Τρίτη 10 Μαΐου 2016

ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, 2η ΗΜΕΡΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ


ΗΜΕΡΑ 2η      
Θέμα :  Έντομα
Στόχος :
Ο κύκλος ζωής των εντόμων
Γνωστικές περιοχές :
Γλώσσα
Εικαστικά
Μέθοδοι : Συζήτηση, Ερωταπαντήσεις, Επίδειξη- Παρατήρηση, Ατομική εργασία, Ομαδική εργασία.
Υλικά : Εικόνες, βίντεο, φύλλα εργασίας, μολυβια, χαρτόνια, κόλλες, μαρκαδόροι, χαντρες, μάλλινα μπαλάκια (κάμπιες), φασόλια (αυγά), πουγκάκια (χρυσαλλίδες).
Αφόρμηση : Ως αφόρμηση θα χρησιμοποιήσουμε μια εικόνα που παρουσιάζει τον κύκλο ζωης της πεταλουδας. Στη γωνιά παρατήρησης τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να επεξεργαστούν την εικόνα και να τη συζητήσουμε μαζί στην ομαδούλα.

Ανάπτυξη δραστηριότητας:  Στην ομαδούλα επεξεργαζόμαστε κάθε στάδιο του κύκλου ζωής της πεταλουδάς από τα αυγά μέχρι την ολοκληρωμένη μορφή της με τις εξής ερωτήσεις:
Τι πιστεύετε ότι απεικονίζει η εικόνα;
Ποιά μορφή έχει η πεταλούδα σε κάθε στάδιο;
Πως πιστεύετε ότι ονομάζεται το κάθε στάδιο;
Ποιά είναι η σωστή σειρά των σταδίων;
Εξηγούμε στα παιδιά ότι τα ίδια στάδια ακολουθεί κάθε έντομο προκειμένου να φτάσει στην τελική του μορφή και επισημαίνουμε τα στάδια ανάπτυξης του εντόμου:
ΑΥΓΟ
ΚΑΜΠΙΑ
ΧΡΥΣΑΛΛΙΔΑ
ΕΝΤΟΜΟ
και τα επαναλβάνουμε για εμπέδωση.
Αμέσως μετά βαζουμε 3 βίντεο στους μαθητές από την μεταμόρφωση τριών εντόμων που του είναι γνώριμα:
ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ: https://www.youtube.com/watch?v=7AUeM8MbaIk
ΜΕΛΙΣΣΑ: https://www.youtube.com/watch?v=f6mJ7e5YmnE
ΠΑΣΧΑΛΙΤΣΑ: https://www.youtube.com/watch?v=wqddneGYkc4

1η Δραστηριότητα
Μοιράζουμε ένα φύλλο εργασίας στον κάθε μαθητή. Πέντε μαθητές θα έχουν το φύλλο εργασίας με την πεταλούδα, πέντε με τη μέλισσα και πέντε με την πασχαλίτσα. Κάθε παιδί θα αντιστοιχίσει τα στάδια με τον αντίστοιχο αριθμό και θα αντιγράψει τη λέξη από κάτω.













2η Δραστηριότητα
Σ’αυτή τη δραστηριότητα θα χωρίσουμε τα παιδιά σε τρεις ομάδες. Η κάθε ομάδα θα δημιουργήσει τον κύκλο ζωής ενός εντόμου από τα παραπάνω πάνω σε χαρτόνια και με υλικά που θα τους έχουμε ετοιμάσει εμείς.
Το κάθε παιδί στην ομάδα του θα έχει δικές του αρμοδιότητες που θα του έχουμε αναθέσει εμείς. Οι κύκλοι θα δημιουργηθούν απ’τα παιδιά με βάση αυτά που έμαθαν πριν.




















Η Φωτεινή με τα νήπια έπαιξε στο διάλειμμα με τη μπάλα διάφορα παιγνίδια, όπου τα παιδιά διασκέδασαν πάρα πολύ..

















Και η ημέρα μας έκλεισε γιορτάζοντας τα γενέθλια της Κέισι...



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου