Στις 31-3-2016, η Αθανασία ύστερα από συνεννόηση με τη
μέντορά της, συνέδεσε το θέμα της γειτονιάς με το σπίτι της Αγάπης, που ήδη
έχουν δημιουργήσει τα νήπια, στο πρόγραμμα Αγωγής Υγείας-Κοινωνικό Σχολείο, το
οποίο εντάσσεται στη θεματική: ΠΡΩΙΜΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Ενεργοποιήθηκε το Σπίτι της Αγάπης, στην τάξη, όπου εκεί
έγινε η συζήτηση για τις κοινωνικές σχέσεις των γειτόνων, ποιός είναι καλός
γείτονας, η σημασία και η αξία της καλής γειτνίασης.
Υλοποιήθηκαν παιγνίδια ρόλων: οι Γείτονες, στην αίθουσα
πολλαπλών χρήσεων των συστεγαζόμενων Δημοτικών Σχολείων, όπου τα νήπια είχαν
την ευκαιρία να εκφραστούν και να εκφράσουν τα συναισθήματά τους, μέσα και γύρω
από το Σπίτι της Αγάπης, συμβολίζοντας τον χώρο του σπιτιού , ως χώρο που
φιλοξενεί όλους τους γείτονες με Αγάπη, συνεργασία, αναγνώριση, αποδοχή, φιλία,
στήριξη κ.λ.π., λέξεις που είναι γραμμένες στην πορτούλα του σπιτιού.
Κατόπιν η Αθανασία δημιούργησε μία κατάσταση προβληματισμού
στους μαθητές σε σχέση με την σχολική κοινότητα και το Σπίτι της
Γαλήνης(εσωτερικοί γείτονες-εξωτερικοί γείτονες): Πώς μπορούμε να αποδείξουμε
στην πράξη ότι είμαστε καλοί γείτονες, όπου τα νήπια εξέφρασαν διάφορες
προτάσεις, από τις οποίες προέκυψε η έννοιας της προσφοράς και του δώρου.
Ως προς το δώρο η Αθανασία πρότεινε να προσφέρουν οι μαθητές
κάτι που έχουν δημιουργήσει οι ίδιοι όλοι μαζί με πολύ Αγάπη, εκεί τα παιδιά
είπαν το Σπίτι της Αγάπης και η Νάσια τους πρότεινε να αναπαραχθεί και να
δημιουργηθεί ένα καδράκι με το δικό τους Σπίτι της Αγάπης, όπου θα το προσφέρουν με πολύ αγάπη στους γείτονές
τους, αποδεικνύοντας πόσο καλοί γείτονες
είναι στην πράξη. Τα νήπια είπαν με ενθουσιασμό ναι και την ίδια τους την
πράξη, με δημιουργική έκφραση την ζωγράφισαν μετά επιστρέφοντας στην τάξη τους.
Εδώ για την υλοποίηση του δώρου συνέβαλλαν και συνεργάτες γονείς,
ώστε να προλάβουμε να δημιουργηθούν τα
καδράκια, αναδεικνύοντας για άλλη μία φορά την αξία των γονέων στην
εκπαιδευτική διαδικασία.
Μέσα από την παραπάνω διαδικασία, προέκυψε και ο
προγραμματισμός της επόμενης ημέρας που ως βασικό σκοπό έχει να μεταφερθεί το
Σπίτι της Αγάπης σε όλες τις τάξεις του Ενιαίου Σχολικού συγκροτήματος και στο
Σπίτι της Γαλήνης, ως δώρο που εκφράζει την Αγάπη των νηπίων, δώρο που κρύβει
ένα όμορφο μυστικό στην όλη γειτονιά μας, ό,τι ότι άσχημο και αν μας συμβαίνει,
μέσα στο σπίτι της Αγάπης, το επιλύουμε με ασφάλεια και μεταμορφώνονται όλα τα
άσχημα σε όμορφα!!!
Στις 1-4-2016, είχαμε μία όμορφη ημέρα, η προσχολική τάξη,
έγινε κινητική αφού επισκέφτηκε όλες τις τάξεις της ενιαίας σχολικής κοινότητας
και το Σπίτι της Γαλήνης, προσφέροντας το δώρο της, όπου κατά την επίσκεψη
αναπτύχθηκαν όμορφα συναισθήματα στη γειτονιά, σε
μαθητές-εκπαιδευκούς-γονείς-επιτρόπους της ενορίας μας.
Ναι!!! τα νήπια απέδειξαν στην πράξη, ότι είναι καλοί
γείτονες και επειδή ότι δίνεις παίρνεις, ως αυριανοί μαθητές της επόμενης
βαθμίδας, σε όποια τάξη κι αν βρεθούν θα αντικρύζουν με χαρά το δώρο τους…αφού
το καδράκι τους, έπειτα από συνεννόηση με το Σύλλογο διδασκόντων, θα παραμείνει
μόνιμα, υπενθυμίζοντας σε όλους την όμορφη αυτή δράση των νηπίων!!!!
Τα νήπια αφού έπαιξαν έξω από το Ναό της ενορίας μας,
επέστρεψαν με χαρά στην τάξη τους, όπου μαζί με τη Νάσια, έκαναν την Αξιολόγηση
της ημέρας αλλά και όλης της συνεργασίας τους , η Νάσια πρόσφερε και η ίδια ένα
συμβολικό δωράκι στους μαθητές, ως ένδειξη ευχαρίστησης για την όλη συνεργασία.
Τα νήπια με αγκαλιές αποχαιρέτισαν τη Νάσια και αργότερα την
ώρα της αποχώρησης των νηπίων, η Νάσια ευχαρίστησε τους γονείς των νηπίων για
τη στήριξή τους και τη συνεργασία τους κατά την υλοποίηση της ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ
ΑΣΚΗΣΗΣ.
Αξιολογώντας την περίοδο της Πρακτικής άσκησης της Νάσιας
και την όλη μας συνεργασία, πιστεύω ότι η Νάσια ήταν ένας καλός συνεργάτης και θα είναι μία καλή αυριανή συνάδελφος, αφού διέκρινα ότι αγαπά τα παιδιά και ότι
μπορεί να οργανώνει κατάλληλα τον εκπαιδευτικό της σχεδιασμό προς όφελος των
μαθητών.
Επίσης μέσα από το
πρόγραμμα Μεντόρων της Πρακτικής που υλοποιείται, με την υποστήριξη της
Καθηγήτριας κ. Καφένιας Μπότσογλου, η οποία ενισχύει και διευκολύνει σύγχρονες
και καινοτόμες εκπαιδευτικές δράσεις-συνεργασίες, μας δίνεται η ευκαιρία να
αποδείξουμε ότι όλοι μαζί μπορούμε καλύτερα να προετοιμάσουμε και να
αποδομήσουμε στάσεις και αντιλήψεις όλων των εμπλεκόμενων μελών στο χώρο της
Παιδαγωγικής επιστήμης, μέσα σε ένα
διαρκές αλληλεπιδραστικό περιβάλλον μάθησης, στο πλαίσιο της Δια Βίου Μάθησης.
Είμαι λοιπόν ευγνώμων για τη συμμετοχή μου στο Πρόγραμμα,
αφού μου υπενθυμίζει συνεχώς, αυτό που προσπαθώ να αναδείξω στους μαθητές μου:
ΤΟ ΠΩΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ!!!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου