Δευτέρα 28 Μαρτίου 2016

ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΑ ΔΙΑΔΑΣΚΑΛΙΑ

Η φοιτήτρια κ. Αθανασία Αρούνη, θα υλοποιήσει στο Νηπιαγωγείο μας, στο πλαίσιο της πρακτικής της, την εβδομαδιαία διδασκαλία της, από τις 28-3-2016 έως 1-4-2016, στη θεματική: Η ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΜΟΥ
Τις πρώτες τρεις ημέρες θα δουλέψουμε ένα project με θέμα
<<η γειτονιά μου>>. Ως υπεύθυνη νηπιαγωγός ήδη θα έχω προετοιμάσει
 τα παιδιά από την προηγούμενη εβδομάδα για το θέμα και τις
δραστηριότητες που θα ακολουθήσουν. Επίσης θα έχω εξασφαλίσει
την συμμετοχή δύο γονέων που θα βοηθήσουν για την διεξαγωγή του
project,

ΣΤΌΧΟΙ:*να γνωρίσουν τα παιδιά το άμεσο περιβάλλον στο
                   οποίο ζουν
                  *να μάθουν να προσανατολίζονται χωρικά
                  *να μάθουν τι είναι διεύθυνση
                  *να μάθουν τι αναγράφεται στις πινακίδες των καταστημάτων
                  *να συλλέξουν πληροφορίες για τα καταστήματα της γειτονιάς
                  *να δουλέψουν συνεργατικά
                  *να χαρτογραφήσουν την γειτονιά
                   *να μάθουν βιωματικά

Μέθοδοι:project


Γνωστικά αντικείμενα:μαθηματικά, γλώσσα, μελέτη περιβάλλοντος ,
εικαστικά .
Υλικά: κινητά τηλέφωνα για λήψη φωτωγραφιών , φωτογραφίες,
κόλλες Α4, χαρτόνι κανσόν, μολύβια, μαρκαδόρ

Αφόρμηση:η συζήτηση που θα έχει προηγηθεί για το τι βρίσκεται
έξω από το νηπιαγωγείο

Περιγραφή πρώτης ημέρας:Με αφορμή την συζήτηση που θα έχουν τα
 παιδιά με την κυρία Ζούζουλα για το τι βρίσκεται έξω από το νηπιαγωγείο
θα κάνουμε ένα περίπατο στη γειτονιά μας.Με συνέργατες δύο γονείς
θα ξεκινήσουμε στις 8:30 και θα επισκεφτούμε το τυροκομείο, τον φούρνο,
το μανάβικο, την εκκλησία ,το φαρμακείο και το πάρκο της γειτονιάς.
Θα παρατηρούμε θα φωτογραφίζουμε και θα συζητούμε για
όλους τους χώρους επίσκεψης.Θα ενθαρρύνουμε τα παιδιά να εκθέτουν τυχόν
 απορίες τους και θα προωθούμε την ανταλλαγή απόψεων.
Στο πάρκο τα παιδιά θα πάρουν το δεκατιανό τους και μετά από λίγο παιχνίδι,
θα τους δείξουμε στα κινητά τις φωτογραφίες που θα έχουμε τραβήξει
για να ανταλλάξουν πληροφορίες.
Όταν επιστρέψουμε στο νηπιαγωγείο θα συζητήσουμε  για το
 τι είδαμε και τι μας έκανε εντύπωση .
Στη συνέχει θα δοθεί σε καθε παιδί ένα φύλλο Α4 για να ζωγραφίσει
τον περίπατό μας όπως τον φαντάζεται.

Περιγραφή δεύτερης μέρας:Με αφόρμηση τις δραστηριότητες της
προηγούμενης ημέρας θα χωρίσουμε τα παιδιά σε 7 ομάδες .Οι
ομάδες θα αποτελούντα από δύο παιδιά η κάθε μία και  μία ομάδα
 από τρία και θα έχουν και συγκεκριμένη ονομασία.

1η ομάδα: παιδιά φαρμακείο

2η ομάδα:  παιδιά κρεοπωλείο

3η ομάδα: παιδιά μανάβικο

4η ομάδα:  παιδιά τράπεζα

5η ομάδα:  παιδιά φούρνος

6η ομάδα: παιδιά πάρκο

7η ομάδα : χρωματοπωλείο

8η ομάδα : φυτώρια λουλούδια

Στην 1η ομάδα θα δοθεί κόλλα Α4 και μία φωτογραφία
απο το φαρμακείο. Στη δεύτερη ομάδα θα δοθέι κόλλα Α4
και μία φωτογραφία από το τυροκομείο. Η ίδια διαδικασία
θα γίνει για όλες τις ομάδες. Εχοντας όλες οι ομάδες τα φύλλ α
εργασίας και τις φωτογραφίες θα πρέπει να σχεδιάσουν ότι
ακριβώς βλέπουν.Όταν τελειώσουν θα τους ζητηθεί να
συγκρίνουν τα φύλλα εργασίας και να βρούν ομοιότητες
και διαφορές .Αυτή η μέρα ουσιαστικά θα είναι η μέρα προετοιμασίας
για την επόμενη ,στην οποία τα παιδιά θα πρέπει να συνεργαστούν για την
παραγωγή του τελικού προιόντος.



Περιγραφή τρίτης μέρας :Με αφόρμηση τις δραστηριότητες των
πρηγούμενων δύο ημερών θα ζητηθεί στα παιδιά να χαρτογραφήσουν τη
γειτονιά σε χαρτόνι κανσον.
 Θα βοηθήσουμε αρχικά τα παιδιά δίνοντας τους ένα αρχικό σημειο
 που θα είναι το νηπιαγωγείο  και μετά  θα πρέπει να να
προσανατολιστούν  χωρικά και να χαρτογραφίσουν τους χώρους που
επισκεφτήκαμε .Τα παιδιά θα μπορούν να συμβουλεύονται και τα χθεσινά
 σχέδια τους ή τις φωτογραφίες.
Η ομάδα φούρνος θα πρέπει να ζωγραφίσει τον φούρνο ,όπως
φαίνεται στη φωτογραφία ,τις ταμπέλες ,τις πινακίδες .Το ίδιο
θα ισχύει και για τα άλλα παιδιά ανάλογα με την ονομασία της
ομάδας τους .

Στο τέλος της σχολικής ημέρας θα γίνει προετοιμασία
των παιδιών για την επόμενη που θα αφορά τις σχέσεις
με τους γείτονες .

4η διδασκαλία

Θέμα: <<καλές γειτονικές σχέσεις>>

Στόχοι:* να κατανοήσουν τη σημασία
             των φιλικών σχέσεων με τη γειτονιά
           
Γνωστικές περιοχές:  Γλώσσα ,Εικαστικά

Μέθοδος: Ερωταποκρίσεις, συζήτηση, διάλογος , εργασία

Υλικά:  κορνίζες, φωτογραφίες από <το σπίτι της αγάπης>,κόλλες Α4,
χρώματα

Αφόρμηση: οι κορνίζες που θα φέρουν τα παιδιά από το σπίτι τους

Περιγραφή: Αφού τα παιδιά θα έχουν φέρει από το σπίτι τους
κορνίζες, οι οποίες θα έχει ζητηθεί απο τους γονεις να
προμηθευτούνε, θα τους εξηγήσουμε οτι θα τοποθετήσουμε
μέσα φωτογραφίες από το< σπιτι τις αγάπης. ,στις οποίες
θα απεικονίζονται και όλα τα παιδιά της τάξης και την επόμενη μέρα
θα τις μοιράσουμε σε όλες τις σχολικές τάξεις του σχολικού συγκροτήματος
που συστεγαζόμαστε ως ένδειξη αγάπης και φιλίας .Αφού ετοιμαστούν οι κορνίζες
θα ακολουθήσουν ερώτησεις όπως:ποιοί είναι οι πιό κοντινοί μας γείτονες,
γιατί είναι σημαντικό να έχουμε καλές σχέσεις μαζί τους ,πώς μπορούμε
να τους δείξουμε τον σεβασμό και της αγάπη μας, τι περιμένουμε από αυτούς κα
Μέσα απο τις ερώτησεις θα αναπτυχθει διάλογος σε θάματα φιλίας ,αγάπης ,
συνεργασίας , αλτρουισμού, αλληλεγγύης ,σεβασμού ,κατανόησης.
Στο τέλος του διαλόγου θα ζητηθεί από τα παιδια να ζωγραφήσουν την αγάπη
και την φιλία όπως την φαντάζονται  και να χαρίσουν την ζωγραφιά
τους σε αυτόν που κάθεται δίπλα τους ώστε ολα τα παιδια να πάρουν ένα δώρο.
Θα ζωγραφίσω και εγώ κάτι να χαρίσω αφού ο αριθμός των παιδιών της τάξης ειναι
μονός. Τέλος θα προετιμάσουμε τα παιδιά για την αυριανή μέρα η οποία θα
περιλαμβάνει επισκέψεις και προσφορά των κορνιζων στις σχολικές τάξεις του σχολικού
συγκροτήματος ,αλλά και στο <σπίτι της γαλήνης> όπου εκεί υπάρχουν άνθρωποι
που έχουν μεγάλη ανάγκη την αγάπη μας.

5η ημέρα

Θέμα <προσφορά δώρων

Στόχοι: * να νιώσουν την χαρά της προσφοράς
              *να καλλιεργήσουν την κοινωνικότητα και επικοινωνία
               *να αναπτύξουν νέες φιλίες
               *να νιώσουν μεγάλυτερη οικειότητα στον σχολικό χώρο

Μέθοδοι:  επισκέψη στις σχολικές τάξες του σχολικού συγκροτήματος
και στο <σπίτι της γαλήνης>

Γνωστικές περιοχές :Γλώσσα(προφορικός λόγος)

Υλικά:κορνίζες

Αφόρμηση: αφόρμηση θα αποτελέσουν οι κορνίζες που θα
δοθούν ως δώρο

Περιγραφή:  Αφού συγκεντρωθούν τα παιδιά στο νηπιαγωγείο,
μα αφόρμηση τις κορνίζες, θα επισκεφτούμε όλες τις τάξεις
του σχολικού συγκροτήματος ,στις οποίες τα παιδιά θα προσφέρουν
από μία κορνίζα ωε ένδειξη αγάπης , φιλίας, και καλής
γειτνίασης .Εκεί τα παιδιά θα αναπτύξουν διάλογο με τους δασκάλους
και με τους άλλους μαθητές.
Στη συνέχεια θα επισκεφτούμε <το σπίτι της γαληνης> που βρίσκεται στην
εκκλησία για να προσφέρουν και εκεί το δώρο τους.
Θα ακολουθήσει δεκατιανό και παιχνίδι στο προαύλιο της εκκλησίας .
Τέλος, επιστροφή στο νηπιαγωγείο και αναχώρηση των νηπίων.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου