Κυριακή 6 Μαρτίου 2016

ΦΩΝΟΛΟΓΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΟΤΗΤΑ ΝΗΠΙΩΝ,ΚΙΝΗΤΡΑ ΜΑΘΗΣΗΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΙΓΝΙΔΙ

Η παιδαγωγική αξία του παιγνιδιού είναι διαχρονική και ισχύει για μικρούς και μεγάλους..
Στην προσχολική τάξη το παιγνίδι αποτελεί  ένα δυναμικό πεδίο δράσης όπου τα νήπια ευχάριστα χρησιμοποιούν τις υπάρχουσες γνώσεις τους αλλά και στην κατάκτηση των νέων γνώσεων.
Το παιγνίδι ενεργοποιεί τα νήπια και τα οδηγεί στη βιωματική και ενεργητική μάθηση αλλά και στην ανάπτυξη του αυτοσυναισθήματος,στην κοινωνική ανάπτυξη.





Έτσι λοιπόν σήμερα, για τη φωνολογική ενημερότητα του γράμματος Α,α, οργανώσαμε στην τάξη μας το εξής ομαδικό παιγνίδι:
Τίτλος παιγνιδιού σε μορφή ποιήματος
Περισσότερες λέξεις αν θα βρεις
εσύ θά σαι ο νικητής!!!
Αφού εξήγησα στα παιδιά ποιό είναι το παιγνίδι και πως θα το παίξουμε, ενθουσιάστηκαν και αρχίσαμε αμέσως τη δράση..
Αρχικά  χωρίστηκαν τα παιδιά σε δύο ομάδες, στη μπλε μάσκα και στην πορτοκαλί μάσκα, από τη νηπιαγωγό.
Αμέσως μετά δύο παιδιά δημιούργησαν αντίστοιχα σε χαρτί Α4  τη μπλε και πορτοκαλί μάσκα.
Μετά δύο άλλα παιδιά έγραψαν ταυτόχρονα, δίπλα στις ήδη δημιουργημένες μάσκες, αντίστοιχα τη λέξη μάσκα, με υπαγόρευση των φωνημάτων από τη νηπιαγωγό.
Η  μία ομάδα πήγε δίπλα στο Ολοήμερο για δέκα λεπτά, για να μην ακούν τις λέξεις που θα λέει η άλλη ομάδα και θα τις γράφει η νηπιαγωγός αντίστοιχα στο παραπάνω χαρτί Α4.
Μετά ήρθε η άλλη ομάδα για να πει και αυτή στον ίδιο χρόνο τις λέξεις που αρχίζουν από Α.
Μετα δύο άλλα παιδιά έκαναν προφορικά την μέτρηση των λέξεων ανά ομάδα και ύστερα δύο άλλα παιδιά έκαναν επί χάρτου την αρίθμηση των λέξεων ανά ομάδα και έγραψαν το αριθμητικό σύνολο, δηλαδή το σκορ της κάθε ομάδας. Μετά έγινε η σύγκριση των αριθμών που οδήγησε και στην ανάδειξη της νικήτριας ομάδας, η οποία περιττό να σας πω, με ενθουσιασμό φώναζε νικήσαμε,νικήσαμε!!!
Από όλα τα παραπάνω διαφαίνεται πως η οργάνωση ενός παιγνιδιού μπορεί να οδηγήσει σταδιακά στη γνώση, μέσα από ποικίλες δράσεις των νηπίων.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση, όλες τις φάσεις του παιγνιδιού τις υποστήριξαν τα ίδια τα παιδιά με το να δημιουργήσουν τις δύο ομάδες και την ονομασία τους σε χαρτί, να βρουν τις λέξεις, να τις μετρήσουν, να τις αριθμήσουν, να συγκρίνουν αριθμούς , να ενισχύσουν την κοινωνική τους ανάπτυξη, μέσα από τη συνεργασία και την τήρηση των κανόνων του παιγνιδιού, να συγχαρούν τη νικήτρια ομάδα και στο τέλος με αυτοπεποίθηση να εκφράσουν τη χαρά τους για τη νίκη τους.Πόσα
πράγματα έκαναν τα νήπια με ενθουσιασμό και ευχαρίστηση.. και το γιατί κρύβεται στο ότι είχαν το κίνητρο του παιγνιδιού!!!


Επίσης το πιο σημαντικό είναι ότι τους άρεσε τόσο το παιγνίδι, που πρότειναν τα ίδια να το κάνουμε και με άλλα γράμματα και ασφαλώς ενισχύοντας το δημοκρατικό χαρακτήρα της τάξης , η πρόταση των νηπίων πέρασε!!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου