Πέμπτη 7 Απριλίου 2016

ΣΧΟΛΗ ΓΟΝΕΩΝ ΑΓ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ

Χθες, στις 7-4-2016 και ώρα 7.00, υλοποιήθηκε στο Πνευματικό Κέντρο των Αγ. Αναργύρων, η ομιλία της νηπιαγωγού κ. Αικατερίνης Ζούζουλα με θέμα: ΠΑΙΔΙ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ, ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΧΩΡΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ.








ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Ο χώρος και ο χρόνος είναι σημαντικές έννοιες στη ζωή του ανθρώπου, καθώς συνδέονται με την ανθρώπινη ύπαρξη και την πορεία της.
Στο μεγάλο οικοδόμημα, του χώρου-χρόνου, ο κάθε άνθρωπος πορεύεται διαγράφοντας μία εξελικτική πορεία, από τη γέννησή του, με ενέργειες και πράξεις, οι οποίες ορίζουν το κοινωνικο-οικονομικό, ιστορικό γίγνεσθαι, τον Πολιτισμό, που βοηθά το άτομο να αναγνωρίσει και να ανακαλύψει την ίδια του την ταυτότητα δια μέσου ενός περιβάλλοντος ταυτότητας-ετερότητας.
Η έννοια του Χωρόχρονου, κατακτάται δύσκολα και σταδιακά από τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας.
Στα Αναλυτικά Προγράμματα της προσχολικής-πρωτοσχολικής ηλικίας, οι χωροχρονικές έννοιες αποτελούν, ένα σημαντικό πεδίο γνώσης, το οποίο το σχολείο φροντιζει με παιδαγωγικές μεθόδους-προσεγγίσεις να κατακτήσουν οι μαθητές, ώστε να υποστηριχθούν κατάλληλα για την μετέπειτα εξελικτική πορεία της ζωής τους.
Βασικός σκοπός της εισήγησής μου είναι να επισημάνω το βασικό ρόλο αλλά και την ευθύνη της οικογένειας ως προς την αρτιότερη φροντίδα για τα παιδιά της  αλλά και ταυτόχρονα ως νηπιαγωγός να εμπλουτίσω και να ενδυναμώσω τη γνώση του κάθε γονέα ως προς τον παραπάνω ρόλο του.




Α. ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ: ΜΕΘΟΔΟΙ- ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Επομένως θα αναφερθώ σε τρόπους και προτάσεις, που θα διευκολύνουν τους γονείς να αξιοποιήσουν κατάλληλα το χώρο- χρόνο, στο σπίτι αλλά και στο ευρύτερο περιβάλλον, ώστε να συμβάλλουν διαπαιδαγώγηση - ανάπτυξητων παιδιών, πετυχαίνοντας έτσι την εγκάρσια σχέση του ρόλου της Οικογένειας και του ρόλου του Σχολείου, οι οποίοι, ως θεσμοί έχουν βασικό σκοπό τους, την ισόπλευρη-ολόπλευρη γνωστική, ψυχοκοινωνική και δημιουργική ανάπτυξη των παιδιών, μέσα σε ένα αλληλεπιδραστικό περιβάλλον μάθησης.

ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΚΑΙ ΙΣΟΤΙΜΗ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ

  • οργάνωση και διαχείριση του χώρου Παιδικό Δωμάτιο(έπιπλα-παιγνίδια κ.λ.π.)
  • οργάνωση και διαχείριση των καθημερινών δράσεων του σπιτιού(μαγείρεμα-καθαριότητα, κ.λ.π.)
  • οργάνωση και διαχείριση του Ποιοτικού -Δημιουργικού χρόνου με το παιδί εντός-εκτός σπιτιού(συνεργατικές δράσεις των μελών(ψώνια,διάφορες πληρωμές κ.λ.π.), αξιοποίηση εκδρομών-διακοπών, επίλυση προβλημάτων που μπορεί να προκύπτουν(κοινωνικο-οικονομικά προβλήματα).

Β. ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ
Παρουσίαση από νήπιο-μητέρα της τάξης μας, δράσεων στο σπίτι που φανερώνει την αξιοποίηση του χώρου και του χρόνου, εκτός σχολείου και που ενδυναμώνει την εξελικτική πρόοδο του παιδιού.



















Η Αγγελική παρουσίασε και συνεργατικές οικογενειακές δράσεις άλλων συμμαθητών της..














Ο παραπάνω σχεδιασμός της εισήγησής μου οδήγησε στην ανάγκη να οριστεί το ΤΙ  ΑΥΡΙΑΝΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ επιζητούμε και  σε μία όμορφη διαντίδραση με τους γονείς, κατά την οποία διατυπώθηκαν όμορφες, οικονομικές και έξυπνες Τεχνικές-Στρατηγικές, οι οποίες εκπληρώνουν με αποτελεσματικό και ουσιαστικό τρόπο, τις ισότιμες σχέσεις και  ρόλους των μελών της οικογένειας, οικοδομώντας και προετοιμάζοντας συγχρόνως τα παιδιά σε υπεύθυνους και ικανούς αυριανούς πολίτες της τοπικής μας κοινωνίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου