Σάββατο 12 Φεβρουαρίου 2022

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ 3ος Θεματικός άξονας (ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ-ΜΑΡΤΙΟΥ), Υλοποίηση 1ου Εργαστηρίου(1η εβδομάδα τρεις ώρες

 Ως προς την θεματική ενότητα: Ζω καλύτερα – Ευ Ζην

Με τίτλο: : Δεν μαλώνω, δεν μαλώνω, αγκαλιά μεγάλη απλώνω

Δεξιότητες: κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, συνεργασία, επικοινωνία.

Μάθηση μέσω διερεύνησης προβλήματος.

Δεξιότητες του νου.

Δεξιότητες του 21ου αιώνα.

Δεξιότητες ζωής.

Ψηφιακές δεξιότητες.


Διάρκεια: 7 εβδομάδες κατά την περίοδο του Β Τριμήνου(ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ-ΜΑΡΤΙΟΣ 2022)









Σύνδεση με τη βασική θεματική: Αυτομέριμνα- ασφάλεια και πρόληψη, οδική ασφάλεια.

1ο εργαστήριο(1η Εβδομάδα, 3 ώρες)

ΤΙΤΛΟΣ: Συνεργάζομαι και αλληλεπιδρώ.



1η Δραστηριότητα Τα παιδιά γίνονται ζευγαράκια και διαλέγουν έναν φίλο που έχουν καιρό να παίξουν μαζί του. Τα ζευγαράκια δίνουν τα χέρια και λένε τον τίτλο του 3ου Θεματικού άξονα: Δεν μαλώνω, δεν μαλώνω, αγκαλιά μεγάλη απλώνω.(παρέμβαση από τη νηπιαγωγό).































Το κάθε ζευγαράκι μοιράζετε ένα χαρτί και ο καθένας ζωγραφίζει τον φίλο του. Η αλληλεπίδραση αρχίζει όταν συνεργάζονται για να ζωγραφίσουν στο ίδιο χαρτί. Κόβουν τις φιγούρες και ζητάμε τα ζευγαράκια να βρουν ένα άλλο ζευγάρι, να γίνουν τετράδα. Κολλάνε τις φιγούρες σε ένα μεγάλο χαρτί και κάθε περιγράφει-συστήνει παιδί το φίλο του στην τετράδα. Στη συνέχεια περνάει ο εκπαιδευτικός από όλους τους κύκλους και γράφει σε ένα χαρτί τα πιο σημαντικά πράγματα που ακούστηκαν στη κάθε τετράδα. Κατόπιν, η κάθε τετράδα βρίσκει ένα όνομα που της ταιριάζει, το γράφουμε σε ένα χαρτί και ζητάμε από την κάθε τετράδα να κάνουν όλοι μαζί μια ζωγραφιά που να ταιριάζει με την ομάδα τους. Τελος, γυρίζουν τα παιδιά στην ολομέλεια και ορίζουν έναν εκπρόσωπο που θα μας πει το όνομα της ομάδας και θα μας περιγράψει τη ζωγραφιά. 



2η Δραστηριότητα

Αρχικά διερευνούμε προϋπάρχουσες αναπαραστάσεις σχετικά με το φαινόμενο με σκοπό να προσδιοριστούν πιθανές παρανοήσεις και να σχεδιαστούν κατάλληλες πρακτικές για το μετασχηματισμό τους. Με καταιγισμό ιδεών καταγράφουμε στον πίνακα ότι μας λένε τα παιδιά για τη λέξη βία - εκφοβισμός Χρησιμοποιούμε εποπτικό υλικό με εικόνες από τις τρεις μορφές της βίας (λεκτική, σωματική και κοινωνική απομόνωση, (ηλεκτρονικό υλικό) και διερευνούμε τις πρότερες γνώσεις των παιδιών για το θέμα της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού.






3η Δραστηριότητα

Ζητάμε από τα παιδιά να μας πουν για το αν υπάρχει στο σχολείο τους κάτι ανάλογο ή αν τους έχει συμβεί κάπου αλλού(εμπειρίες εκφοβισμού), τι ένιωσαν, πως αντέδρασαν κ.λ.π.



προσδοκώμενα μαθησιακά αποτελέσματα


Να αποκτήσουν θετική αυτοεικόνα, να βελτιώσουν την αυτοαντίληψή τους, και τις σχέσεις τους με τους συμμαθητές τους.

Να συνεργάζονται, να δουλεύουν ομαδικά, να συζητάνε, να σκέφτονται ομαδικά, να ανταλλάσσουν σκέψεις και ιδέες, να επικοινωνούν.

Να αναγνωρίσουν το φαινόμενο της ενδοσχολικής βίας.

Να αναγνωρίσουν τις διάφορες μορφές της (λεκτική, σωματική, ηλεκτρονική, κοινωνική).

Να αναπτύξουν ενσυναίσθηση για τον θύτη και το θύμα. 

Αξιολόγηση Αναστοχασμός: Τα παιδιά κατάφεραν να ενεργοποιηθούν με αυτοπεποίθηση, να εκφραστούν δημιουργικά με ομαδοσυνεργατικό τρόπο, να αλληλοεπιδράσουν ανταλλάσσοντας απόψεις. Μέσα από παρατήρηση εικόνων και βίντεο μπόρεσαν να αναγνωρίσουν σκηνές ενδοσχολικής βίας καθώς και τις διάφορες μορφές της. Κατανόησαν τους ρόλους θύματος και θύτη με ενσυναίσθηση.

Μπράβο στα παιδιά μας!!



Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ

Ζούζουλα Αικατερίνη

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου