες αλλά και ειδικά κατά την 4η διδασκαλία, τα νήπια να εκφράζουν τα συναισθήματά τους με σφικτοαγκαλιάσματα,χαμόγελα,επικοινωνιακό λόγο, συμπεριφορά η οποία με χαροποιεί ιδιαιτέρως,αφού με αυτό τον τρόπο,διακρίνω ως προς τους μικρούς μου συνεργάτες,να αναπτύσσουν τις διαπροσωπικές τους σχέσεις,τις συνεργατικές-
επικοινωνιακές τους δεξιότητες,πέρα από την νηπ/γωγό τους,άρα σε επίπεδο μεταγνώσης και αυτοαξιολόγησης ,να εισπράττω ότι οι μικροί μου συνεργάτες είναι πλέον ανεξάρτητοι από εμένα,έπομένως ήδη ενδυναμωμένοι κοινωνικά-συναισθηματικά,να προχωρήσουν στην ζωή τους, πράγμα το οποίο ίσως είναι και το σημαντικότερο σε κάθε ανθρώπινη υπόσταση!!
Αισθάνομαι ευγνώμων στην κ. Καφένια Μπότσογλου,η οποία μου προσφέρει την ευκαιρία να ασκούμαι στη θέση του μέντορα αλλά και στις δύο συνεργάτιδες φοιτήτριες,από τις οποίες εξελλίσομαι κυρίως ως άνθρωπος-εκπ/κός!!! Αλλά και ένα μεγάλο ευχαριστώ στους γονείς - μαθητές συνεργάτες,που όλοι μαζί προσπαθούμε για ένα καλύτερο και ελπιδοφόρο μέλλον!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου