Σήμερα τα νήπια συνεργάστηκαν με τη φοιτήτρια Φωτεινή Νικολή, η οποία υλοποιεί την πρώτη της εβδομαδιαία διδασκαλία, στο πλαίσιο της πρακτικής της - πρόγραμμα Μεντόρων Νηπιαγωγών.
Η συνεργασία σχετίζεται με τη θεματική ΤΑ ΕΝΤΟΜΑ, όπου τα νήπια θα έχουν την ευκαιρία να εξερευνήσουν και να μάθουν τον κόσμο των εντόμων, μέσα από διαθεματική προσέγγιση σε διάφορα γνωστικά πεδία.
Η σημερινή μου παρατήρηση ως προς τη διδασκαλία της Φωτεινής, διέκρινε την καλή επικοινωνία που είχε η Φωτεινή με τα παιδιά, παράγοντας βασικός ως προς την αποτελεσματικότητα της καλής συνεργασίας και της υλοποίησης των διδακτικών στόχων. Η ημέρα μας ήταν αρκετά δημιουργική και παραγωγική, τα νήπια εργάστηκαν με ενδιαφέρον και όρεξη,αν και πρώτη μέρα μετά τις διακοπές του Πάσχα,συνθήκη που φανερώνει την καλή προσαρμογή των νηπίων και την αγάπη τους για το
σχολικό περιβάλλον.
ΗΜΕΡΑ 1η
Θέμα : Έντομα
Στόχος :
Γενική συζήτηση για τα έντομα
Ανατομία Εντόμων
Γνωστικές περιοχές :
Γλώσσα
Μαθηματικά
Δημιουργική Εκφραση
Μέθοδοι : Συζήτηση, Ερωταπαντήσεις, Επίδειξη- Παρατήρηση, Ατομική εργασία
Υλικά : Βαλσαμωμένα έντομα, είκονες, μολύβια, φύλλα εργασίας, μαρκαδοροι, βίντεο, καρτέλες, κόλλες Α4.
Αφόρμηση : Τοποθετούμε στη γωνιά παρατήρησεις έντομα σε γυαλί, ώστε να τραβήξουν το ενδιαφέρον των παιδιών και να τα μελετήσουμε μαζί μαζί στη συζήτηση.
Ανάπτυξη δραστηριότητας :
Κοιτώντας όλοι μαζί τα έντομα στο γυαλί ρώταμε τα παιδιά τι βλέπουν. Αν γνώριζουν τι είναι και πού τα συναντάμε.
Συζητάμε για τα έντομα, για τις εμπειρίες που έχουμε βιώσει με ορισμένα απο αυτά. Περιγράφουμε τι είδαμε στην αυλή και τι μας έκανε εντύπωση. Ποιά είναι τα αισθήματα που μας προκαλούν.
Σε πίνακα γράφουμε, όσα έντομα ξέρουμε. Τα παιδιά υπαγορεύουν τα έντομα που γνωρίζουν. Δίπλα σε κάθε έντομο κολλάμε την αντίστοιχη φωτογραφία.
Στη συνέχεια, ρώταμε τι παρατηρούν σχετικά με το σώμα των εντόμων π.χ. φτέρα, πόδια, κεραίες, μεγάλα μάτια κλπ. Και τοποθετούμε το παρακάτω βίντεο που παρουσιάζει στα παιδιά την ανατομία των εντόμων (μέχρι το 02:04).
https://www.youtube.com/watch?v=pWFCU3F1Ndk&nohtml5=False
1η Δραστηριότητα
Μοιράζουμε στα παιδιά ένα φύλλο εργασίας όπου θα αντιγράψουν την κατάλληλη λέξη στο κατάλληλο μέρος του εντόμου. Ρωτάμε τους μαθητές που θα βάλουν κάθε λέξη. Κάνουμε συνεχή επανάληψη και με διαφορετικό μαθητή τη φορά για να βεβαιωθούμε πως όλοι έχουν καταλάβει.
2η Δραστηριότητα
Μετά το πέρας της προηγούμενης δραστηρίοτητας μοιράζουμε στα παιδιά ένα φύλλο εργασίας που συνδέεται με τη γνωστική περιοχή των μαθηματικών. Η αποστολή των παιδιών είναι να συμλπηρώσουν τόσες βούλες όσες αναγράφονται στην πασχαλίτσα.
3η Δραστηριότητα
Τέλος, θα μοιραστεί στα παιδιά ένα καρτελάκι από αυτά που έχουμε κολλήσει στον πίνακα και ο καθένας θα ζωγραφίσει όπως μπορεί το έντομο στο καρτελάκι του. Κάλειται ο μαθητής να σχεδιάσει το έντομο σε μεγαλύτερη μορφή στο χαρτί Α4.
Στο τέλος τα νήπια, με αφόρμηση τον χθεσινό εορτασμό της γιορτής της μητέρας, ζωγράφισαν και εκφράστηκαν για τη μητέρα τους
Η ημέρα μας ήταν πραγματικά όμορφη και δημιουργική..Μπράβο στα παιδιά μπράβο και στη Φωτεινή!!!
Η συνεργασία σχετίζεται με τη θεματική ΤΑ ΕΝΤΟΜΑ, όπου τα νήπια θα έχουν την ευκαιρία να εξερευνήσουν και να μάθουν τον κόσμο των εντόμων, μέσα από διαθεματική προσέγγιση σε διάφορα γνωστικά πεδία.
Η σημερινή μου παρατήρηση ως προς τη διδασκαλία της Φωτεινής, διέκρινε την καλή επικοινωνία που είχε η Φωτεινή με τα παιδιά, παράγοντας βασικός ως προς την αποτελεσματικότητα της καλής συνεργασίας και της υλοποίησης των διδακτικών στόχων. Η ημέρα μας ήταν αρκετά δημιουργική και παραγωγική, τα νήπια εργάστηκαν με ενδιαφέρον και όρεξη,αν και πρώτη μέρα μετά τις διακοπές του Πάσχα,συνθήκη που φανερώνει την καλή προσαρμογή των νηπίων και την αγάπη τους για το
σχολικό περιβάλλον.
ΗΜΕΡΑ 1η
Θέμα : Έντομα
Στόχος :
Γενική συζήτηση για τα έντομα
Ανατομία Εντόμων
Γνωστικές περιοχές :
Γλώσσα
Μαθηματικά
Δημιουργική Εκφραση
Μέθοδοι : Συζήτηση, Ερωταπαντήσεις, Επίδειξη- Παρατήρηση, Ατομική εργασία
Υλικά : Βαλσαμωμένα έντομα, είκονες, μολύβια, φύλλα εργασίας, μαρκαδοροι, βίντεο, καρτέλες, κόλλες Α4.
Αφόρμηση : Τοποθετούμε στη γωνιά παρατήρησεις έντομα σε γυαλί, ώστε να τραβήξουν το ενδιαφέρον των παιδιών και να τα μελετήσουμε μαζί μαζί στη συζήτηση.
Ανάπτυξη δραστηριότητας :
Κοιτώντας όλοι μαζί τα έντομα στο γυαλί ρώταμε τα παιδιά τι βλέπουν. Αν γνώριζουν τι είναι και πού τα συναντάμε.
Συζητάμε για τα έντομα, για τις εμπειρίες που έχουμε βιώσει με ορισμένα απο αυτά. Περιγράφουμε τι είδαμε στην αυλή και τι μας έκανε εντύπωση. Ποιά είναι τα αισθήματα που μας προκαλούν.
Σε πίνακα γράφουμε, όσα έντομα ξέρουμε. Τα παιδιά υπαγορεύουν τα έντομα που γνωρίζουν. Δίπλα σε κάθε έντομο κολλάμε την αντίστοιχη φωτογραφία.
Στη συνέχεια, ρώταμε τι παρατηρούν σχετικά με το σώμα των εντόμων π.χ. φτέρα, πόδια, κεραίες, μεγάλα μάτια κλπ. Και τοποθετούμε το παρακάτω βίντεο που παρουσιάζει στα παιδιά την ανατομία των εντόμων (μέχρι το 02:04).
https://www.youtube.com/watch?v=pWFCU3F1Ndk&nohtml5=False
1η Δραστηριότητα
Μοιράζουμε στα παιδιά ένα φύλλο εργασίας όπου θα αντιγράψουν την κατάλληλη λέξη στο κατάλληλο μέρος του εντόμου. Ρωτάμε τους μαθητές που θα βάλουν κάθε λέξη. Κάνουμε συνεχή επανάληψη και με διαφορετικό μαθητή τη φορά για να βεβαιωθούμε πως όλοι έχουν καταλάβει.
2η Δραστηριότητα
Μετά το πέρας της προηγούμενης δραστηρίοτητας μοιράζουμε στα παιδιά ένα φύλλο εργασίας που συνδέεται με τη γνωστική περιοχή των μαθηματικών. Η αποστολή των παιδιών είναι να συμλπηρώσουν τόσες βούλες όσες αναγράφονται στην πασχαλίτσα.
3η Δραστηριότητα
Τέλος, θα μοιραστεί στα παιδιά ένα καρτελάκι από αυτά που έχουμε κολλήσει στον πίνακα και ο καθένας θα ζωγραφίσει όπως μπορεί το έντομο στο καρτελάκι του. Κάλειται ο μαθητής να σχεδιάσει το έντομο σε μεγαλύτερη μορφή στο χαρτί Α4.
Στο τέλος τα νήπια, με αφόρμηση τον χθεσινό εορτασμό της γιορτής της μητέρας, ζωγράφισαν και εκφράστηκαν για τη μητέρα τους
Η ημέρα μας ήταν πραγματικά όμορφη και δημιουργική..Μπράβο στα παιδιά μπράβο και στη Φωτεινή!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου