Παρασκευή 6 Μαρτίου 2015

ΕΤΗΣΙΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ,Β ΤΡΙΜΗΝΙΑΙΟΣ






το σπιτι της Αγάπης  ταξιδεύει
στο 32ο ολοήμερο












Το σπίτι της Αγάπης ταξιδεύει
στην Α τάξη του 29ου

Το πρόγραμμα αγωγής Υγείας συνεχίζεται κανονικά, σύμφωνα με τον προγραμματισμό του δευτέρου τριμήνου, όπου τα νήπια παρουσιάζουν το σπίτι της Αγάπης που δημιούργησαν το παρουσιάζουν στην Α τάξη του 29ου συστεγαζόμενου Δημοτικού σχολείου, στα νήπια του συστεγαζόμενου 32ου Ολοήμερου νηπ/γωγείου,παρουσίαση που γίνεται η αφόρμηση για συνεργασία των δύο νηπ/γωγείων, με σκοπό να δημιουργήσουν το κοινό σπίτι της Αγάπης.




















Στη φάση προετοιμασίας οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να κάνουν τις προτάσεις τους ως προς τα χρώματα,το μέγεθος και τα σχήματα και να οριστούν οι ομάδες εργασίας και τα υλικά τους ,ώστε κατά την κύρια δράση ομαδοσυνεργατικά να υλοποιήσουν με δημιουργικό και ουσιαστικό τρόπο το κοινό σπίτι της Αγάπης και να προβούν σε συγκρίσεις των δύο σπιτιών.
Η φάση προετοιμασίας υλοποιήθηκε στην αίθουσα του Ολοήμερου νηπ/γωγείου και η κύρια δράση στην αίθουσα των πολλαπλών δράσεων των συστεγαζόμενων Δημοτικών σχολείων,εντός διδακτικού ωραρίου.
Τα νήπια ξεκινούν για δράση
στην αίθουσα πολλαπλών
δραστηριοτήτων



















































Οι δράσεις αυτές φανερώνουν την κινητικότητα και την συνεργασία των μελών της σχολικής μας κοινότητας και στοχεύουν στην ενδυνάμωση της αλληλεπίδρασης του μαθητικού δυναμικού,μέσα σε ένα εκλεκτικιστικό και πλούσιο περιβάλλον μάθησης.















Τα νήπια συζητούν, συγκρίνουν τα δύο σπίτια
της Α γάπης















Τα νήπια επιστρέφουν στην τάξη
μετά την δημιουσγική  τους
συνεργασία

Ακόμη τα νήπια μέσα από τραγούδι,δραματοποίηση και ψυχοκίνηση εκφράζουν τα συναισθήματά τους και προσεγγίζουν με συμβατό τρόπο με την ηλικία τους ,αφηρημένες έννοιες όπως αγάπη,συνεργασία,φιλία ,εμπιστοσύνη,υπομονή, κατανόηση κ.λ.π.
















Επίσης επιλύουν με πρόγραμμα διαμεσολάβησης από την νηπ/γωγό,αυθεντικές ιδιαίτερες καταστάσεις της τάξης,όταν προκύπτουν,οπότε  ενεργοποιούν την  κριτική σκέψη τους και προτείνουν λύσεις του προβλήματος, με αποτέλεσμα σταδιακά να κατακτούν κοινωνικές δεξιότητες και να αναπτύσσουν υγιείς διαπροσωπικές σχέσεις.












Συμπληρωματικά υλοποιούνται και υποθετικά προβληματικά σενάρια από την νηπ/γωγό αλλά και από συνεργάτες μαθητές της Α τάξης και της Β τάξης του 29ου Δημοτικού σχολείου,όπου τα νήπια αναδιηγούνται τα σενάρια,αναγνωρίζουν το πρόβλημα και τις συνέπειές του και προτείνουν τρόπους επίλυσης του προβλήματος ,οι οποίοι  παρουσιάζονται με δραματοποίηση, μέσα στο σπίτι της Αγάπης,όπου όλα με ένα μαγικό τρόπο επιλύονται και οι μαθητές με χαρά τραγουδούν τα τραγούδια της φιλίας,της αγάπης,λένε το ποίημα της συνεργασίας και της ενδυνάμωσης,δράσεις με τις οποίες οι μαθητές ασκούνται να επιλύουν προβλήματα-συγκρούσεις με θετική προσέγγιση και πολιτισμένο τρόπο και να κατανοούν με βιωματικό τρόπο, ότι είναι ικανοί να διαχειρίζονται τις σχέσεις τους, κατανόηση που ενδυναμώνει την το αυτοσυναισθημά τους και την προσωπική τους αξία.


Η μαθήτρια της Β τάξης
στη γωνιά της βιβλιοθήκης
σε διαντίδραση με τα νήπια

Τα νήπια παρουσιάζουν τα 2 σπίτια
της Αγάπης στην μαθήτρια της
Β τάξης.















Η μαθήτρια παρατηρεί  το κοινό
σπίτι της Αγάπης και κάνει ερωτήσεις
στα νήπια
Το υποθετικό σενάριο
που έγραψε η μαθήτρια
και υλοποίησε με τα νήπια
















ΟΙι δύο μαθητές συνεργάτες μας σε
συνεργασία στην τάξη μας
































Επίσης η συνεργασία-επικοινωνία με τους μαθητές του Δημοτικού προετοιμάζει και διαμορφώνει θετικά τις αυριανές σχέσεις των νηπίων-μαθητών,κατά την μετάβασή τους στην επόμενη βαθμίδα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου