Τετάρτη 11 Μαΐου 2016

ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ 3η ΗΜΕΡΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

ΗΜΕΡΑ 3η
Θέμα :  Έντομα
Στόχος :
Πώς επιδρούν τα έντομα στον άνθρωπο;
Γνωστικές περιοχές :
Γλώσσα
Μαθηματικά
Εικαστικά
Μέθοδοι : Συζήτηση, Ερωταπαντήσεις, Επίδειξη- Παρατήρηση, Ατομική εργασία
Υλικά : χαρτάκια, καρτέλες, κόλλες Α4, χαρτόνι, μαρκαδόροι, μολύβια,
Αφόρμηση : Ως αφόρμηση θα συζητήσουμε με τα παιδιά δικές μας εμπειρίες ή παρατηρήσεις (θετικές ή αρνητικές) με έντομα.
Ανάπτυξη δραστηριότητας: Στη συνέχεια θα μελετήσουμε κάθε έντομο ξεχωριστά από αυτά που υπάρχουν στα καρτελάκια που χρησιμοποιήσαμε σε προηγούμενο μάθημα.

Και αφού τα μελετήσουμε και συζητήσουμε τη επίδραση (θετική/αρνητική) των εντόμων στον άνθρωπο θα τα κατατάξουμε σε τρεις κατηγορίες:
ΧΡΗΣΙΜΑ
ΟΥΤΕ ΧΡΗΣΙΜΑ-ΟΥΤΕ ΕΝΟΧΛΗΤΙΚΑ
ΕΝΟΧΛΗΤΙΚΑ
και θα τα τοποθετήσουμε πρόχειρα πάνω στο χαρτόνι που έχουμε ετοιμάσει με τις τρεις κατηγορίες.







1η Δραστηριότητα
Μετά την κατηγοριοποίηση των εντόμων δημιουργούμε:
ΟΜΑΔΑ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ
ΟΜΑΔΑ ΓΡΑΦΗΣ
ΟΜΑΔΑ ΑΡΙΘΜΗΣΗΣ
Η ομάδα ζωγραφικής θα ζωγραφίσει στα παρακάτω χαρτάκια τα έντομα με βάση τα έτοιμα καρτελάκια που χρησιμοποιήσαμε και στο μάθημα.

Η ομάδα γραφής θα αναλάβει τα ζωγραφισμένα καρτελάκια και θα γράψει πάνω το όνομα του εντόμου.
Έπειτα αφού μαζευτούμε όλοι μαζί το κάθε παιδί με τη σειρά θα αναλάβει να κολλήσει ένα έντομο στην κατάλληλη στήλη.
Μετά την ολοκλήρωση αυτού η ομάδα αρίθμησης θα σημειώσει στο παρακάτω φύλλο εργασίας πόσα είναι όλα τα έντομα, πόσα είναι τα έντομα σε κάθε κατηγορία ξεχωριστά, πόσα είναι τα έντομα στις κατηγορίες ΧΡΗΣΙΜΑ, ΟΥΤΕ ΧΡΗΣΙΜΑ-ΟΥΤΕ ΕΝΟΧΛΗΤΙΚΑ, πόσα είναι τα έντομα στις κατηγορίες ΧΡΗΣΙΜΑ, ΕΝΟΧΛΗΤΙΚΑ, πόσα είναι τα έντομα στις κατηγορίες ΟΥΤΕ ΧΡΗΣΙΜΑ-ΟΥΤΕ ΕΝΟΧΛΗΤΙΚΑ, ΕΝΟΧΛΗΤΙΚΑ.

2η Δραστηριότητα
Τέλος ζητάμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν μια δική τους εμπειρία ή φανταστική ιστορία που περιλαμβάνει αυτούς και κάποιο/α έντομο/α. Κάθε μαθητής ξεχωριστά μας λέει την ιστορία του, τη συζητάμε όλοι μαζί και μετά την ζωγραφίζουν.
π.χ. Φανταζομαι τον εαυτό μου σ’ένα λιβάδι με πεταλούδες.










Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου