Σήμερα 14-4-2016, η ημέρα μας κύλησε όμορφα με ομαδοσυνεργατική δράση, η οποία αποσκοπούσε στη φύτεψη λουλουδιών στο παρτέρι του σχολείου μας. Οι ομαδοσυνεργατικές δράσεις των νηπίων έγιναν σε δύο φάσεις: Κατά την πρώτη φάση οι μαθητές εργάστηκαν σε ομάδες μέσα στην τάξη, όπου παρουσίασαν και ζωγράφισαν τα λουλούδια φύτεψης, έγραψαν τα ονόματά τους, τα μέτρησαν και τα αρίθμησαν, και στη δεύτερη φάση εΡγάστηκαν έξω στην αυλή, όπου παρατήρησαν το παρτέρι, έκαναν προτάσεις για τη θέση φύτεψης των λουλουδιών, έσκαψαν, φύτεψαν και πότισαν τα λουλούδια.
Τη σημερινή διδασκαλία της Γιώτας, παρακολούθησε και η φοιτήτρια Φωτεινή Νικολή, η οποία είχε την ευκαιρία να επικοινωνήσει με τα παιδιά, να τα γνωρίσει καλύτερα και στο τέλος της ημέρας να τους ανακοινώσει ότι θα συνεργαστούν μαζί μετά το Πάσχα και ότι θα έρθει και αύριο να θαυμάσει την όμορφη δράση τους που θα υλοποιήσουν εκτός του σχολείου.
Θέμα : Λουλούδια
Στόχος : Να γνωρίσουν τα παιδιά διάφορα λουλούδια βιωματικά και να μάθουν να δουλεύουν συνεργατικά και να αναλαμβάνουν ευθύνες
Αφόρμηση : Ως αφόρμηση χρησιμοποιούμε τα λουλούδια που έχουν φέρει τα παιδιά στην τάξη.
Γνωστικές περιοχές : Γλώσσικη ανάπτυξη, Εικαστικά , Μελέτη περιβάλλοντος
Μέθοδοι : Διάλογος, εργασία σε ομάδες
Υλικά : Λουλούδια, μαρκαδόροι, χαρτιά
Ανάπτυξη δραστηριότητας :
Με την έναρξη της ημέρας τα παιδιά μας παρουσιάζουν ένα ένα τα λουλούδια που έχουν φέρει στην τάξη. Περιγράφουν το μέγεθος, το χρώμα, το σχήμα και μας λένε το όνομα του το οποίο καταγράφουμε εμείς σ΄ενα χαρτι.
Στη συνέχεια χωρίζουμε τα παιδιά σε 3 ομάδες: Ομάδα γραφης, ομάδα δημιουργικης έκφρασης και ομάδα αρίθμισης.
Η ομάδα γραφής γράφει με τη βοήθεια μας σ’ένα χαρτί τα ονόματα των λουλουδιών που έφεραν τα παιδιά.
Στη συνέχεια τα παιδιά που αποτελούν την ομάδα δημιουργικής έκφρασης αναλαμβάνουν να ζωγραφίσουν το καθένα από 2-3 λουλούδια (αναλόγως πόσα είναι τα λουλούδια που έχουν φέρει στην τάξη τα παιδιά) προσπαθώντας να τα αναπαραστήσουν όπως τα βλέπουν.
Τέλος, η ομάδα αρίθμησης που αποτελείται απο 2 παιδιά απαριθμούν τις εικόνες που έχει δημιουργήσει η ομάδα δημιουργικής έκφρασης.
Μετά το πέρας της ομαδικής εργασίας, συζητάμε με τα παιδιά σχετικά με τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσουμε για το φύτεμα και την φροντίδα των λουλουδιών.
Έπειτα βγαίνουμε στην αυλή. Φωτογραφίζουμε τον χώρο που θα φυτέψουμε τα λουλούδια ώστε να δούν μετά την διαφορά και το αισθητικό αποτέλεσμα.
Σε συνεργασία με τα παιδιά φυτεύουμε τα λουλούδια που έχουν φέρει. Έχουμε οργανώσει μια ομάδα (2-3 ατόμων) η οποία θα ανοίξει με την βοήθεια μας τις τρύπες όπου θα μπουν τα λουλούδια.
Μια δεύτερη ομάδα παιδιών βάζει προσεκτικά τα λουλούδια που έχουν φέρει τα παιδιά μέσα στις τρύπες και τα καλύπτει με χώμα.
Τέλος μια τρίτη ομάδα αναλαμβάνει να ποτίσει τα λουλούδια που έχουν φυτέψει τα παιδιά. Ως τελευταίο στάδιο φωτογραφίζουμε την νέα εικόνα που έχει πάρει το παρτέρι μετά το φύτεμα των λουλουδιών προκειμένου να συζητήσουμε και να αξιολογήσουμε μαζί με τα παιδιά τις διαφορές στις δύο εικόνες και το αποτέλεσμα την ημέρας. Τέλος, συζητάμε και οργανώνουμε με τα παιδιά την εξωσχολική δραστηριότητα της επόμενης ημέρας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου