ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Π.Θ.
Β ΤΡΙΜΗΝΙΑΙΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
2η ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Στις 4/3/2015, υλοποιήθηκε η 2η διδασκαλία των φοιτητριών,κατά την απογευματινή μας βάρδια,στο πλαίσιο της πρακτικής τους, που εντάσεται στον Β τριμηνιαίο προγραμματισμό μας, στην θεματική: Η ΑΝΟΙΞΗ.
Η υλοποίηση των διδασκαλιών έγιναν,κατόπιν της μεντορικής μας σχέσης, δηλαδή προυπήρξε συνάντηση με τις φοιτήτριες,ενημερώθηκαν για την θεματική μας, συζητήσαμε για το θέμα, ακούστηκαν οι προτάσεις τους,ανταλλάξαμε παιδαγωγικές απόψεις και προβληματισμούς ως προς την ομαδοσυνεργατική μέθοδο και την διαθεματική προσέγγιση ,υπήρξε στήριξη και καθοδήγηση στις ερωτήσεις τους και ορίστηκε η επόμενη συνάντηση για την παρουσίαση των διδακτικών τους προτάσεων και στόχων.
Στην επόμενη συνάντηση,παρουσιάστηκαν οι δράσεις τους και οι στόχοι,έγινε συζήτηση για την μεθοδολογία της εκπ/κής διαδικασίας τους αλλά είχαν και την ευκαιρία να εκφραστούν για την μέχρι τώρα συνεργασία μας αλλά και για την πρώτη εμπειρία τους σχετικά με την διδασκαλία τους.
Η νηπ/γωγός ευχαρίστησε τις φοιτήτριες για την μέχρι τώρα πολύ καλή και δημιουργική συνεργασία και τους είπε ότι τις περιμένει στην τάξη με χαρά, για να υλοποιήσουν την 2η διδασκαλία τους.
Ετσι λοιπόν οι φοιτήτριες ήρθαν στην τάξη μας προετοιμασμένες για να συνεργαστούν με τα νήπια, όπου τα νήπια τις περίμεναν με ενθουσιασμό.
Κατά την εκπ/κή διαδικασία η 1η φοιτήτρια μετά από εισαγωγική συζήτηση με τα νήπια για τα αποδημητικά πουλιά και αφού εκμαίευσε τις προυπάρχουσες γνώσεις τους ,πρότεινε στα παιδιά να δημιουργήσουν το ταξίδι της επιστροφής των χελιδονιών στην τάξη . Τα νήπια ενθουσιάστηκαν και αμέσως άρχισε η δράση.
Αρχικά η νηπ/γωγός φανέρωσε στα παιδιά τη δική της καρτέλα με το ταξίδι των χελιδονιών,ώστε οι μαθητές να αντιληφθούν οπτικά το τελικό προιόν της δράσης τους. Κατόπιν τους εξήγησε τα στάδια της δράσης και αφού χώρισε τις 3 ομάδες εργασίας, έγινε ο καταμερισμός των σταδιακών δράσεων ανά ομάδα. Άρα επέλεξε την ομαδοσυνεργατική μέθοδο και οι διδακτικοί στόχοι της όλης δράσης είναι:Π/ΓΛΩΣΣΑ(Αναδυόμενη γραφή,σε φύλλα προεργασίας και αντιγραφή στην καρτέλα την προεργασίας τους)),Π/Δημιουργική έκφραση(σχεδιασμός του περιγράμματος του πατρόν χελιδονιού-φτερών),Π/Λεπτή κινητικότητα(κόψιμο με ψαλίδι) και κόλλημα φασολιών-φακής, Π/Μαθηματικά(προσέγγιση αριθμητικής πράξης στην Πρόσθεση).
Τα φύλλα προεργασίας που προέκυψαν:
Πραγματικά η τάξη μετατράπηκε σε ένα δημιουργικό εργαστήρι ομάδων,όπου οι μαθητές επέλεξαν το χρώμα της καρτέλας τους,την χώρα προέλευσης των χελιδονιών και τον αριθμό των χελιδονιών,ώστε με χαρά να καταλήξουν στην δημιουργία του τελικού προιόντος, μέσα από ένα ποικίλο,εκλεκτικιστικό αλληλεπιδραστικό περιβάλλον μαθησιακής διαδικασίας.
H δεύτερη φοιτήτρια κατά την εκπ/κή διαδικασία έδωσε στους μαθητές φύλλα εγασίας, στα οποία τα νήπια δούλεψαν ομαδοσυνεργατικά,σε κάποιο διαφοροποιημένα ως προς τα προνήπια και ένα ως προς την ολομέλεια της τάξης.
Οι διδακτικοί στόχοι των δράσεων ήταν:Π/ΓΛΩΣΣΑ(φωνολογική ενημερότητα,αναδυόμενη γραφή),Π/Μαθηματικά(αρίθμηση γραμμάτων λέξης από τα προνήπια),Π.Μαθηματικά (παρατήρηση εικόνας,μέτρηση και γράψιμο αριθμών),Π/Μαθηματικά(προσέγγιση αριθμητικής πράξης στην αφαίρεση),Π/Δημιουργική έκφραση.
Τα νήπια είχαν την ευκαιρία να υποθέσουν και να κάνουν επαλήθευση των υποθέσεών τους αλλά και όπου χρειάστηκε να προβούν σε αυτοδιόρθωση.
Στο τέλος οι δύο φοιτήτριες έπαιξαν με τα παιδιά τις σπασμένες καρέκλες με αυθεντικά λουλούδια,όπου τα νήπια χάρηκαν και διασκέδασαν πάρα πολύ.
Β ΤΡΙΜΗΝΙΑΙΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
2η ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Στις 4/3/2015, υλοποιήθηκε η 2η διδασκαλία των φοιτητριών,κατά την απογευματινή μας βάρδια,στο πλαίσιο της πρακτικής τους, που εντάσεται στον Β τριμηνιαίο προγραμματισμό μας, στην θεματική: Η ΑΝΟΙΞΗ.
Η υλοποίηση των διδασκαλιών έγιναν,κατόπιν της μεντορικής μας σχέσης, δηλαδή προυπήρξε συνάντηση με τις φοιτήτριες,ενημερώθηκαν για την θεματική μας, συζητήσαμε για το θέμα, ακούστηκαν οι προτάσεις τους,ανταλλάξαμε παιδαγωγικές απόψεις και προβληματισμούς ως προς την ομαδοσυνεργατική μέθοδο και την διαθεματική προσέγγιση ,υπήρξε στήριξη και καθοδήγηση στις ερωτήσεις τους και ορίστηκε η επόμενη συνάντηση για την παρουσίαση των διδακτικών τους προτάσεων και στόχων.
Στην επόμενη συνάντηση,παρουσιάστηκαν οι δράσεις τους και οι στόχοι,έγινε συζήτηση για την μεθοδολογία της εκπ/κής διαδικασίας τους αλλά είχαν και την ευκαιρία να εκφραστούν για την μέχρι τώρα συνεργασία μας αλλά και για την πρώτη εμπειρία τους σχετικά με την διδασκαλία τους.
Η νηπ/γωγός ευχαρίστησε τις φοιτήτριες για την μέχρι τώρα πολύ καλή και δημιουργική συνεργασία και τους είπε ότι τις περιμένει στην τάξη με χαρά, για να υλοποιήσουν την 2η διδασκαλία τους.
Ετσι λοιπόν οι φοιτήτριες ήρθαν στην τάξη μας προετοιμασμένες για να συνεργαστούν με τα νήπια, όπου τα νήπια τις περίμεναν με ενθουσιασμό.
Κατά την εκπ/κή διαδικασία η 1η φοιτήτρια μετά από εισαγωγική συζήτηση με τα νήπια για τα αποδημητικά πουλιά και αφού εκμαίευσε τις προυπάρχουσες γνώσεις τους ,πρότεινε στα παιδιά να δημιουργήσουν το ταξίδι της επιστροφής των χελιδονιών στην τάξη . Τα νήπια ενθουσιάστηκαν και αμέσως άρχισε η δράση.
Αρχικά η νηπ/γωγός φανέρωσε στα παιδιά τη δική της καρτέλα με το ταξίδι των χελιδονιών,ώστε οι μαθητές να αντιληφθούν οπτικά το τελικό προιόν της δράσης τους. Κατόπιν τους εξήγησε τα στάδια της δράσης και αφού χώρισε τις 3 ομάδες εργασίας, έγινε ο καταμερισμός των σταδιακών δράσεων ανά ομάδα. Άρα επέλεξε την ομαδοσυνεργατική μέθοδο και οι διδακτικοί στόχοι της όλης δράσης είναι:Π/ΓΛΩΣΣΑ(Αναδυόμενη γραφή,σε φύλλα προεργασίας και αντιγραφή στην καρτέλα την προεργασίας τους)),Π/Δημιουργική έκφραση(σχεδιασμός του περιγράμματος του πατρόν χελιδονιού-φτερών),Π/Λεπτή κινητικότητα(κόψιμο με ψαλίδι) και κόλλημα φασολιών-φακής, Π/Μαθηματικά(προσέγγιση αριθμητικής πράξης στην Πρόσθεση).
Τα φύλλα προεργασίας που προέκυψαν:
Πραγματικά η τάξη μετατράπηκε σε ένα δημιουργικό εργαστήρι ομάδων,όπου οι μαθητές επέλεξαν το χρώμα της καρτέλας τους,την χώρα προέλευσης των χελιδονιών και τον αριθμό των χελιδονιών,ώστε με χαρά να καταλήξουν στην δημιουργία του τελικού προιόντος, μέσα από ένα ποικίλο,εκλεκτικιστικό αλληλεπιδραστικό περιβάλλον μαθησιακής διαδικασίας.
H δεύτερη φοιτήτρια κατά την εκπ/κή διαδικασία έδωσε στους μαθητές φύλλα εγασίας, στα οποία τα νήπια δούλεψαν ομαδοσυνεργατικά,σε κάποιο διαφοροποιημένα ως προς τα προνήπια και ένα ως προς την ολομέλεια της τάξης.
Οι διδακτικοί στόχοι των δράσεων ήταν:Π/ΓΛΩΣΣΑ(φωνολογική ενημερότητα,αναδυόμενη γραφή),Π/Μαθηματικά(αρίθμηση γραμμάτων λέξης από τα προνήπια),Π.Μαθηματικά (παρατήρηση εικόνας,μέτρηση και γράψιμο αριθμών),Π/Μαθηματικά(προσέγγιση αριθμητικής πράξης στην αφαίρεση),Π/Δημιουργική έκφραση.
Τα νήπια είχαν την ευκαιρία να υποθέσουν και να κάνουν επαλήθευση των υποθέσεών τους αλλά και όπου χρειάστηκε να προβούν σε αυτοδιόρθωση.
Στο τέλος οι δύο φοιτήτριες έπαιξαν με τα παιδιά τις σπασμένες καρέκλες με αυθεντικά λουλούδια,όπου τα νήπια χάρηκαν και διασκέδασαν πάρα πολύ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου