Σάββατο 5 Φεβρουαρίου 2022

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 2ος Θεματικός άξονας (ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ-ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ), Υλοποίηση 6ου Εργαστηρίου(6η εβδομάδα τρεις ώρες

  Ως προς τη Θεματική Ενότητα: Φροντίζω το Περιβάλλον

 Με τίτλο: «Υπεύθυνα παιδιά-Υπερασπιστές των ζώων» Υποθεματική :«Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά»

Σύνδεση με την βασική θεματική: Τα δικαιώματα των ζώων και η αειφορία

6ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ

Τίτλος:Αναλαμβάνουμε δράση




1. Στην ολομέλεια ο/η εκπαιδευτικός θέτει  τον  προβληματισμό:.  «Τι νομίζετε ότι θα μπορούσαμε να κάνουμε  όλοι  εμείς,  για  να υπερασπισθούμε τα δικαιώματα των ζώων εκτροφής;» Με την τεχνική της ιδεοθύελλας οι μαθητές/τριες  αποφασίζουν  να προβούν σε μια καμπάνια με στόχο να ενημερώσουν τους γονείς τους, τους συμμαθητές τους από τη διπλανή τάξη, τους μαθητές/τριες άλλων σχολείων και την τοπική κοινωνία για την υπερεκμετάλλευση των  ζώων  εκτροφής  από  τον άνθρωπο και  να ευαισθητοποιηθούν  ώστε  να μετριάσουν την υπερκατανάλωση των ζωϊκών προϊόντων αλλάζοντας τις διατροφικές τους συνήθειες.






2.Οι μαθητές/τριες χωρίζονται σε ομάδες και η κάθε ομάδα επιλέγει τον  τρόπο  της  ενημέρωσης.




Αποφασίζουν να δημιουργήσουν: α)αφίσα,που θα την κάνουν μετά και ψηφιακή β) ψηφιακή αφίσα, γ) ένα ηχητικό μήνυμα για να το στείλουν στο ραδιοφωνικό σταθμό του τόπου τους.















3.Οι μαθητές/τριες περνούν σε δράση και αποφασίζουν να στείλουν με μειλ ,την άλλη εβδομάδα (7ο εργαστήριο) την αφίσα τους προς τον Δήμο Βόλου,  να κάνουν αφισοκόλληση εκτός του σχολείου, να επισκεφθούν τις δύο  Α τάξεις  των δύο συστεγαζόμενων  Δημοτικών σχολείων, στα συστεγαζόμενα 1ο και 2ο τμήματα του 32ου Ν/Γ Βόλου, όπου θα παρουσιάσουν τις δράσεις των εργαστηρίων τους πετυχαίνοντας έτσι και τον αναστοχασμό τους και θα αφήσουν την αφίσα τους, επίσης θα ακουστεί το μήνυμά τους σε ραδιοφωνική εκπομπή της ΕΡΤ Βόλου όπου θα μιλήσει και η νηπιαγωγός και τέλος θα αναρτήσουν σε χώρο του Δημοτικού με έκθεση όλα τα έργα τους. Επίσης η νηπιαγωγός θα κάνει σχετική ανάρτηση στο face με τις αφίσες των μαθητών. Με όλα τα παραπάνω σκοπεύουν τα παιδιά μας να ακουστούν στην κοινωνία ως υπερασπιστές των ζώων, να την ευαισθητοποιήσουν ώστε να μετριάσουν την υπερεκμετάλλευση των ζώων εκτροφής.(παρέμβαση νηπιαγωγού)

Στο τέλος του εργαστηρίου γίνεται αξιολόγηση από τα ίδια τα παιδιά απαντώντας  σε  ενδεικτικές ερωτήσεις του/της εκπαιδευτικού.

 Προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Οι μαθητές/τριες προβαίνουν σε μια καμπάνια ενημέρωσης των γονέων, των συμμαθητών τους, των μαθητών/τριών άλλων νηπιαγωγείων και της τοπικής κοινωνίας.

Καλλιεργούνται οι εξής δεξιότητες:

  Δεξιότητες μάθησης: Επικοινωνία, συνεργασία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα

  Δεξιότητες Ζωής: Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Υπευθυνότητα, Πολιτειότητα

  Δεξιότητες του νου: Δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη, αναστοχασμός.

  Ψηφιακές δεξιότητες

Αξιολόγηση Αναστοχασμός

 Τα παιδιά ήταν συμμετοχικά, ενεργοποιήθηκαν, αντιλήφθηκαν το πρόβλημα των ζώων εκτροφής κατέθεσαν ιδέες και πήραν τις αποφάσεις τους , με σκοπό να μετριάσουν την υπερεκμετάλλευσή τους από τον άνθρωπο. 

Έτσι με την ενεργοποίηση της δημιουργικής σκέψης οδηγήθηκαν σε δημιουργικές δράσεις αλλά και αποδέκτες: αφίσα, ψηφιακή αφίσα, ηχητικό μήνυμα -δημιουργικά προϊόντα όπου την άλλη εβδομάδα θα διαχύσουν στην τοπική τους κοινωνία, ώστε ως υπερασπιστές των ζώων να πετύχουν τον παραπάνω σκοπό μαζί και με άλλους συνεργάτες φορείς.

Μπράβο στα παιδιά μας!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου