Σήμερα είχαμε μία όμορφη και πολύ δημιουργική ημέρα, όπου τα νήπια σε συνεργασία με τη Γιώτα, μέσα σε ένα κλίμα παιδαγωγικής ατμόσφαιρας,
έμαθαν για τα λουλούδια της αυλής-αγρού και έπειτα ακολούθησε δραστηριότητα προς την ολομέλεια, η οποία ήταν και το φύλλο προετοιμασίας για μετέπειτα ομαδοσυνεργατική δράση, η οποία αποσκοπούσε στο τελικό προιόν της κατηγοριοποίησης λουλουδιών, σε λουλούδια αγρού-αυλής.
Οι δραστηριότητες ήταν συμβατές με το Α.Π., αφού η προσέγγισή τους ήταν διαθεματική(Π/ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ, Π/ΓΛΩΣΣΑ, Π/ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ.
Τα νήπια εργάστηκαν με ευχαρίστηση και ενδιαφέρον και ήταν αποτελεσματικά ως προς το τελικό προίόν!!
Εκείνο που παρατήρησα κατά την ώρα των ελεύθερων δράσεων των νηπίων, ήταν ότι αρκετά από τα νήπια ήθελαν να ζωγραφίσουν, όπου δημιούργησαν παιδικά σχέδια με λουλούδια, ενέργεια που φανερώνει την ουσιαστική εργασία της Γιώτας, την ευαρέσκεια των νηπίων για το θέμα αλλά και το ενδιαφέρον τους.
3η Ημέρα 13/04/16
Θέμα : Λουλούδια (αγρού και κήπου)
Στόχος : Να μάθουν τα παιδιά μερικά από τα είδη των λουλουδιών που συναντάμε στην εξοχή και μερικά από αυτά που μπορούν να δούν καθημερινά στις γειτονιές τους, να μάθουν να δουλεύουν συνεργατικά
Αφόρμηση : Ως αφόρμηση χρησιμοποιούμε εικόνες από διάφορα λουλούδια που έχουμε αφήσει στη γωνιά παρατήρησης και που θα χρησιμοποιήσουμε για την δραστηριότητα μας
Γνωστικές περιοχές : Μαθηματικά, Γλώσσα, Εικαστικά
Μέθοδοι : Διάλογος, ερωτοαποκρίσεις, εργασία σε ομάδες
Υλικά : Υπολογιστή,εικόνες, μαρκαδόροι, ψαλίδια, κόλλες, χαρτόνι
Ανάπτυξη δραστηριότητας :
Δείχνουμε στα παιδιά μπερδεμένα σε μικρά χαρτιά διάφορα λουλούδια του αγρού και του κήπου. Μαθαίνουμε στα παιδιά τα ονόματα των λουλουδιών και ζητάμε από κάθε παιδί να διαλέξει και να μας περιγράψει μία από τις εικόνες με τα λουλούδια που έχουμε φέρει.
Στη συνέχεια ρωτάμε όλα τα παιδιά μαζί να μας ξεχωρίσουν ποιά από τα λουλούδια που βλέπουν πιστεύουν ότι μπορούμε να βρούμε στην εξοχή και ποιά στις γειτονιές μας.
Έπειτα μοιράζουμε στα παιδιά μικρα τετράγωνα χαρτάκια που θα αποτελέσουν το φύλλο προετοιμασίας. Εκεί το κάθε παιδί θα προσπαθήσει να ζωγραφίσει όσο πιο όμοια με την φωτογραφία που έχει διαλέξει το λουλούδι που αναπαριστά.
Στη συνέχεια σε ένα μεγάλο χαρτόνι που θα έχουμε ήδη προετοιμασμένο μια ομάδα ( η ομάδα διαχωρισμού) 2-3 παιδιών θα καταττάξει και θα κολλησει στις δύο κατηγορίες (αγρος- κήπος) τις φωτογραφίες των λουλουδιών, σύμφωνα και με τις γνώμες όλων των παιδιών στην αρχή της διαδικασίας.
Μόλις γίνει αυτό το βήμα όλα τα παιδιά χωρισμένα σε δύο ομάδες (ομάδα αγρου- ομάδα κήπου) θα κολλήσουν το καθνα κάτω από την φωτογραφία του λουλουδιού που ζωγράφισαν το φύλλο προετοιμασίας τους.
Έπειτα η ομάδα γραφής (4 άτομα) θα γράψουν με την βοήθεια μας κάτω από τις ζωγραφιές των παιδιών στα χαρτάκια το όνομα του κάθε λουλουδιού.
Τέλος, η ομάδα αρίθμισης (2 παιδιά) θα αριθμίσει πάνω στο χαρτόνι πόσα λουλούδια έχουν κολληθεί στις δύο κατηγορίες.
Τέλος, ακολουθεί η αξιολόγηση της ημέρας με τις απόψεις των παιδιών για την όλη διαδικασία και το τελικό αποτέλεσμα.
έμαθαν για τα λουλούδια της αυλής-αγρού και έπειτα ακολούθησε δραστηριότητα προς την ολομέλεια, η οποία ήταν και το φύλλο προετοιμασίας για μετέπειτα ομαδοσυνεργατική δράση, η οποία αποσκοπούσε στο τελικό προιόν της κατηγοριοποίησης λουλουδιών, σε λουλούδια αγρού-αυλής.
Οι δραστηριότητες ήταν συμβατές με το Α.Π., αφού η προσέγγισή τους ήταν διαθεματική(Π/ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ, Π/ΓΛΩΣΣΑ, Π/ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ.
Τα νήπια εργάστηκαν με ευχαρίστηση και ενδιαφέρον και ήταν αποτελεσματικά ως προς το τελικό προίόν!!
Εκείνο που παρατήρησα κατά την ώρα των ελεύθερων δράσεων των νηπίων, ήταν ότι αρκετά από τα νήπια ήθελαν να ζωγραφίσουν, όπου δημιούργησαν παιδικά σχέδια με λουλούδια, ενέργεια που φανερώνει την ουσιαστική εργασία της Γιώτας, την ευαρέσκεια των νηπίων για το θέμα αλλά και το ενδιαφέρον τους.
3η Ημέρα 13/04/16
Θέμα : Λουλούδια (αγρού και κήπου)
Στόχος : Να μάθουν τα παιδιά μερικά από τα είδη των λουλουδιών που συναντάμε στην εξοχή και μερικά από αυτά που μπορούν να δούν καθημερινά στις γειτονιές τους, να μάθουν να δουλεύουν συνεργατικά
Αφόρμηση : Ως αφόρμηση χρησιμοποιούμε εικόνες από διάφορα λουλούδια που έχουμε αφήσει στη γωνιά παρατήρησης και που θα χρησιμοποιήσουμε για την δραστηριότητα μας
Γνωστικές περιοχές : Μαθηματικά, Γλώσσα, Εικαστικά
Μέθοδοι : Διάλογος, ερωτοαποκρίσεις, εργασία σε ομάδες
Υλικά : Υπολογιστή,εικόνες, μαρκαδόροι, ψαλίδια, κόλλες, χαρτόνι
Ανάπτυξη δραστηριότητας :
Δείχνουμε στα παιδιά μπερδεμένα σε μικρά χαρτιά διάφορα λουλούδια του αγρού και του κήπου. Μαθαίνουμε στα παιδιά τα ονόματα των λουλουδιών και ζητάμε από κάθε παιδί να διαλέξει και να μας περιγράψει μία από τις εικόνες με τα λουλούδια που έχουμε φέρει.
Στη συνέχεια ρωτάμε όλα τα παιδιά μαζί να μας ξεχωρίσουν ποιά από τα λουλούδια που βλέπουν πιστεύουν ότι μπορούμε να βρούμε στην εξοχή και ποιά στις γειτονιές μας.
Έπειτα μοιράζουμε στα παιδιά μικρα τετράγωνα χαρτάκια που θα αποτελέσουν το φύλλο προετοιμασίας. Εκεί το κάθε παιδί θα προσπαθήσει να ζωγραφίσει όσο πιο όμοια με την φωτογραφία που έχει διαλέξει το λουλούδι που αναπαριστά.
Στη συνέχεια σε ένα μεγάλο χαρτόνι που θα έχουμε ήδη προετοιμασμένο μια ομάδα ( η ομάδα διαχωρισμού) 2-3 παιδιών θα καταττάξει και θα κολλησει στις δύο κατηγορίες (αγρος- κήπος) τις φωτογραφίες των λουλουδιών, σύμφωνα και με τις γνώμες όλων των παιδιών στην αρχή της διαδικασίας.
Μόλις γίνει αυτό το βήμα όλα τα παιδιά χωρισμένα σε δύο ομάδες (ομάδα αγρου- ομάδα κήπου) θα κολλήσουν το καθνα κάτω από την φωτογραφία του λουλουδιού που ζωγράφισαν το φύλλο προετοιμασίας τους.
Έπειτα η ομάδα γραφής (4 άτομα) θα γράψουν με την βοήθεια μας κάτω από τις ζωγραφιές των παιδιών στα χαρτάκια το όνομα του κάθε λουλουδιού.
Τέλος, η ομάδα αρίθμισης (2 παιδιά) θα αριθμίσει πάνω στο χαρτόνι πόσα λουλούδια έχουν κολληθεί στις δύο κατηγορίες.
Τέλος, ακολουθεί η αξιολόγηση της ημέρας με τις απόψεις των παιδιών για την όλη διαδικασία και το τελικό αποτέλεσμα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου