Ως προς τη Θεματική Ενότητα: Φροντίζω το Περιβάλλον
Με τίτλο: «Υπεύθυνα παιδιά-Υπερασπιστές των ζώων» Υποθεματική :«Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά»
Σύνδεση με την βασική θεματική: Τα δικαιώματα των ζώων και η αειφορία
7ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Εβδομάδα διάχυσης-Αξιολόγηση Αναστοχασμός
Δραστηριότητες εντός σχολείου
1. Συζήτηση στην ολομέλεια και δημιουργία του τελικού εννοιολογικού χάρτη με στόχο την καταγραφή και τεκμηρίωση της νεοαποκτηθείσας γνώσης των παιδιών. Η σύγκριση των εννοιολογικών χαρτών (αρχικών και τελικού) κινητοποιούν τις μεταγνωστικές διεργασίες μέσω του αναστοχασμού. Οι μαθητές/τριες αναστοχάζονται σχετικά με την πορεία της διαδικασία της μάθησης τους, τον εμπλουτισμό των πρότερων γνώσεων τους και αξιολογούν τη συνεισφορά τους στη μαθησιακή διαδικασία. . Αξιοποιούμε τη ρουτίνα σκέψης: «Τότε Νόμισα – Τώρα ξέρω»
2. Οι μαθητές/τριες οργανώνουν μια έκθεση των ατομικών και ομαδικών τους εργασιών στο χώρο των συστεγαζόμενων Δημοτικών σχολείων, ώστε όλοι οι μαθητές της σχολικής μας κοινότητας να μπορούν να δουν αλλά και να πληροφορηθούν με γνώσεις από το εργαστήριό μας (παρέμβαση νηπιαγωγού)
3. Οι μαθητές/τριες αναστοχάζονται επί της διαδικασίας. Γίνεται συζήτηση στην ολομέλεια για όλα αυτά που μάθαμε στα εργαστήρια και έπειτα κάνουμε επίσκεψη στην Α τάξη του 29ου Δημ.Σχολείου -18ου Δημοτικού. όπου οι μαθητές κάνουν παρουσίαση των εργαστηρίων μας και τα αποτελέσματα της όλης δράσης(τελικά προιόντα, μηνύματα,συμπεράσματα κ.λ.π.),πετυχαίνοντας ακόμα καλύτερα τον αναστοχασμό τους, προσφέρουν την αφίσα τους.
4.Προσφέρουν την αφίσα τους στην Διευθύντρια του 18ου Δημοτικού σχολείου.
5. Η έκθεση του εργαστηρίου για τους γονείς υλοποιήθηκε στο πίσω μέρος της μικρής μας αυλής.
6.Αυτή την εβδομάδα διάχυσης,σε συνεργασία με διάφορους φορείς:στάλθηκε η αφίσα μας με μέιλ στον Δήμο Βόλου για να την αναρτήσει στο κτίριο του Δήμου, στείλαμε το ηχητικό μας μήνυμα στον ραδιοφωνικό σταθμό της ΕΡΤ Βόλου και βγήκαμε ζωντανά στην εκπομπή, που υλοποιήθηκε στις 112/2022 και ώρα 7.45π.μ., όπου η νηπιαγωγός μίλησε για το συγκεκριμένο εργαστήριο των μαθητών -ακούστηκε το ηχητικό μήνυμά τους και γονείς-παιδιά άκουγαν την εκπομπή από το σπίτι, πριν έρθουν στο σχολείο ώστε με τον ερχομό τους στο σχολείο να προκληθεί σχετική συζήτηση-αξιολόγηση στην τάξη.
Εξωσχολική δραστηριότητα:
Οι μαθητές κολλούν τις αφίσες τους σε μαγαζιά της γειτονιάς τους.
Προσδοκώμενα αποτελέσματα
Οι μαθητές/τριες αναστοχάζονται επί της διαδικασίας και διαχέουν το πρόγραμμα στη σχολική τους κοινότητα και δίνουν με την αφίσα τους το μήνυμα στην τοπική τους κοινωνία.
Καλλιέργούνται οι εξής δεξιοτήτες:
Δεξιότητες μάθησης: Επικοινωνία, κριτική σκέψη, δημιουργικότητα
Δεξιότητες Ζωής: Κοινωνικές δεξιότητες, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Υπευθυνότητα
Δεξιότητες του νου: Δημιουργική, παραγωγική, ολιστική σκέψη, ρουτίνες σκέψης, αναστοχασμός.
Αξιολόγηση Αναστοχασμός
Οι μαθητές έκαναν τον αναστοχασμό τους με παραγωγικό τρόπο, κατάφεραν να υλοποιήσουν τις προγραμματισμένες προτάσεις τους για δράση εντός και εκτός σχολείου πετυχαίνοντας ως υπεύθυνα παιδιά και ενεργοί πολίτες με δημιουργική σκέψη και βιωματικό τρόπο, να συνεισφέρουν στη μετρίαση της υπερεκμετάλευσης των ζώων εκτροφής από τον άνθρωπο.
Η ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ
Ζούζουλα Αικατερίνη
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου