Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη
Με τίτλο: “Νηπίων Παιδεία: το πρώτο βήμα στη δημοκρατία”
Υλοποίηση 3ου Εργαστηρίου
Τίτλος:
ΕΣΥ ΚΑΙ ΕΓΩ ΜΑΖΙ
Aρχικά:
Αφήγηση
του παραμυθιού: Σοφία, η αγελαδίτσα τραγουδίστρια. Θίγονται θέματα: ταυτότητας, της ένταξης σε ομάδες,
της αποδοχής, της απόρριψης, της διαφορετικότητας.
Το
παραμύθι θα διαβαστεί έως ένα σημείο και τα παιδιά ανά ομάδες καλούνται να
δώσουν τη δική τους συνέχεια με καταγραφή ηχητικού μηνύματος και καταγραφή της
συνέχειας σε φύλλο εργασίας ζωγραφίζοντας το αντίστοιχο συναίσθημα.
Συνεχίζεται
η αφήγηση του παραμυθιού όπου τα παιδιά μαθαίνουν πως εξελίσσεται η ιστορία.
Τα παιδιά καλούνται σε ομάδες να καταγράψουν με ζωγραφική ή με πάγωμα εικόνων να αποδώσουν πιθανά συναισθήματα που ένοιωσε η Σοφία στην ιστορία(ανά ομάδες)παραλλαγή από την νηπιαγωγό.
Μετά:
Θερμόμετρο
συναισθημάτων: Τα παιδιά δημιουργούν
εξελικτικά το θερμόμετρο συναισθημάτων της Σοφίας(ομαδοσυνεργατική)
Με
εργαλείο το θερμόμετρο συναισθημάτων της Σοφίας τα παιδιά επιχειρηματολογούν με
βάση το παραμύθι για την θέση που πήραν(Συμφωνώ- διαφωνώ) με την
ετεροαξιολόγηση των μαθητών.( φύλλο
εργασίας).παραλλαγή από την νηπιαγωγό.
Επίσης
με σκοπό την ενεργοποίηση της κριτικής σκέψης, τέθηκε από την νηπιαγωγό ερώτημα
προς την ολομέλεια, ποιο συναίσθημα δεν ένοιωσε η Σοφία και σύμφωνα με τα δεδομένα
μας ποιο μήνυμα θα μπορούσαμε να διατυπώσουμε.(παραλλαγή από την νηπιαγωγό).
Καλούνται
να αφαιρέσουν ένα τουβλάκι χωρίς να πέσει ο πύργος.
Ερμηνεύουν και αναδεικνύουν τα οφέλη της διαφορετικότητας.
Αναπτύσσουν δεξιότητες συνεργασίας και
αλληλεγγύης.
Συνδέουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα
λιγότερα προνομιούχα άτομα με επίκαιρα προβλήματα της κοινωνίας όπως: η έλλειψη
στέγης, η αδυναμία πρόσβασης σε δημόσιους χώρους.
Αναγνωρίζουν τον αποκλεισμό και τις διακρίσεις.
Εξοικειώνονται με διαφορετικά φυσικά και φυλετικά
χαρακτηριστικά.
Διαχειρίζονται συγκρουσιακές καταστάσεις.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου