ΗΜΕΡΑ 4η(19-5-2016)
Θέμα : Μέσα Συγκοινωνίας
Στόχος :
Κυκλοφοριακή Αγωγή (πεζοί & οχήματα)
Γνωστικές περιοχές :
Γλώσσα
Παιχνίδι μίμησης
Μέθοδοι : Συζήτηση, Ερωταπαντήσεις, Επίδειξη- Παρατήρηση, Ατομική εργασία, Παιχνίδι μίμησης
Υλικά : εικόνες, φύλλα εργασίας, μολύβια, μαρκαδόροι, κιμωλίες.
Αφόρμηση : Ως αφόρμηση μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε καρτέλες με τους φωτεινούς σηματοδότες, ρωτώντας τους μαθητές τι αντιπροσωπεύουν και θα συζήτησουμε οτιδήποτε ξέρουν γι’αυτούς.
Ανάπτυξη Δραστηριότητας : Ξεκινάμε τη δραστηριότητα με συζήτηση και παιχνίδι μίμησης.
Αρχικά, εξετάζουμε παρατηρώντας εικόνες και συζητάμε για την σωστή συμπεριφορά των πεζών στο δρόμο:
Περπατάμε πάντα στο πεζοδρόμιο με τη συνοδεία ενός ενήλικα.
Η θέση μας είναι πάντα από τη μέσα πλευρά του πεζοδρομίου.
Αν θέλουμε να περάσουμε απέναντι περιμένουμε πάντα μπροστά σε διάβαση ή φανάρι.
Όταν στο φανάρι ανάψει το πράσινο ανθρωπάκι κοιτάμε δεξιά κι αριστερά.
Όταν έχουν σταματήσει τα αυτοκίνητα περνάμε πάντα ευθεία στη διάβαση και σταθερό βηματισμό.
Δεν περνάμε ποτέ το δρόμο όταν το ανθρωπάκι στο φανάρι είναι ακόμη κόκκινο.
Αν υπάρχει τροχονόμος, ακολουθούμε τις εντολές του τροχονόμου.
*Μιμούμαστε μέσα στην τάξη τη συμπεριφορά των πεζών.
Έπειτα, εξετάζουμε μία εικόνα και συζητάμε για την σωστή συμπεριφορά των οδηγών και συνοδηγών:
Πάντα, πριν ξεκινήσουμε φοράμε τη ζώνη ασφαλείας.
Τα παιδιά κάθονται πάντα στις πίσω θέσεις.
Ο οδηγός οδηγεί με σταθερή ταχύτητα(ούτε γρήγορα-ούτε βιαστικά).
Παρατηρεί και ακολουθεί πάντα τις εντολές των πινακίδων.
Σταματάει πάντα όταν το φανάρι είναι κόκκινο.
Ξεκινάει πάντα όταν το φανάρι γίνεται πράσινο.
Σταματάει πάντα σε διάβαση που περιμένουν πεζοί και περιμένει να περάσουν απέναντι.
Αν υπάρχει τροχονόμος, ακολουθεί πάντα τις εντολές του τροχονόμου.
Δίνει πάντα προτεραιότητα σε περιπολικά οχήματα και ασθενοφόρα.
*Μιμούμαστε μέσα στην τάξη τη συμπεριφορά των οδηγών.
Τέλος, συζητάμε για τη σωστή συμπεριφορά των ποδηλατών και εξετάζουμε την παρακάτω εικόνα:
Πάντα φοράμε κράνος, επιγονατίδες και επιαγκωνίδες πριν ξεκινήσουμε.
Πηγαίνουμε πάντα από τους ποδηλατόδρομους ή από το δρόμο και πότε πάνω στα πεζοδρόμια.
Ακολουθούμε τους κανόνες κυκλοφορίας των αυτοκινήτων και σταματάμε στο κόκκινο φανάρι και σε διαβάσεις.
Ακολουθούμε τις εντολές των πινακίδων.
Πριν περάσουμε απέναντι κοιτάμε δεξιά κι αριστερά για να βεβαιωθούμε ότι δεν υπάρχουν αυτοκίνητα.
Οδηγούμε το ποδήλατο με μέτρια ταχύτητα και πηγαίνουμε ευθεία
*Μιμούμαστε μέσα στην τάξη τη συμπεριφορά των ποδηλατών.
Δραστηριότητα :1
Δραστηριότητα 2η
Δραστηριότητα 3η
Δραστηριότητα στην αυλή
Παιχνίδι: «Πηγαίνω μόνος μου βόλτα». Χωρίζουμε τα παιδιά σε 4 ομάδες:
Πεζοί
Οδηγοί
Ποδηλάτες
Φανάρια
Τροχονόμος (ένα πρόσωπο)
*Οι ρόλοι θα εναλλάσονται για κάθε ομάδα.
Με κιμωλία σχηματίσουμε στο προαύλιο του σχολείου δρόμους και διαβάσεις. Τοποθετούμε σε συγκεκριμένη θέση τα φανάρια, τα οποία θα αλλάζουν με δική μας εντολή. Οι οδηγοί θα έχουν μπροστά τους κρεμασμένο ένα αυτοκίνητο, ένω οι ποδηλάτες ένα ποδήλατο. Ο τροχονόμος θα έχει μια σφηρίχτρα. Καθώς θα κινείται η κυκλοφορία θα προσπαθούμε σε κάθε γύρω να εφαρμόζουμε την κατάλληλη συμπεριφορά.
Συγχαρητήρια στη Φωτεινή συγχαρητήρια και στα παιδιά που συνεργάστηκαν σήμερα πολύ όμορφα!!!
Θέμα : Μέσα Συγκοινωνίας
Στόχος :
Κυκλοφοριακή Αγωγή (πεζοί & οχήματα)
Γνωστικές περιοχές :
Γλώσσα
Παιχνίδι μίμησης
Μέθοδοι : Συζήτηση, Ερωταπαντήσεις, Επίδειξη- Παρατήρηση, Ατομική εργασία, Παιχνίδι μίμησης
Υλικά : εικόνες, φύλλα εργασίας, μολύβια, μαρκαδόροι, κιμωλίες.
Αφόρμηση : Ως αφόρμηση μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε καρτέλες με τους φωτεινούς σηματοδότες, ρωτώντας τους μαθητές τι αντιπροσωπεύουν και θα συζήτησουμε οτιδήποτε ξέρουν γι’αυτούς.
Ανάπτυξη Δραστηριότητας : Ξεκινάμε τη δραστηριότητα με συζήτηση και παιχνίδι μίμησης.
Αρχικά, εξετάζουμε παρατηρώντας εικόνες και συζητάμε για την σωστή συμπεριφορά των πεζών στο δρόμο:
Περπατάμε πάντα στο πεζοδρόμιο με τη συνοδεία ενός ενήλικα.
Η θέση μας είναι πάντα από τη μέσα πλευρά του πεζοδρομίου.
Αν θέλουμε να περάσουμε απέναντι περιμένουμε πάντα μπροστά σε διάβαση ή φανάρι.
Όταν στο φανάρι ανάψει το πράσινο ανθρωπάκι κοιτάμε δεξιά κι αριστερά.
Όταν έχουν σταματήσει τα αυτοκίνητα περνάμε πάντα ευθεία στη διάβαση και σταθερό βηματισμό.
Δεν περνάμε ποτέ το δρόμο όταν το ανθρωπάκι στο φανάρι είναι ακόμη κόκκινο.
Αν υπάρχει τροχονόμος, ακολουθούμε τις εντολές του τροχονόμου.
*Μιμούμαστε μέσα στην τάξη τη συμπεριφορά των πεζών.
Έπειτα, εξετάζουμε μία εικόνα και συζητάμε για την σωστή συμπεριφορά των οδηγών και συνοδηγών:
Πάντα, πριν ξεκινήσουμε φοράμε τη ζώνη ασφαλείας.
Τα παιδιά κάθονται πάντα στις πίσω θέσεις.
Ο οδηγός οδηγεί με σταθερή ταχύτητα(ούτε γρήγορα-ούτε βιαστικά).
Παρατηρεί και ακολουθεί πάντα τις εντολές των πινακίδων.
Σταματάει πάντα όταν το φανάρι είναι κόκκινο.
Ξεκινάει πάντα όταν το φανάρι γίνεται πράσινο.
Σταματάει πάντα σε διάβαση που περιμένουν πεζοί και περιμένει να περάσουν απέναντι.
Αν υπάρχει τροχονόμος, ακολουθεί πάντα τις εντολές του τροχονόμου.
Δίνει πάντα προτεραιότητα σε περιπολικά οχήματα και ασθενοφόρα.
*Μιμούμαστε μέσα στην τάξη τη συμπεριφορά των οδηγών.
Τέλος, συζητάμε για τη σωστή συμπεριφορά των ποδηλατών και εξετάζουμε την παρακάτω εικόνα:
Πάντα φοράμε κράνος, επιγονατίδες και επιαγκωνίδες πριν ξεκινήσουμε.
Πηγαίνουμε πάντα από τους ποδηλατόδρομους ή από το δρόμο και πότε πάνω στα πεζοδρόμια.
Ακολουθούμε τους κανόνες κυκλοφορίας των αυτοκινήτων και σταματάμε στο κόκκινο φανάρι και σε διαβάσεις.
Ακολουθούμε τις εντολές των πινακίδων.
Πριν περάσουμε απέναντι κοιτάμε δεξιά κι αριστερά για να βεβαιωθούμε ότι δεν υπάρχουν αυτοκίνητα.
Οδηγούμε το ποδήλατο με μέτρια ταχύτητα και πηγαίνουμε ευθεία
*Μιμούμαστε μέσα στην τάξη τη συμπεριφορά των ποδηλατών.
Δραστηριότητα :1
Δραστηριότητα 2η
Δραστηριότητα 3η
Δραστηριότητα στην αυλή
Παιχνίδι: «Πηγαίνω μόνος μου βόλτα». Χωρίζουμε τα παιδιά σε 4 ομάδες:
Πεζοί
Οδηγοί
Ποδηλάτες
Φανάρια
Τροχονόμος (ένα πρόσωπο)
*Οι ρόλοι θα εναλλάσονται για κάθε ομάδα.
Με κιμωλία σχηματίσουμε στο προαύλιο του σχολείου δρόμους και διαβάσεις. Τοποθετούμε σε συγκεκριμένη θέση τα φανάρια, τα οποία θα αλλάζουν με δική μας εντολή. Οι οδηγοί θα έχουν μπροστά τους κρεμασμένο ένα αυτοκίνητο, ένω οι ποδηλάτες ένα ποδήλατο. Ο τροχονόμος θα έχει μια σφηρίχτρα. Καθώς θα κινείται η κυκλοφορία θα προσπαθούμε σε κάθε γύρω να εφαρμόζουμε την κατάλληλη συμπεριφορά.
Συγχαρητήρια στη Φωτεινή συγχαρητήρια και στα παιδιά που συνεργάστηκαν σήμερα πολύ όμορφα!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου