Παρασκευή 4 Μαρτίου 2016

ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ, ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΤΟΥ Π.Θ., 1η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ

Στις 2-3-2016, ημέρα Τετάρτη , υλοποιήθηκε η 1η διδασκαλία της φοιτήτριας κ. Αθανασίας Αρούνη, στην τάξη μας, στη θεματική: ΟΙ ΑΠΟΚΡΗΕΣ
Τα νήπιά μας, απέδειξαν άλλη μια φορά , το πόσο καλά ξέρουν να συνεργάζονται, αφού για να εμψυχώσουν τη φοιτήτρια, ύστερα από πρόταση του νηπίου Αρμέλα, της είπαν το ποίημα της ενδυνάμωσης..






Η Αθανασία, κατά την ώρα των ελεύθερων δράσεων, είχε επικοινωνία με τα νήπια, οπότε πέτυχε και την οικειοποίηση των νηπίων αλλά είχε την ευκαιρία να παρατηρήσει και να αξιολογήσει η ίδια το μαθησιακό προφίλ των νηπίων, μέσα από τις δράσεις τους, οπότε πέρα από τις δικές μου υποστηρικτικές επισημάνσεις , να έχει και την προσωπική της εικόνα, ώστε να μπορεί να την αξιοποιήσει κατάλληλα για τις προτεινόμενες δράσεις της στην τάξη, κατά την εκπαιδευτική διαδικασία.




















Ως αφόρμηση στο θέμα χρησιμοποίησε μία ιστορία στα παιδιά, σχετική με το θέμα, οπότε προκάλεσε το ενδιαφέρον τους μέσα από λόγο και εικόνα και έτσι με τη μαιευτική μέθοδο, ερωτήσεων-απαντήσεων-ερωτήσεων, οδηγήθηκε στη διερεύνηση του θέματος και στην ανάδειξη της πρώτης δράσης.











Η πρώτη δράση ήταν Π/ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ:κατασκευή-διακόσμηση αποκρηάτικης μάσκας.Παρείχε στα νήπια τα κατάλληλα-ποικίλα υλικά, ώστε να μπορέσουν να εκφραστούν δημιουργικά. Η δράση ήταν επιτυχημένη, αφού όλα τα νήπια έφτιαξαν τη μάσκα τους, την οποία την αγάπησαν και δεν ήθελαν να την αποχωριστούν..









Η δεύτερη δράση ήταν Π/ΓΛΩΣΣΑ: Οπτική διάκριση του γράμματος Α, α.
Ως αφόρμηση της παραπάνω δράσης ήταν ένα ποίημα που διάβασε η Αθανασία στα νήπια, το οποίο είχε τίτλο: ΗΡΘΑΝ ΟΙ ΑΠΟΚΡΗΕΣ, το ίδιο το ποίημα δόθηκε στα νήπια , όπου καλούνταν να αναγνωρίσουν και να κυκλώσουν το γράμμα Α.α.
Η τρίτη δράση ήταν Π/ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Κατηγοριοποίηση εικόνων  και σειροθέτησή τους ανά μέγεθος από το μεγαλύτερη στη μικρότερη.












Η Αθανασία και στην ώρα του διαλείμματος είχε επικοινωνία με τα παιδιά, όπου οργανώσαμε όλοι μαζί από κοινού ένα παιγνίδι: Διαγωγνισμός τρεξίματος.





Στο τέλος έγινε η Αξιολόγηση της μέρας μας, από όλα τα εμπλεκόμενα μέλη(φοιτήτρια-νήπια-νηπιαγωγός), όπου όλοι με τον τρόπο μας εκφράσαμε ότι αποδείξαμε όλοι μαζί στην πράξη ότι ήμασταν καλοί συνεργάτες και ότι είχαμε μία όμορφη μέρα...
Κατά την παρατήρησή μου, διέκρινα στην αρχή το δημιουργικό άγχος της φοιτήτριας, το οποίο όμως πολύ σύντομα λειτούργησε μέσα σε ένα αλληλεπιδραστικό περιβάλλον με δυναμική και προοπτική για δημιουργικές δράσεις. Η Αθανασία στην πρώτη της διδασκαλία κατάφερε στην πράξη να φανερώσει ότι της αρέσει να δουλεύει με τα παιδιά, αγαπά τα παιδιά, πολύ βασικά στοιχεία για την προσχολική τάξη αλλά και να αξιοποιήσει  κατάλληλα και παιδαγωγικά το γνωστικό της αντικείμενο, ως Νηπιαγωγός.
Κατά την αποχώρηση των νηπίων, στην πόρτα σύστησα στους γονείς την Αθανασία, ρώτησα τα νήπια αν πέρασαν όμορφα στο σχολείο τους, απάντησαν βέβαια θετικά και ευχαρίστησα-επισήμανα στους γονείς, για άλλη μία φορά την αξία της συνεργασίας, η οποία μας οδηγεί  όλους με αυτοπεποίθηση, στην κατάκτηση της γνώσης, μέσα σε ένα ισότιμο αλληλεπιδραστικό περιβάλλον.
Ένα μπράβο λοιπόν σε όλους μας...!!!


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου