Στις 9-3-2016, η φοιτήτριά μας, η κ. Αθανασία Αρούνη ήρθε στην τάξη μας και υλοποίησε την δεύτερη διδασκαλία της. Τα παιδιά την περίμεναν με ενθουσιασμό, γιατί είχε φροντίσει από την προηγούμενη φορά να συμφωνήσει μαζί τους, να προβούν σε κάποια αποκριάτικη δημιουργία, όπου μάλιστα οι μαθητές είχαν κάνει και τις προτάσεις τους..Απλά αγωγνιούσαν για το τί θα έκαναν τελικά..
Ο ι μαθητές αυτή τη φορά πρότειναν στη φοιτήτρια να της πουν το ποίημα: Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ, θέλοντας να της πουν ότι είναι έτοιμοι για μία δεύτερη καλή συνεργασία..
Το κλίμα στην τάξη ήταν πολύ επικοινωνιακό-συμμετοχικό, παράγοντας που συντέλεσε στη θετική και αποδοτική πορεία των προτεινόμενων δράσεων.
Έγιναν τρεις δραστηριότητες οι οποίες αφορούσαν τα εξής γνωστικά πεδία:
1.Π/ΓΛΩΣΣΑ, Π/ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ
Οι μαθητές μαζί με τη φοιτήτρια αποφάσισαν να δημιουργήσουν το στέμμα της βασίλισσας για τα κορίτσια και το καπέλο του ινδιάνου για τα αγόρια. Τα παιδιά είχαν τα κατάλληλα υλικά και ευχαριστήθηκαν τη δημιουργία τους, τόσο που σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, φορούσαν τα καπέλα τους.
2.Π/ΓΛΩΣΣΑ (αναδυόμενος προφορικός λόγος-αναδυόμενη γραφή)
Αφού προηγήθηκε συζήτηση με τους μαθητές για το Σαρακοστιανό τραπέζι, όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία μέσα από πίνακα αναφοράς, να αναγνωρίσουν σαρακοστιανά φαγητά, μετά προέκυψε η παρακάτω δραστηριότητα:
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ
Τα νήπια χωρίστηκαν σε 4 ανομοιογενείς ομάδες κατά φύλλο-ηλικία -γνωστικό επίπεδο, σε χαρτί Α4 θα δημιουργούσαν, με καρτελάκια από φαγητά που τους δόθηκαν ,και μέσα από διαντίδραση της ομάδας, το Σαρακοστιανό μενού τους ως παρέα που θα περνούσαν μαζί τη Καθαρά Δευτέρα.
Αφού θα κολούσαν στο Α4 τα καρτελάκια, έπειτα δίπλα από κάθε καρτελάκι θα έπρεπε να γραφεί η ονομασία του φαγητού. Στο τέλος κάποιο προνήπιο από κάθε ομάδα, θα παρουσίαζε το μενού του.
Μετά τα νήπια με παρότρυνση της Αθανασίας, έκαναν σύγκριση των μενού και οδηγήθηκαν σε συμπεράσματα όπως: οι ελιές υπάρχουν σε όλα τα μενού κ.λ.π.
3.Π/ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (μέτρηση,αρίθμηση -αντιστοίχιση από τον αριθμό 1 έως το 7.
Αφού έγινε συζήτηση με τα παιδιά για την Κυρά Σαρακοστή και για την χρονική της διάρκεια, τα νήπια σε χαρτί Α4 θα έπρεπε να μετρήσουν τα πόδια της Κυρά Σαρακοστής και από κάτω σε καρτελάκια να αριθμήσουν από το 1 έως 7 με αντιστοίχιση ποδαράκι-καρτελάκι.Μετά θα μπορούσαν να ζωγραφίσουν την Κυρά Σαρακοστή.
Στο τέλος έγινε η αξιολόγηση της ημέρας και η Αθανασία αφού ευχαρίστησε τα νήπια για τη συνεργασία τους τους είπε ότι θα ξανάρθει στην τάξη μας για τρείς μέρες και τα νήπια χάρηκαν που θα ξαναέρθει..
Παρατηρώντας τη διδασκαλία της Αθανασίας έχω να πω ότι και αυτή τη φορά κατόρθωσε να δημιουργήσει στην τάξη κατάλληλη παιδαγωγική ατμόσφαιρα, δηλαδή ένα οικειοποιημένο αλληλεπιδραστικό περιβάλλον μάθησης, όπου η φοιτήτρια αξιοποίησε τον ενθουσιασμό των νηπίων αλλά και ταυτόχρονα έθεσε τον εαυτό της, ως εμψυχώτρια να στηρίζει την όλη εκπαιδευτική διαδικασία.
Θα ήθελα εδώ να ευχαριστήσω και να επισημάνω την αξία της συνεργασίας των Νηπιαγωγείων με το τμήμα της Ειδικής Αγωγής του Π.Θ., και ιδιαίτερα την Καθηγήτρια του Τμήματος της πρακτικής των φοιτητών κ. Καφένια Μπότσογλου, η οποία με το όλο πρόγραμμά της, μας δίνει την ευκαιρία να εμπλουτίζουμε τη νηπιακή τάξη με αξιόλογους αυριανούς συναδέλφους, να ανταλάζουμε παιδαγωγικές απόψεις και να μαθαίνουμε ότι όλοι μαζί μαθαίνουμε καλύτερα!!!
Χαίρομαι για τα παιδιά μου, χαίρομαι για την Αθανασία, χαίρομαι για όλους μας!!!
Ο ι μαθητές αυτή τη φορά πρότειναν στη φοιτήτρια να της πουν το ποίημα: Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ, θέλοντας να της πουν ότι είναι έτοιμοι για μία δεύτερη καλή συνεργασία..
Το κλίμα στην τάξη ήταν πολύ επικοινωνιακό-συμμετοχικό, παράγοντας που συντέλεσε στη θετική και αποδοτική πορεία των προτεινόμενων δράσεων.
Έγιναν τρεις δραστηριότητες οι οποίες αφορούσαν τα εξής γνωστικά πεδία:
1.Π/ΓΛΩΣΣΑ, Π/ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ
Οι μαθητές μαζί με τη φοιτήτρια αποφάσισαν να δημιουργήσουν το στέμμα της βασίλισσας για τα κορίτσια και το καπέλο του ινδιάνου για τα αγόρια. Τα παιδιά είχαν τα κατάλληλα υλικά και ευχαριστήθηκαν τη δημιουργία τους, τόσο που σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, φορούσαν τα καπέλα τους.
ΤΕΛΙΚΟ ΠΡΟΙΝ |
2.Π/ΓΛΩΣΣΑ (αναδυόμενος προφορικός λόγος-αναδυόμενη γραφή)
Αφού προηγήθηκε συζήτηση με τους μαθητές για το Σαρακοστιανό τραπέζι, όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία μέσα από πίνακα αναφοράς, να αναγνωρίσουν σαρακοστιανά φαγητά, μετά προέκυψε η παρακάτω δραστηριότητα:
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ
Τα νήπια χωρίστηκαν σε 4 ανομοιογενείς ομάδες κατά φύλλο-ηλικία -γνωστικό επίπεδο, σε χαρτί Α4 θα δημιουργούσαν, με καρτελάκια από φαγητά που τους δόθηκαν ,και μέσα από διαντίδραση της ομάδας, το Σαρακοστιανό μενού τους ως παρέα που θα περνούσαν μαζί τη Καθαρά Δευτέρα.
Αφού θα κολούσαν στο Α4 τα καρτελάκια, έπειτα δίπλα από κάθε καρτελάκι θα έπρεπε να γραφεί η ονομασία του φαγητού. Στο τέλος κάποιο προνήπιο από κάθε ομάδα, θα παρουσίαζε το μενού του.
ΤΕΛΙΚΟ ΠΡΟΙΟΝ |
3.Π/ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (μέτρηση,αρίθμηση -αντιστοίχιση από τον αριθμό 1 έως το 7.
Αφού έγινε συζήτηση με τα παιδιά για την Κυρά Σαρακοστή και για την χρονική της διάρκεια, τα νήπια σε χαρτί Α4 θα έπρεπε να μετρήσουν τα πόδια της Κυρά Σαρακοστής και από κάτω σε καρτελάκια να αριθμήσουν από το 1 έως 7 με αντιστοίχιση ποδαράκι-καρτελάκι.Μετά θα μπορούσαν να ζωγραφίσουν την Κυρά Σαρακοστή.
ΤΕΛΙΚΟ ΠΡΟΙΝ |
Στο τέλος έγινε η αξιολόγηση της ημέρας και η Αθανασία αφού ευχαρίστησε τα νήπια για τη συνεργασία τους τους είπε ότι θα ξανάρθει στην τάξη μας για τρείς μέρες και τα νήπια χάρηκαν που θα ξαναέρθει..
Παρατηρώντας τη διδασκαλία της Αθανασίας έχω να πω ότι και αυτή τη φορά κατόρθωσε να δημιουργήσει στην τάξη κατάλληλη παιδαγωγική ατμόσφαιρα, δηλαδή ένα οικειοποιημένο αλληλεπιδραστικό περιβάλλον μάθησης, όπου η φοιτήτρια αξιοποίησε τον ενθουσιασμό των νηπίων αλλά και ταυτόχρονα έθεσε τον εαυτό της, ως εμψυχώτρια να στηρίζει την όλη εκπαιδευτική διαδικασία.
Θα ήθελα εδώ να ευχαριστήσω και να επισημάνω την αξία της συνεργασίας των Νηπιαγωγείων με το τμήμα της Ειδικής Αγωγής του Π.Θ., και ιδιαίτερα την Καθηγήτρια του Τμήματος της πρακτικής των φοιτητών κ. Καφένια Μπότσογλου, η οποία με το όλο πρόγραμμά της, μας δίνει την ευκαιρία να εμπλουτίζουμε τη νηπιακή τάξη με αξιόλογους αυριανούς συναδέλφους, να ανταλάζουμε παιδαγωγικές απόψεις και να μαθαίνουμε ότι όλοι μαζί μαθαίνουμε καλύτερα!!!
Χαίρομαι για τα παιδιά μου, χαίρομαι για την Αθανασία, χαίρομαι για όλους μας!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου