Κατά τη δεύτερη εβδομάδα, από τις 18-4-2016 έως 22-4-2016, τα νήπια συνεργάστηκαν με τη Γιώτα, στη θεματική: ΤΟ ΠΑΣΧΑ.
Η προσέγγιση ήταν διαθεματική, συμβατή με το Α.Π., με διδακτικούς στόχους σε διάφορα γνωστικά πεδία: Π/ΓΛΩΣΣΑ, Π/ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, Π/ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ και Π/ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΉ ΕΚΦΡΑΣΗ, μέσα σε ένα κλίμα κοινωνικής αμοιβαιότητας και κατάλληλης παιδαγωγικής ατμόσφαιρας με δημιουργική και αποτελεσματική ενασχόληση των νηπίων.
Ως μέντορας της φοιτήτριας, αξιολογώντας την όλη συνεργασία της με την σχολική μας κοινότητα, αναγνωρίζω ότι η κ. Γιώτα Κουτσιούκη είναι μία καλή νηπιαγωγός που είναι σε θέση να αξιοποιεί κατάλληλα και αποτελεσματικά το θεωρητικό πλαίσιο των σπουδών με την πρακτική στην προσχολική τάξη, αγαπά τα παιδιά, με αναπτυγμένες επικοινωνιακές δεξιότητες και έξυπνες-ευέλικτες μεθοδολογικές προσεγγίσεις κατά τη διαδικασία της διδασκαλίας.
1η Ημέρα 18/04/16
Θέμα : Πάσχα
Στόχος : Να μάθουν τα παιδιά για την γιορτή του Πάσχα και τα έθιμα.
Αφόρμηση : Αφόρμηση θα αποτελέσει η κυρία Σαρακοστή και τα πόδια που κόβουμε όσο πλησιάζουμε στο Πάσχα.
Γνωστικές περιοχές : Μαθηματικά, Γλώσσα, Εικαστικά
Μέθοδοι : Διάλογος, ερωτοαποκρίσεις, ατομική εργασία
Υλικά : Εικόνες, μαρκαδόροι
Ανάπτυξη δραστηριότητας :
Η μέρα μας ξεκινάει συζητώντας με τα παιδιά για το Πάσχα που πλησιάζει όσο προχωράνε οι βδομάδες και όσο κόβουμε τα ποδια της κυριας Σαρακοστης. Ρωτάμε τα παιδιά για το αν θυμούνται πράγματα που κάνουν στο σπίτι τους το Πάσχα, φαγητα, γλυκά τι λαμπάδες περιμένουν κλπ.
Στη συνέχεια βλέπουμε όλοι μάζι τις εικόνες που απεικονίζουν στιγμές του Πάσχα και συζητάμε για τα ιστορικά γεγονότα σχετικά με τον Χριστό και την Ανάσταση.
Π.χ.
1η Δραστηριότητα- Γλώσσα
Μοιράζουμε στα παιδιά τα παρακάτω φύλλα εργασίας και τα μοιράζουμε ανάλογα με τις δυνατότητες και το ενδιαφέρον των παιδιών.
Στο πρώτο φύλλο εργασίας τα παιδιά βλέποντας τις λέξεις τις αντιστοιχίζουν με τις ίδιες που βρίσκονται στην απέναντι στήλη και στη συνέχεια χρωματίζουν όπως θέλουν τις εικόνες.
Στο δεύτερο φύλλο εργασίας τα παιδιά αντιγράφουν τις σχετικες με το Πάσχα λέξεις στα κουτάκια που υπάρχουν και στη συνέχεια χρωματίζουν τις εικόνες αν το θέλουν.
Η προσέγγιση ήταν διαθεματική, συμβατή με το Α.Π., με διδακτικούς στόχους σε διάφορα γνωστικά πεδία: Π/ΓΛΩΣΣΑ, Π/ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ, Π/ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ και Π/ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΉ ΕΚΦΡΑΣΗ, μέσα σε ένα κλίμα κοινωνικής αμοιβαιότητας και κατάλληλης παιδαγωγικής ατμόσφαιρας με δημιουργική και αποτελεσματική ενασχόληση των νηπίων.
Ως μέντορας της φοιτήτριας, αξιολογώντας την όλη συνεργασία της με την σχολική μας κοινότητα, αναγνωρίζω ότι η κ. Γιώτα Κουτσιούκη είναι μία καλή νηπιαγωγός που είναι σε θέση να αξιοποιεί κατάλληλα και αποτελεσματικά το θεωρητικό πλαίσιο των σπουδών με την πρακτική στην προσχολική τάξη, αγαπά τα παιδιά, με αναπτυγμένες επικοινωνιακές δεξιότητες και έξυπνες-ευέλικτες μεθοδολογικές προσεγγίσεις κατά τη διαδικασία της διδασκαλίας.
1η Ημέρα 18/04/16
Θέμα : Πάσχα
Στόχος : Να μάθουν τα παιδιά για την γιορτή του Πάσχα και τα έθιμα.
Αφόρμηση : Αφόρμηση θα αποτελέσει η κυρία Σαρακοστή και τα πόδια που κόβουμε όσο πλησιάζουμε στο Πάσχα.
Γνωστικές περιοχές : Μαθηματικά, Γλώσσα, Εικαστικά
Μέθοδοι : Διάλογος, ερωτοαποκρίσεις, ατομική εργασία
Υλικά : Εικόνες, μαρκαδόροι
Ανάπτυξη δραστηριότητας :
Η μέρα μας ξεκινάει συζητώντας με τα παιδιά για το Πάσχα που πλησιάζει όσο προχωράνε οι βδομάδες και όσο κόβουμε τα ποδια της κυριας Σαρακοστης. Ρωτάμε τα παιδιά για το αν θυμούνται πράγματα που κάνουν στο σπίτι τους το Πάσχα, φαγητα, γλυκά τι λαμπάδες περιμένουν κλπ.
Στη συνέχεια βλέπουμε όλοι μάζι τις εικόνες που απεικονίζουν στιγμές του Πάσχα και συζητάμε για τα ιστορικά γεγονότα σχετικά με τον Χριστό και την Ανάσταση.
Π.χ.
1η Δραστηριότητα- Γλώσσα
Μοιράζουμε στα παιδιά τα παρακάτω φύλλα εργασίας και τα μοιράζουμε ανάλογα με τις δυνατότητες και το ενδιαφέρον των παιδιών.
Στο πρώτο φύλλο εργασίας τα παιδιά βλέποντας τις λέξεις τις αντιστοιχίζουν με τις ίδιες που βρίσκονται στην απέναντι στήλη και στη συνέχεια χρωματίζουν όπως θέλουν τις εικόνες.
Στο δεύτερο φύλλο εργασίας τα παιδιά αντιγράφουν τις σχετικες με το Πάσχα λέξεις στα κουτάκια που υπάρχουν και στη συνέχεια χρωματίζουν τις εικόνες αν το θέλουν.
Μοιράζουμε στα παιδιά το παρακάτω φύλλο εργασίας και συζητάμε όλοι μαζί προκειμένου να καταλάβουν όλοι για το τι πρέπει να κάνουν. Ζητάμε την γνώμη των παιδιών για το ποιά είναι η απάντηση σε κάθε περίπτωση ώστε κάθε παιδί να ξέρει ποιό είναι το σωστό.
3η Δραστηριότητα - Δημιουργική έκφραση
2η Ημέρα 19/04/16
Θέμα : Πάσχα
Στόχος : Να μάθουν τα παιδιά για την γιορτή του Πάσχα και τα έθιμα.
Αφόρμηση : Χρησιμοποιούμε τη συζήτηση που κάναμε με τα παιδιά την προηγούμενη μέρα.
Γνωστικές περιοχές : Μαθηματικά, Γλώσσα, Εικαστικά
Μέθοδοι : Διάλογος, ερωτοαποκρίσεις, ατομική εργασία
Υλικά : Εικόνες, μαρκαδόροι, λευκά χαρτόνια κανσον, πλαστικά πιάτα, συρραπτικό, κόλλες, ψαλίδια , χαρτί γκοφρέ
Ανάπτυξη δραστηριότητας :
Συνεχίζουμε με τα παιδιά την συζήτηση για τα έθιμα του Πάσχα που ξεκινήσαμε την προηγούμενη μέρα. Αναφέρουμε τα πασχαλινά αβγά, τα τσουρέκια, τις λαμπάδες που ανάβουμε το βράδυ της Ανάστασης και επικεντρωνόμαστε στις εμπειρίες και τις απαντήσεις των παιδιών, δείχνοντας παράλληλα ανάλογες εικόνες.
1η Δραστηριότητα- Γλώσσα
Μοιράζουμε στα παιδιά ένα φύλλο εργασίας και ζητάμε να μας πουν τι βλέπουν στις εικόνες. Έπειτα διαβάζουμε τις λέξεις και εξηγούμε στα παιδιά σε ποιά κουτάκια πρέπει να γραφτεί η κάθε λέξη .
2η Δραστηριότητα- Μαθηματικά
3η Δραστηριότητα- Εικαστικά
Μετά το διάλειμμα ετοιμαζόμαστε να φτιάξουμε με τα παιδιά πασχαλινά καλαθάκια με βάση πλαστικά πιάτα για να βάλουν μέσα τα κόκκινα αβγά τους.
Αρχικά χαράζουμε τα πίατα των παιδιών με έναν χάρακα
Έπειτα με βάση το πατρόν κόβουμε σε χαρτόνια τα μέρη της κότας που θα κολλήσουν τα παιδιά πάνω στις βάσεις από τα καλαθάκια τους.
3η Ημέρα 20/04/2016
Θέμα : Πάσχα
Στόχος : Να μάθουν τα παιδιά για την γιορτή του Πάσχα και τα έθιμα.
Μέθοδοι : Διάλογος, ερωτοαποκρίσεις, ατομική εργασία
Υλικά : Μαρκαδοροι, μολύβια
Ανάπτυξη δραστηριότητας :
1η Δραστηριότητα -Γλώσσα
Μοιράζουμε στα παιδιά ένα κρυπτόλεξο και τους ζητάμε να βρουν και να σημειώσουν με μια γραμμή τις λέξεις που αναγράφονται.
3η Δραστηριότητα- Δημιουργική Εκφραση
Μετά το διάλειμμα συζητάμε με τα παιδιά για τις διακοπές του Πάσχα. Ρωτάμε ένα ένα να μας πει τι θέλει να κάνει τις μέρες που δεν θα έχει σχολείο, πως φαντάζεται ότι θέλει να περάσει τις διακοπές του.
Στη συνέχεια ζητάμε από τα παιδιά να μας ζωγραφίσουν μια εικόνα με τίτλο ‘’ Οι διακοπές του Πάσχα’’ για το πως φαντάζονται τις διακοπες τους και το τι θα ήθελαν να κάνουν.
Τέλος ζητάμε από τα παιδιά να μας φέρουν για την επόμενη ημέρα δύο αβγά βρασμένα για να τα ζωγραφίσουν με πασχαλινά σχέδια
4η Ημέρα 21/04/2016
Θέμα : Πάσχα
Στόχος : Να μάθουν τα παιδιά για την γιορτή του Πάσχα και τα έθιμα.
Αφόρμηση : Χρησιμοποιούμε τα αβγά που ζητήσαμε από τα παιδιά να φέρουν την προηγούμενη μέρα.
Γνωστικές περιοχές : Γλώσσα, Εικαστικά
Μέθοδοι : Διάλογος, ατομική εργασία
Ανάπτυξη δραστηριότητας :
Σε συνεννόηση με Ιερέα και σε συνεργασία με το 32ο νηπιαγωγείο θα προηγηθεί ομιλία σχετικά με την θρησκευτική προσέγγιση της γιορτής του Πάσχα.
1η Δραστηριότητα- Εικαστικά
Ως τελευταία δραστηριότητα για το Πάσχα θα φτιάξουμε κάρτες με ευχές.
Δίνουμε στα παιδιά να κόψουν σε χαρτόνια ανοιχτόχρωμα το πατρόν ενός αβγού.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου